Flitsbezorgers, dark stores en welke uitdagingen zij moeten aangaan om te kunnen overleven
(advertorial)Een van de belangrijkste logistieke trends voor e-commercebedrijven zijn dark stores: voorraadpunten voor flitsbezorgers. Na een snelle opkomst, mede vanwege de coronapandemie, komen flitsbezorgers en dark stores de aankomende tijd voor een aantal uitdagingen te staan. Om te kunnen blijven bestaan moeten zij inspelen op ontwikkelingen in de samenleving en het effect daarvan op de markt.
Toen mensen gedurende de coronapandemie minder naar buiten gingen bestelden zij vaker boodschappen, zo toonde recent onderzoek van Kantar aan. In 2021 groeide het aantal consumenten dat wel eens gebruik heeft gemaakt van flitsbezorging tot naar schatting tot 925.000, een stijging van maar liefst 30%. In 2022 wordt verwacht dat de flitsbezorgingsmarkt verder groeit. Daarvoor moeten echter wel een aantal uitdagingen worden overwonnen, zoals dat flitsbezorgers nog niet winstgevend zijn.
Klik hier voor meer informatie over dark stores