Generix Group lanceert Resource Management System voor planning en optimalisering van resources in magazijnen

Generix Group, wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS-oplossingen voor het supply chain ecosysteem, stelt zijn Resource Management System voor, een oplossing voor warehouse resource planning en optimalisering.

Geconfronteerd met de toenemende complexiteit van orderstromen en de problemen van absenteïsme en verloop, moeten bedrijven beter kunnen anticiperen. Om de productiviteit van het magazijn te bevorderen, combineert Generix Group daarom de prestatieanalyse en resource planning in één oplossing. Het Resource Management System is een tool die volgens de ontwikkelaars bijdraagt aan de loyaliteit van de medewerkers door de kwaliteit van het leven op het werk te verbeteren, waardoor jobs in magazijnen aantrekkelijker worden.

Met RMS moeten logistiek managers hun middelen kunnen maximaliseren door met één tool de productiviteit te meten, de resources te plannen en de betrokkenheid van het team te verbeteren.

De oplossing combineert Labor Management en Resource Planning functies om een optimaal beheer mogelijk te maken van de steeds grotere en gemechaniseerde magazijnlogistieke productiemiddelen. Met de RMS-oplossing kunnen de voorspelling en de organisatie van personeel en materieel worden geautomatiseerd. Zo kunnen site managers zich ervan vergewissen dat ze het maximale uit hun bestaande middelen halen, voordat ze in nieuwe apparatuur investeren.

RMS definieert en automatiseert ook de updates van workload-plannen zo fijn als nodig: per taak, per dag of per uur. Het berekent de gemiddelde tijd die nodig is om de workload per shift (ontvangst, orderpicking, verpakking) te voltooien en houdt rekening met de werkomstandigheden en de profielen van de medewerkers om de normen aan te passen en de doelstellingen te bepalen. Tot slot meet het de productiviteit van de medewerkers, rekening houdend met de uitvoeringscontext, om de HR-tools te voeden.

Met steeds meer referenties en unit pickings moeten site managers de flexibiliteit krijgen om de resources gemakkelijk van de ene opdracht naar de andere te kunnen verplaatsen. Met RMS kunnen zij het gebruik van hun resources, zowel menselijk als materieel, dynamisch en in real time plannen. Artificiële intelligentie voegt een laag van automatisering toe aan het besluitvormingsproces: het anticipeert op de uit te voeren werklast en optimaliseert de toewijzing van middelen, terwijl het zich aanpast aan de specifieke kenmerken van elk magazijn, hun doelstellingen en hun beperkingen.

Met de oplossing kunnen operatoren tijdens dezelfde werkperiode van de ene dienst naar de andere gaan en verschillende taken uitvoeren, waardoor vermoeidheid en herhaling worden verminderd. Dat moet resulteren in een hogere feitelijke bezetting van middelen, slimmere planning voor medewerkers, dagelijks beheer van afwezigheid van medewerkers en een 50% hogere betrouwbaarheid van capaciteitsprognoses.

Foto: Generix Group – RMS

Recente nieuwsberichten

TGW Logistics stelt Henry Puhl als nieuwe CEO aan

Dr. Henry Puhl (52) maakt de overstap van KION Group naar TGW Logistics en wordt in februari 2024 de nieuwe CEO van de Oostenrijkse aanbieder van intralogistiekoplossingen. Daarmee volgt hij Harald Schröpf op, die de afgelopen zes jaar CEO was van TGW Logistics en in 2024 met pensioen gaat.

Lyreco kiest Exotec om Benelux distributiecentrum te automatiseren

Lyreco, distributeur van producten en diensten voor de werkomgeving, heeft aanbieder van magazijnrobots Exotec gekozen om zijn distributiecentrum in Vottem (Herstal) uit te rusten met het Skypod Systeem. Op die manier wil Lyreco een vlekkeloze verwerking van de bestellingen garanderen en tegelijk de werkomstandigheden voor zijn medewerkers verbeteren.

STEF Groep wil Bakker Logistiek overnemen

De STEF Groep, een speler in de food supply chain, heeft een intentieverklaring getekend voor de overname van het Nederlandse Bakker Logistiek. De overname is onderhevig aan goedkeuring door de ACM, Autoriteit Consument en Markt, en alle wettelijke consultatieprocedures. De transactie zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2024 worden afgerond.

UPS rondt overname MNX Global Logistics af

UPS heeft aangekondigd dat het de overname van MNX Global Logistics (MNX), een wereldwijde tijdsgebonden logistieke aanbieder, heeft afgerond. De overname is afgesloten op 2 november 2023 nadat alle vereiste wettelijke goedkeuringen zijn verkregen.

Duitse foodretailer Bartels-Langness kiest Swisslog voor implementatie geautomatiseerd magazijn

Leverancier van logistieke automatiseringsoplossingen Swisslog is gekozen als hoofdpartner voor de integratie van een nieuw geautomatiseerd hoogbouwmagazijn voor Bartels-Langness (Bela), een van de grootste foodretailers in Duitsland. Het project, goed voor 13,9 miljoen euro, omvat alle bouwkundige en intralogistieke werkzaamheden op de bestaande locatie in Neumünster.

Boris Lohmüller nieuwe country general manager bij Chep Benelux

Chep Benelux, aanbieder van supply chain oplossingen en palletpooling, heeft Boris Lohmüller aangesteld als nieuwe country general manager Benelux. Op 1 november 2023 heeft hij officieel de overstap gemaakt van Chep Germany naar Chep Benelux.

Bpost neemt nieuwe pakjessorteermachine in gebruik in Antwerpen X

Het centrum van Bpost, Antwerpen X, beslaat een oppervlakte van 55.000m², waarvan ongeveer 36.000m² wordt ingenomen door het sorteercentrum. In dat hybride sorteercentrum worden zowel brieven als pakjes verwerkt. Om een idee te geven van de capaciteit: dagelijks worden in Antwerpen X tussen 1 en 1,1 miljoen brieven gesorteerd.

Whitepaper: EDI Migratie - Efficiënte Aanpak van een Complex Project

(Advertorial) In het snelle digitale landschap van vandaag is Electronic Data Interchange (EDI) de ruggengraat van succesvolle bedrijfsvoering. Maar wat als uw huidige EDI-systeem niet meer voldoet aan de eisen van uw branche? Als antwoord hierop schreven wij een ebook die waardevolle inzichten onthult om uw bedrijf te transformeren.

Digitalisering en automatisering - Digitale verbondenheid: wat levert het u concreet op?

(Advertorial) Industrie 4.0, Het Internet der Dingen, Connected Manufacturing… stuk voor stuk trendy termen die in essentie op hetzelfde neerkomen: digitale verbondenheid. Er is steeds meer en steeds betere technologie voorhanden om processen te digitaliseren, en toestellen met elkaar te verbinden en onderling te laten communiceren. In de intralogistiek staat dit u concreet toe om uw transportmiddelen nauwgezet te kunnen volgen, en op elk moment op de hoogte te zijn van hun status en hun locatie. Bovendien zorgt het er ook voor dat autonome trucks efficiënt kunnen worden ingezet, en ze deel kunnen uitmaken van naadloze, efficiënte processen.

From S&OP to IBP, Take Supply Chain to the next Level at Board Beyond

(Advertorial) Join Dave Food, Head of Supply Chain at Board international, for an inspiring session on how to take your Supply Chain to the next level thanks to Intelligent Planning. Meet with 100+ Supply Chain experts and follow a whole afternoon of Supply Chain focused sessions with international speakers, from PPD Global to BiOS Management and many other. Learn more about Intelligent Demand Planning, optimizing S&OP Planning…

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.