Formule voor succes: Innovatie+

Elk idee is belangrijk, maar niet elk idee wordt een innovatie. Een innovatie is pas succesvol als het voordeel voor de klant biedt. Innovatie+ is het succesrecept van TGW dat klanten met duurzame innovaties succesvol maakt. De ‘plus’ staat voor de toegevoegde waarde voor de klant, een plus in vertrouwen, partnership en innovatieve capaciteit.

Uitgedrukt in een formule ziet Innovatie+ er als volgt uit:
Innovatie + toegevoegde waarde voor de klant = topkwaliteit voor langetermijnrelaties en duurzaam succes voor de klant.
 
Hoe eenvoudig dit ook mag klinken, des te groter het belang. Vertrouwen is de basis voor een langetermijnrelatie, maar vertrouwen moet je verdienen. Daarom jaagt TGW niet elke technologische hype na maar bekijkt het wat de mogelijke toepassingen en de toegevoegde waarde voor de klanten zijn. De specifieke vereisten van de klanten bepalen het design van het logistieke systeem.
 
“TGW staat voor solide hoogwaardige logistieke oplossingen en voor ondersteuning aan onze klanten gedurende de gehele levensduur. We verdienen hun vertrouwen door onze dagelijkse inspanningen en onze plus in innovaties. Dat is waarom we niet op elke hype springen,“ zegt Jan-Willem Klinkenberg, Project Sales Director Benelux.
 
Augmented reality voor de toekomst
 
Een van de meest recente innovaties van TGW werd geïntroduceerd binnen de Lifetime Services-afdeling. “We gebruiken smart glasses als handenvrije tool voor videocommunicatie tussen onze hotline-experts en de TGW servicetechnicus of de werknemers van de klant op locatie. Efficiënte communicatie en het snel vinden van een oplossing zijn overduidelijk essentieel. We erkenden het potentieel voor onze klanten enige tijd geleden en startten daarom met een pilotproject. Het was niet de bedoeling het wiel opnieuw uit te vinden, maar wel om een ervaren partner te vinden die de TGW vereisten kon onderschrijven. De opzet: het aanvullen van een bewezen software-oplossing en samen de ‘final touch’ realiseren. Daarom waren we in staat een aanvaardbare time-to-market te verwezenlijken en een foutloze werking voor onze klanten te garanderen. Maar het belangrijkste is: onze klanten zijn super enthousiast!”, zegt Jan-Willem Klinkenberg.
 
Robotics als actieve ontwikkeling
 
De uitbreiding van TGW met TGW Robotics in juli 2016 was eveneens een duidelijke keuze. Robots en hun vele mogelijkheden binnen de intralogistieke industrie waren al lang voor de overname van TGW Robotics een topic. Industriële robots worden al decennialang ingezet in de productie-industrie. “`Robots worden overwegend gebruikt bij de goederenontvangst of bij het verzenden om volledig automatisch goederen te laden of ontladen”, zegt Jan-Willem. De ontwikkeling van uiterst flexibele systemen met industriële robots en innovatieve grijpersystemen is voor hem het resultaat van steeds grotere klantenvereisten.
 
De laatste jaren ontwikkelde het domein van ‘cognitieve robotics’ zich parallel met de industriële robotica. De focus van cognitieve robots is kijken, identificeren, beslissen en reageren. Deze capaciteiten laten de robot toe enkelvoudige stukken in een doos te identificeren, te beslissen welke items gepickt moeten worden, deze te grijpen en uit de doos te halen. “Voor mensen lijken deze taken eenvoudig, maar voor een machine is dit erg moeilijk omdat zij beperkt zijn in ogen, hersenen en handen. In het domein van sensortechnologie en dataprocessing is de laatste vijf tot tien jaar grote vooruitgang geboekt. Daarom is het vandaag al mogelijk om de eerste toepassingen in pickingprocessen te gebruiken.”
 
Het resultaat = succes voor TGW en de klanten
 
Binnen TGW hebben alle collega’s te maken met innovatie en robotics. Jan-Willem is overtuigd: “Onze collega’s vullen elkaar met hun verschillende expertises aan. Hun jarenlange ervaring en het besef van hoe cruciaal de beschikbaarheid van foutloze robots zijn voor de systemen van onze klanten, samen met de complementerende technologieën binnen het domein van cognitieve robotics, zullen in de toekomst nieuwe benchmarks zetten.” Technologieën moeten worden omgezet in bruikbare tools voor de klanten, en toegevoegde waarde bieden. ‘Bij TGW zijn we niet bezig met ‘leuke gadgets’. We werken aan agile ontwikkelingen die langetermijnkwaliteit garanderen. Dit is geschreven in TGW’s DNA en we zijn hier trots op. Wat telt, is het resultaat. Dat is een belangrijke ‘plus’, de toegevoegde waarde op het einde: Innovatie+.”                                       
 
Bezoek TGW Systems BV tijdens Material Handling Dag op 27 september 2017 in Den Bosch.
 
Wenst u meer informatie?
Contacteer TGW Systems bv.
Telefoonnummer: +31 (0)165 – 763030
E-mail:  benelux@tgw-group.com
Website: http://www.tgw-group.com

Recente nieuwsberichten

Ravas stelt handpallettruck en mobiele weegtechnologie voor

Ravas, aanbieder van mobiele weegoplossingen, lanceert twee nieuwe producten die het logistieke proces moeten helpen optimaliseren: de handpallettruck Ravas iPT Essential en de Weigh in Motion technologie.

TD Synnex Datech brengt digital twin oplossingen van Unity naar Europa

Datech, de design software business van TD Synnex, en Unity, een platform van tools voor bouwers van o.a. realtime games en apps, hebben een partnership gesloten. Concreet zal Datech naast zijn bestaande Unity-aanbod in Azië Pacific en Japan voortaan ook Unity Pro en Unity Industry aanbieden in Noord-Amerika en Europa.

Takeda verbetert wereldwijde bevoorrading dankzij nieuw magazijn in België

Biofarmaceutisch bedrijf Takeda, met hoofdkantoor in Japan, doet onderzoek naar en levert behandelingen voor o.a. gastro-intestinale en ontstekingsziekten, zeldzame ziekten, plasma-afgeleide therapieën, oncologie, neurowetenschappen en vaccins. In zijn vestiging in Lessines (Henegouwen) telt de onderneming meer dan 1.200 medewerkers die zich toeleggen op het tijdig aanleveren van hoogwaardige producten aan meer dan 250.000 patiënten per jaar in 80 landen en regio’s. Om patiënten wereldwijd beter van dienst te kunnen zijn, opende Takeda in Lessines één centraal logistiek gebouw voor zijn bevoorradingsactiviteiten.

Motorservice schakelt Kardex Mlog in voor magazijnoptimalisering

MS Motorservice International GmbH, de wereldwijde aftermarket-partner van Rheinmetall uit het Zuid-Duitse Neuenstadt, heeft Kardex Mlog als algemeen aannemer de opdracht gegeven voor de bouw van een geautomatiseerd hoogbouwmagazijn met 4 gangen voor de opslag van 16.288 europallets. De nieuwbouw wordt met automatische transportsystemen aangesloten op de verzend- en ontvangstzones, het bestaande smallegangenmagazijn en een picking- en controleplek. Bijzonder aan het project is dat de pallets via een brug over de straat van het bestaande pand naar het nieuwe magazijn moeten worden getransporteerd. Doel van het project als geheel is de doorlopende automatisering van de complete materiaalstroom in drie magazijnzones. Daarnaast gaat Kardex Mlog in een aparte projectfase het bestaande smallegangenmagazijn moderniseren (retrofit).

MG Real Estate legt zonnedak van 40 voetbalvelden groot

Projectontwikkelaar MG Real Estate is gestart met de bouw van MG Big Bear, een nieuw magazijncomplex in het Kluizendok op de grens van Gent en Evergem. Opvallend is dat het hele dak vol komt te liggen met zonnepanelen: een oppervlakte van 200.000m² (40 voetbalvelden) met niet minder dan 50.000 zonnepanelen. Daarmee is het volgens de ontwikkelaar een van de grootste zonnedaken van Europa. Het zonneveld is goed voor een vermogen van 30MWp. De installatie zal evenveel stroom opwekken als het verbruik van 7.000 gezinnen. De opgewekte energie wordt in de eerste plaats gebruikt om het gebouw van elektriciteit en verwarming te voorzien, de resterende zonne-energie zal aan een grootverbruiker elders in Vlaanderen worden geleverd.

Nieuwe FluX 45 van Hubtex verplaatst zowel pallets als lange goederen

Met de FluX 45 introduceert Hubtex zijn nieuwe elektrische meerwegheftruck met contragewicht in het hefcapaciteitsbereik tot 4,5 ton.

De compacte 2-in-1 heftruck is als meerwegzijlader vooral geschikt wanneer de klant overwegend gepalletiseerde ladingen, maar geregeld ook lange lasten zijdelings moet verplaatsen. Typische toepassingsgebieden zijn bouwmarkten of productiebedrijven in de installatie- en machinebouw. “Voornamelijk worden daar conventionele heftrucks ingezet, die gepalletiseerde lasten optimaal kunnen verplaatsen en door hun goede rondomzicht en de rij-eigenschappen bij heftruckchauffeurs erg geliefd zijn. Als het daarentegen transport van lange lasten betreft, wordt het voor conventionele heftrucks problematisch”, klinkt het bij Hubtex. “Ze hebben brede gangen nodig en er ontstaat een verhoogd risico op ongevallen omdat het laadvlak van de lange goederen op de heftruck vaak te klein is of de lange goederen over hindernissen moeten worden getild.”

Containerterminal DP World voert spreidingstoeslag in tijdens piekuren

Om de beschikbare containercapaciteit in de haven optimaal te benutten, voert terminaluitbater DP World vanaf 20 mei 2024 een spreidingstoeslag in die vrachtwagenbezoeken tijdens de piekuren moet ontmoedigen. De maatregel moet voor een betere doorstroom op de terminal en minder files in en rond het Antwerpse havengebied zorgen.

Onderzoek van Getac en IDC toont aan dat robuuste apparaten het concurrentievermogen vergroten

Getac, producent van robuuste technologie, kondigt de bevindingen aan uit ‘Redefining Total Cost of Ownership: Rugged Technologies to Empower Industrial Operations’, de InfoBrief van IDC (International Data Corporation) die in samenwerking met Getac werd geproduceerd. De resultaten van het onderzoek tonen aan dat robuuste apparaten het concurrentievermogen binnen industriële organisaties vergroten door activiteiten te stroomlijnen.

Alimerka verbetert efficiëntie en duurzaamheid supply chain met Cimcorp

Alimerka, een supermarktketen in Noord-Spanje die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan, wou zijn logistieke operaties – voornamelijk in zijn fruitmagazijn – verbeteren. Om het gebruik van verpakkingsmateriaal te verminderen en de distributie efficiënter te maken, nam de retailer Cimcorp in de arm. De systeemintegrator integreerde er zijn geautomatiseerde oplossingen. Die aanpak is niet alleen goed voor het milieu doordat er minder afval wordt geproduceerd, maar optimaliseert ook de supply chain, waardoor deze flexibeler en efficiënter wordt.

Fleet managers moeten voorbereid zijn op einde van dieselmotor

In januari 2024 bereikte het Europees Parlement overeenstemming over nieuwe regels voor de CO2-uitstoot van zware bedrijfsvoertuigen. Die komen erop neer dat elektrische en waterstofmotoren tegen 2040 de dieselmotor in vrachtwagens en bussen vervangen. “Het is dan ook aan wagenparkbeheerders tijdig een elektrificatiestrategie uit te werken”, klinkt het gezamenlijk bij Webfleet en Eaton, twee bedrijven die ondersteuning bieden om op een gestructureerde manier over te schakelen van ICE-voertuigen naar EV’s.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.