Formule voor succes: Innovatie+

Elk idee is belangrijk, maar niet elk idee wordt een innovatie. Een innovatie is pas succesvol als het voordeel voor de klant biedt. Innovatie+ is het succesrecept van TGW dat klanten met duurzame innovaties succesvol maakt. De ‘plus’ staat voor de toegevoegde waarde voor de klant, een plus in vertrouwen, partnership en innovatieve capaciteit.

Uitgedrukt in een formule ziet Innovatie+ er als volgt uit:
Innovatie + toegevoegde waarde voor de klant = topkwaliteit voor langetermijnrelaties en duurzaam succes voor de klant.
 
Hoe eenvoudig dit ook mag klinken, des te groter het belang. Vertrouwen is de basis voor een langetermijnrelatie, maar vertrouwen moet je verdienen. Daarom jaagt TGW niet elke technologische hype na maar bekijkt het wat de mogelijke toepassingen en de toegevoegde waarde voor de klanten zijn. De specifieke vereisten van de klanten bepalen het design van het logistieke systeem.
 
“TGW staat voor solide hoogwaardige logistieke oplossingen en voor ondersteuning aan onze klanten gedurende de gehele levensduur. We verdienen hun vertrouwen door onze dagelijkse inspanningen en onze plus in innovaties. Dat is waarom we niet op elke hype springen,“ zegt Jan-Willem Klinkenberg, Project Sales Director Benelux.
 
Augmented reality voor de toekomst
 
Een van de meest recente innovaties van TGW werd geïntroduceerd binnen de Lifetime Services-afdeling. “We gebruiken smart glasses als handenvrije tool voor videocommunicatie tussen onze hotline-experts en de TGW servicetechnicus of de werknemers van de klant op locatie. Efficiënte communicatie en het snel vinden van een oplossing zijn overduidelijk essentieel. We erkenden het potentieel voor onze klanten enige tijd geleden en startten daarom met een pilotproject. Het was niet de bedoeling het wiel opnieuw uit te vinden, maar wel om een ervaren partner te vinden die de TGW vereisten kon onderschrijven. De opzet: het aanvullen van een bewezen software-oplossing en samen de ‘final touch’ realiseren. Daarom waren we in staat een aanvaardbare time-to-market te verwezenlijken en een foutloze werking voor onze klanten te garanderen. Maar het belangrijkste is: onze klanten zijn super enthousiast!”, zegt Jan-Willem Klinkenberg.
 
Robotics als actieve ontwikkeling
 
De uitbreiding van TGW met TGW Robotics in juli 2016 was eveneens een duidelijke keuze. Robots en hun vele mogelijkheden binnen de intralogistieke industrie waren al lang voor de overname van TGW Robotics een topic. Industriële robots worden al decennialang ingezet in de productie-industrie. “`Robots worden overwegend gebruikt bij de goederenontvangst of bij het verzenden om volledig automatisch goederen te laden of ontladen”, zegt Jan-Willem. De ontwikkeling van uiterst flexibele systemen met industriële robots en innovatieve grijpersystemen is voor hem het resultaat van steeds grotere klantenvereisten.
 
De laatste jaren ontwikkelde het domein van ‘cognitieve robotics’ zich parallel met de industriële robotica. De focus van cognitieve robots is kijken, identificeren, beslissen en reageren. Deze capaciteiten laten de robot toe enkelvoudige stukken in een doos te identificeren, te beslissen welke items gepickt moeten worden, deze te grijpen en uit de doos te halen. “Voor mensen lijken deze taken eenvoudig, maar voor een machine is dit erg moeilijk omdat zij beperkt zijn in ogen, hersenen en handen. In het domein van sensortechnologie en dataprocessing is de laatste vijf tot tien jaar grote vooruitgang geboekt. Daarom is het vandaag al mogelijk om de eerste toepassingen in pickingprocessen te gebruiken.”
 
Het resultaat = succes voor TGW en de klanten
 
Binnen TGW hebben alle collega’s te maken met innovatie en robotics. Jan-Willem is overtuigd: “Onze collega’s vullen elkaar met hun verschillende expertises aan. Hun jarenlange ervaring en het besef van hoe cruciaal de beschikbaarheid van foutloze robots zijn voor de systemen van onze klanten, samen met de complementerende technologieën binnen het domein van cognitieve robotics, zullen in de toekomst nieuwe benchmarks zetten.” Technologieën moeten worden omgezet in bruikbare tools voor de klanten, en toegevoegde waarde bieden. ‘Bij TGW zijn we niet bezig met ‘leuke gadgets’. We werken aan agile ontwikkelingen die langetermijnkwaliteit garanderen. Dit is geschreven in TGW’s DNA en we zijn hier trots op. Wat telt, is het resultaat. Dat is een belangrijke ‘plus’, de toegevoegde waarde op het einde: Innovatie+.”                                       
 
Bezoek TGW Systems BV tijdens Material Handling Dag op 27 september 2017 in Den Bosch.
 
Wenst u meer informatie?
Contacteer TGW Systems bv.
Telefoonnummer: +31 (0)165 – 763030
E-mail:  benelux@tgw-group.com
Website: http://www.tgw-group.com

Recente nieuwsberichten

Venipak Commerce komt met omnichanneloplossing voor e-commerce in Benelux

Volgens onderzoek van Venipak Commerce – aanbieder van logistieke e-commerce oplossingen voor distributeurs, leveranciers en fabrikanten – koopt 74% van alle internetgebruikers in de Benelux-regio goederen online. Dat zou 10% meer zijn dan het Europese gemiddelde. Met de toenemende druk om gelijke tred te houden met de groeiende eisen van klanten, gaat Venipak Commerce daarom een nieuwe omnichannel-oplossing aanbieden om e-commerce fulfilment te transformeren, de verkoop te stimuleren en de operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren.

Panattoni betreedt de Belgische markt

Sinds Carl Panattoni 37 jaar geleden het bedrijf oprichtte, is Panattoni uitgegroeid tot een toonaangevende ontwikkelaar van industrieel en logistiek vastgoed. In eerste instantie lag de focus op de VS en Canada, vanaf 2005 kwamen ook het Verenigde Koninkrijk en Europa er bij. Nu wil de organisatie ook de eerste stappen in ons land zetten. “Uiteraard kan België als centrale hub niet in het plaatje ontbreken”, meent Robert Dobrzycki, CEO en mede-eigenaar van Panattoni Europa, VK en India. “Zeker de aanwezigheid van belangrijke havens en de uitstekende verbinding naar grote Europese markten als Duitsland, Frankrijk en het VK zijn belangrijke troeven. Door duurzame vastgoedoplossingen te ontwikkelen die aansluiten op de specifieke noden van de markt, willen we bijdragen tot de verdere ontwikkeling en verduurzaming van de Belgische infrastructuur.”

Consafe Logistics breidt uit naar België

Om zijn groeiende aantal Europese klanten lokaal te kunnen ondersteunen, breidt WMS-leverancier Consafe Logistics uit naar België. Daarbij is Guido Vangenechten (foto) aangesteld als country manager.

H.Essers start met bouw Markiezaat Container Terminal in Bergen op Zoom

H.Essers kan eindelijk beginnen aan de bouw van de langverwachte containerterminal op de kop van het Noordland in Bergen op Zoom, vlak over de Belgische grens. De terminal, tot nu toe bekend als de ‘Markiezaat Container Terminal’, betekent niet alleen een mijlpaal in de groeiambities van de logistiek dienstverlener, maar moet ook zorgen voor betere en duurzamere logistiek in de hele Brabantse en Antwerpse regio. Nu ook de omgevingsvergunning is afgeleverd, heeft H.Essers alle nodige vergunningen op zak en start het bedrijf met de voorbereidende werkzaamheden. Wat de uiteindelijke afmetingen van de terminal zullen worden, is nog niet bekend. Dat is voor H.Essers afhankelijk van de goedkeuring van de EU-subsidieaanvraag.

Onderzoek onthult ware omvang emissies in binnenvaart

Onder de naam ‘Meten op schepen’, werden in Nederland een jaar lang metingen uitgevoerd op negentien schepen. Die metingen hebben een gedetailleerd inzicht opgeleverd in de emissies en de bepalende factoren daarvoor in de binnenvaartsector. Dit ‘high-definitie telemetrie’-project, uitgevoerd door Covadem, Shipping Technology, Nestra, TNO en het EICB in opdracht van de Topsector Logistiek, heeft tot belangrijke inzichten en conclusies geleid.

ABB rust distributiecentrum uit met Movu

(Advertorial) ABB Electrification Norway wilde zijn beperkte ruimte efficiënter gebruiken. Robots van Movu moeten hiervoor zorgen. Het internationale technologiebedrijf ABB Electrification Norway zocht naar manieren om de beperkte ruimte efficiënter te gebruiken door de opslagcomponent uit de productie te halen en deze via kleinere blokken te leveren.
De oplossing is gevonden bij Movu Robotics.

Royal Talens schakelt NYCE.LOGIC in voor WMS-implementatie

Het Nederlandse bedrijf Royal Talens produceert kunstenaarsverf en levert een breed scala aan creatieve materialen. Opgericht in 1899, is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de wereldwijde markt voor beeldende kunst, met merken als Bruynzeel, Sakura, Talens, Ecoline, Talens | Pantone, Amsterdam, Rembrandt, Cobra en Van Gogh. Om zijn magazijnen in Zwitserland, de Verenigde Staten en Italië van een warehouse management system te voorzien, ging Royal Talens een samenwerking aan met WMS-leverancier NYCE.LOGIC.

Fiege huurt 25.000m² van Prologis’ nieuwbouwcomplex Boom DC2

Prologis, wereldwijd ontwikkelaar van logistiek vastgoed, verhuurt 25.000m² van zijn nieuwbouwcomplex in Boom op lange termijn aan de Duitse logistiek dienstverlener Fiege. Met Boom DC2 realiseert Prologis een volledig elektrische faciliteit die moet bijdragen aan een duurzame logistieke keten in België. Zodra de site klaar is – in april 2024 – zal Fiege de activiteiten van een Duitse site naar Boom verhuizen.

Emixa en Actemium zijn eerste Belgische Siemens Xcelerator-partners

Begin 2024 sloot Siemens Belux een overeenkomst met Emixa Industry Solutions en Actemium met als doel digitale oplossingen sneller te ontwikkelen, te delen en op te schalen. Daarmee zijn deze twee industriële technologiespelers de eerste Siemens Xcelerator-partners in België. Met AG Solution, Equans Digital en Technord werd ook een intentie tot samenwerking afgesloten.

Still gaat lithium-ion batterijen recycleren

Still sluit de recyclingkringloop voor lithium-ion batterijen en laat zijn accu’s aan het einde van hun levenscyclus recycleren in de Europese fabriek van Li-Cycle, een toonaangevend Canadese recyclingbedrijf dat in augustus 2023 zijn eerste Europese vestiging in Magdeburg, Duitsland opende. Het recyclingproces van de strategische partner maakt een terugwinningspercentage tot 95 procent mogelijk. Belangrijke accu-onderdelen worden teruggewonnen en hergebruikt voor de productie van nieuwe accucellen. Zo wil Still nu al een antwoord bieden op de vraag hoe in de toekomst moet worden omgegaan met lithium-ion batterijen aan het einde van hun levensduur.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.