Formule voor succes: Innovatie+

Elk idee is belangrijk, maar niet elk idee wordt een innovatie. Een innovatie is pas succesvol als het voordeel voor de klant biedt. Innovatie+ is het succesrecept van TGW dat klanten met duurzame innovaties succesvol maakt. De ‘plus’ staat voor de toegevoegde waarde voor de klant, een plus in vertrouwen, partnership en innovatieve capaciteit.

Uitgedrukt in een formule ziet Innovatie+ er als volgt uit:
Innovatie + toegevoegde waarde voor de klant = topkwaliteit voor langetermijnrelaties en duurzaam succes voor de klant.
 
Hoe eenvoudig dit ook mag klinken, des te groter het belang. Vertrouwen is de basis voor een langetermijnrelatie, maar vertrouwen moet je verdienen. Daarom jaagt TGW niet elke technologische hype na maar bekijkt het wat de mogelijke toepassingen en de toegevoegde waarde voor de klanten zijn. De specifieke vereisten van de klanten bepalen het design van het logistieke systeem.
 
“TGW staat voor solide hoogwaardige logistieke oplossingen en voor ondersteuning aan onze klanten gedurende de gehele levensduur. We verdienen hun vertrouwen door onze dagelijkse inspanningen en onze plus in innovaties. Dat is waarom we niet op elke hype springen,“ zegt Jan-Willem Klinkenberg, Project Sales Director Benelux.
 
Augmented reality voor de toekomst
 
Een van de meest recente innovaties van TGW werd geïntroduceerd binnen de Lifetime Services-afdeling. “We gebruiken smart glasses als handenvrije tool voor videocommunicatie tussen onze hotline-experts en de TGW servicetechnicus of de werknemers van de klant op locatie. Efficiënte communicatie en het snel vinden van een oplossing zijn overduidelijk essentieel. We erkenden het potentieel voor onze klanten enige tijd geleden en startten daarom met een pilotproject. Het was niet de bedoeling het wiel opnieuw uit te vinden, maar wel om een ervaren partner te vinden die de TGW vereisten kon onderschrijven. De opzet: het aanvullen van een bewezen software-oplossing en samen de ‘final touch’ realiseren. Daarom waren we in staat een aanvaardbare time-to-market te verwezenlijken en een foutloze werking voor onze klanten te garanderen. Maar het belangrijkste is: onze klanten zijn super enthousiast!”, zegt Jan-Willem Klinkenberg.
 
Robotics als actieve ontwikkeling
 
De uitbreiding van TGW met TGW Robotics in juli 2016 was eveneens een duidelijke keuze. Robots en hun vele mogelijkheden binnen de intralogistieke industrie waren al lang voor de overname van TGW Robotics een topic. Industriële robots worden al decennialang ingezet in de productie-industrie. “`Robots worden overwegend gebruikt bij de goederenontvangst of bij het verzenden om volledig automatisch goederen te laden of ontladen”, zegt Jan-Willem. De ontwikkeling van uiterst flexibele systemen met industriële robots en innovatieve grijpersystemen is voor hem het resultaat van steeds grotere klantenvereisten.
 
De laatste jaren ontwikkelde het domein van ‘cognitieve robotics’ zich parallel met de industriële robotica. De focus van cognitieve robots is kijken, identificeren, beslissen en reageren. Deze capaciteiten laten de robot toe enkelvoudige stukken in een doos te identificeren, te beslissen welke items gepickt moeten worden, deze te grijpen en uit de doos te halen. “Voor mensen lijken deze taken eenvoudig, maar voor een machine is dit erg moeilijk omdat zij beperkt zijn in ogen, hersenen en handen. In het domein van sensortechnologie en dataprocessing is de laatste vijf tot tien jaar grote vooruitgang geboekt. Daarom is het vandaag al mogelijk om de eerste toepassingen in pickingprocessen te gebruiken.”
 
Het resultaat = succes voor TGW en de klanten
 
Binnen TGW hebben alle collega’s te maken met innovatie en robotics. Jan-Willem is overtuigd: “Onze collega’s vullen elkaar met hun verschillende expertises aan. Hun jarenlange ervaring en het besef van hoe cruciaal de beschikbaarheid van foutloze robots zijn voor de systemen van onze klanten, samen met de complementerende technologieën binnen het domein van cognitieve robotics, zullen in de toekomst nieuwe benchmarks zetten.” Technologieën moeten worden omgezet in bruikbare tools voor de klanten, en toegevoegde waarde bieden. ‘Bij TGW zijn we niet bezig met ‘leuke gadgets’. We werken aan agile ontwikkelingen die langetermijnkwaliteit garanderen. Dit is geschreven in TGW’s DNA en we zijn hier trots op. Wat telt, is het resultaat. Dat is een belangrijke ‘plus’, de toegevoegde waarde op het einde: Innovatie+.”                                       
 
Bezoek TGW Systems BV tijdens Material Handling Dag op 27 september 2017 in Den Bosch.
 
Wenst u meer informatie?
Contacteer TGW Systems bv.
Telefoonnummer: +31 (0)165 – 763030
E-mail:  benelux@tgw-group.com
Website: http://www.tgw-group.com

Recente nieuwsberichten

Aandacht voor ergonomie en veiligheid verhoogt productiviteit

(Advertorial) Onder het motto ‘Human First’ geeft Exotec bij de ontwikkeling van zijn magazijnrobotsystemen altijd prioriteit aan het comfort van de operator. Het vergt misschien wat investeringen en kan het ontwikkelingsproces vertragen, maar operatoren die hun werk op een comfortabele manier kunnen uitvoeren gaan dat automatisch ook efficiënter doen en daardoor treedt er ook minder uitval op.

5 tips om duurzaam te besparen

(Advertorial) Uw duurzaamheid verhogen én uw kosten reduceren: het lijkt een onmogelijke opdracht, maar er zijn wel degelijk manieren om zowel het milieu als uw portefeuille plezier te doen.

Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS

(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.

Beltaste implementeert sturend S&OP-proces met Optimact

(Advertorial) Dat snackspecialist Beltaste al lang goed bezig is, daar bestaat geen twijfel over. Maar met de verdere groei voor ogen wilde de organisatie nog beter worden. Met de hulp van Xeleos Consulting zette Beltaste de transitie in naar een matuur S&OP–proces, met daaraan gelinkt een betere forecasting en demand planning. Het resultaat is een leidend proces dat het bedrijf richting geeft en continue verbetering faciliteert.

Optimistische aanwervingsplannen in transport en logistiek

Volgens de meest recente ManpowerGroup Jobbarometer zal de wervingsactiviteit in de sector Transport/Logistiek/Automotive sterk zijn tijdens het vierde kwartaal van 2024. Ruim de helft (53%) van de werkgevers uit deze sector die in juli zijn bevraagd, verwachten hun personeelsbestand tegen het einde van december 2024 uit te breiden. Zeven procent is van plan hun personeelsbestand te verkleinen, terwijl 40% van de bevraagde werkgevers geen verandering verwacht. De zogenoemde nettotewerkstellingsprognose (i.e. het verschil tussen het percentage werkgevers dat van plan is mensen aan te werven en het percentage dat medewerkers wil ontslaan) bereikt een erg optimistische waarde van 46%. Dat is een stijging van 16 punten ten opzichte van het vorige kwartaal en van 11 punten ten opzichte van het derde kwartaal van 2023. “Met een nettotewerkstellingsprognose van +46% anticiperen werkgevers in transport en logistiek op een aanzienlijk hogere wervingsactiviteit dan het nationale gemiddelde (+27%) en het wereldwijde gemiddelde (+25%)”, vult Sébastien Delfosse, managing director bij ManpowerGroup BeLux (foto) aan.

WDP breidt portefeuille in Frankrijk opnieuw uit

Logistiek vastgoedbedrijf WDP heeft in Frankrijk zes crossdock warehouses van in totaal ruim 43.000m² aan verhuurbare oppervlakte op een totale grondoppervlakte van ruim 182.000m² aan zijn portefeuille toegevoegd. De panden zijn verspreid over verschillende locaties in Frankrijk. Vier gebouwen zijn BREEAM-certified ‘Very Good’. De investering bedraagt 50 miljoen euro en betekent een nieuwe stap in de verdere uitbouw van WDP France. De portefeuille in Frankrijk neemt hiermee toe tot 300 miljoen euro.

Nutrilo boost logistiek met Kardex Mlog

Het Duitse bedrijf Nutrilo GmbH produceert en levert wereldwijd voedingssupplementen aan o.a. drogisten, farmaceutische bedrijven en voedingsretailers. Om in de toekomst aan de groeiende vraag te kunnen blijven voldoen, heeft het bedrijf zijn logistieke centrum op de site in Cuxhaven (in de Duitse deelstaat Nedersaksen) uitgebreid met een geautomatiseerd magazijn. Daarbij installeerde Kardex Mlog een automatisch kleingoedmagazijn voor de opslag van halffabricaten en eindproducten. Ook de coördinatie van de randwerkzaamheden was in handen van Kardex Mlog. Verder ligt er al een concept op tafel voor een eventuele toekomstige expansie: een automatisch hoogbouwmagazijn met vier gangen en ruim 5.000 palletlocaties.

Katoen Natie opent logistiek platform in Born (NL)

Katoen Natie, een wereldwijde speler op het vlak van supply chain en logistieke oplossingen, heeft een nieuw logistiek platform geopend in het Nederlandse Born. De site is gelegen op het kruispunt van België, Nederland en Duitsland, nabij Maastricht Airport en de Maastricht Barge Terminal. Dat alles moet zorgen voor naadloze toegang tot zowel luchtvracht- als binnenvaart transportnetwerken.

Brady is verhuisd naar nieuw EDC in Zele

Brady, leverancier van industriële oplossingen voor traceerbaarheid, digitale productidentiteit en veiligheidssignalisatie, heeft zijn Europese distributiecentrum in Zele verhuisd. Voortaan belevert Brady zijn klanten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika vanuit een nieuw gebouw aan de Poldergotestraat 9 in Zele.

Eutraco bouwt klimaatneutraal logistiek centrum in Hooglede

Aan de Roger Deceuninckstraat in Hooglede bouwt logistieke speler Eutraco samen met bouwbedrijf Vulsteke Bedrijfsgebouwen aan een toekomstgericht logistiek gebouw van 30.000m² groot. Dat staat gelijk aan 5 voetbalvelden. Het gaat om een totale investering van 30 miljoen euro. Het nieuwe gebouw bestaat uit twee units van elk 15.000m² groot. De ene helft zal Eutraco in eigen uitbating gebruiken voor de logistiek en distributie voor met name voedinggerelateerde opdrachtgevers. De andere helft van het gebouw wordt verhuurd aan PostNL.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.