Franky Fresh Food digitaliseert supply chain processen met EDI van Descartes
Franky Fresh Food, onderdeel van de Willy Naessens Group, streeft sinds enkele jaren naar een totale digitale transitie. Voor de samenwerking met leveranciers focust het bedrijf steeds meer op EDI, zowel voor bestelbonnen als voor pakbonnen en facturen. Inmiddels is ook zusterbedrijf Meat Atelier bezig met de omschakeling naar EDI. Om dat te realiseren, kozen beide bedrijven voor technologie van Descartes Systems Group, aanbieder van softwareoplossingen voor supply chain en logistiek.
Sinds 2013 maakt Franky Fresh Food al gebruik van EDI. De grote retailers eisten namelijk dat het bedrijf als leverancier EDI zou gebruiken. Voor de digitalisering van de processen met leveranciers legde Franky Fresh Food eerst de focus op de facturen voor goederen. Met EDI en extra ingebouwde controles worden facturen sneller gematcht met de ontvangen goederen. Het gebruik van EDI voor orders leverde Franky Fresh Food al heel wat voordelen op. Behalve tijdbesparing profiteert het bedrijf ook van een lagere foutenmarge en eenduidige informatie.
Sinds een jaar gaat Franky Fresh Food nog een stap verder: mede doordat het bedrijf plannen heeft voor een nieuw logistiek centrum, wil IT manager Kathleen Vandeplassche ook het gedeelte DESADV, de digitale pakbon, uiteindelijk via EDI laten versturen. “Zodra medewerkers de DESADV onder de knie hebben, wordt het nog eenvoudiger om de facturen met de recepties te matchen en wordt het pad geëffend voor een efficiëntere werking binnen een geautomatiseerd logistiek centrum”, klinkt het.
Foto: Pixabay