First en last mile als succesfactor in retail en logistiek

Whitepaper- In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant. Aan de hand van informatie over alle fasen die een product in de keten doorloopt, beschrijft Zetes op welke manieren bedrijven hun productiviteit en efficiëntie kunnen vergroten en het aantal fouten in het leveringsproces kunnen verminderen. Bovendien legt het whitepaper uit waarom het juist nú de tijd is om actie te ondernemen.

Een belangrijke bron van inefficiëntie in e-commerce is het grote aantal pakketten dat niet in één keer goed wordt afgeleverd. Onderzoek uit Japan, een snelgroeiende markt voor e-commerce, laat zien dat bijna 20% van de leveringen de eerste keer mislukken. Dit percentage is in stedelijke gebieden zelfs nog hoger. Extra bezorgrondes leiden uiteraard tot hogere kosten en meer werk voor de bezorgers. 
 
Een onderzoek van PCA Predict laat zien dat gemiste of mislukte bezorgingen gemiddeld €15 kosten per keer. Een zorgwekkend bedrag in een markt waar veel bedrijven met flinterdunne marges werken. De last mile neemt circa 30% van de totale kosten van de orderverwerking voor zijn rekening (kosten voor arbeid, transport en brandstof). Daarom is de huidige inefficiëntie niet langer houdbaar.
Een belangrijke bron van inefficiëntie in e-commerce is het grote aantal pakketten dat niet in één keer goed wordt afgeleverd. Onderzoek uit Japan, een snelgroeiende markt voor e-commerce, laat zien dat bijna 20% van de leveringen de eerste keer mislukken. Dit percentage is in stedelijke gebieden zelfs nog hoger. Extra bezorgrondes leiden uiteraard tot hogere kosten en meer werk voor de bezorgers. 
 
Een onderzoek van PCA Predict laat zien dat gemiste of mislukte bezorgingen gemiddeld €15 kosten per keer. Een zorgwekkend bedrag in een markt waar veel bedrijven met flinterdunne marges werken. De last mile neemt circa 30% van de totale kosten van de orderverwerking voor zijn rekening (kosten voor arbeid, transport en brandstof). Daarom is de huidige inefficiëntie niet langer houdbaar.

Lees hier de volledige whitepaper....

Recente nieuwsberichten

Inloggegevens hergebruiken vormt steeds groter risico voor bedrijven

Cybercriminelen gebruiken steeds vaker ‘credential stuffing tools’ om (bedrijfs)accounts over te nemen. Daarmee kunnen ze in één keer grote sets gelekte inloggegevens geautomatiseerd invoeren op loginpagina’s om zo naar matches met bestaande accounts te zoeken.

Joint venture tussen UPS en het Chinese SF Holding

Binnen de joint venture zullen UPS en SF Holding, het moederbedrijf van SF Express, samen internationale leveringsdiensten ontwikkelen en aanbieden. Het joint services aanbod combineert het uitgebreide Chinese netwerk van SF, wat meer dan 13.000 servicepunten omvat in de wereldwijd grootste en snelst groeiende pakketbezorgingsmarkt, met het wereldwijde geïntegreerde netwerk in meer dan 220 landen van UPS.

Manhattan Associates lanceert Omnichannel-as-a-Service platform

‘Manhattan Active Omni Solution’ is een omnichannel-as-a-service platform voor bedrijven die snel moeten reageren op de veranderende eisen van de digitale consument. De oplossing combineert ordermanagement en store fulfilment applicaties met de nieuwe generatie point of sale en clienteling applicaties op één platform dat cloud native, versionless en volledig uitbreidbaar is.

35.000 banen in distributie bedreigd door robotisering

Robotisering zorgt de komende 15 jaar voor het verlies van 35.000 arbeidsplaatsen in Nederlandse distributiecentra. Dat besluit het logistiek, economisch en vastgoed adviesbureau Buck Consultants International in de eerste nationale studie ‘Robotisering in warehouses’.

Tony’s Chocolonely realiseert groei in Amerika

(advertorial) In retail is soepele en foutloze communicatie met ketenpartners pure noodzaak. Helemaal als bedrijven groeien en uitbreiden naar Europese of wereldwijde markten. Tony’s Chocolonely optimaliseerde het orderproces en de elektronische communicatie met retailers en distributeurs in de Verenigde Staten, dankzij een schaalbare EDI oplossing die meegroeit met de business.

Losberger neemt De Boer Structures over

De aandeelhouders van Losberger Holding GmbH en De Boer Structures Holding BV hebben overeenstemming bereikt over de overname van De Boer door Losberger. De overname zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2017 worden afgerond. De leveringsprogramma’s van Losberger en De Boer zijn complementair aan elkaar, zowel gezien vanuit de klant, geografische spreiding als vanuit het producten- en dienstenportfolio.

Hyster werkt aan elektrische trucks

Hyster Company heeft aangekondigd dat het binnenkort begint met het testen van de zwaarste heftrucks voorzien van elektromotoren. Het bedrijf stelt dat havens en de zware industrie in de nabije toekomst hun machinepark met Big Trucks kunnen elektrificeren en dat betekent zero-emission trucks, maar wel met vergelijkbare prestaties gedurende de hele dag.

Young & Partners opent nieuw kantoor in Kortrijk

Om de groeiambities van Navitrans in het buitenland waar te kunnen maken, ruilde Young & Partners, leverancier van logistieke software, zijn bestaande kantoor in Harelbeke voor een nieuw hoofdkantoor. Het kantoor is gelegen op de oude site van de Kortrijkse Katoenspinnerij langs het Kanaal in Kortrijk.

SAP verbetert en vereenvoudigt zijn analytics-portfolio

De vernieuwde oplossingen moeten klanten onder andere een beter inzicht geven in hun cloud-business en hybride omgevingen. Ook de mogelijkheden van het digitale innovatiesysteem SAP Leonardo zijn uitgebreid. Tot de opvallendste innovaties behoort een update van de SAP Analytics Cloud (voorheen SAP BusinessObjects Cloud), die voor deze maand gepland staat.

Prijsindex op laagste niveau in 8 jaar terwijl de dieselindex blijft stijgen

Uit de 31ste editie van de Transport Market Monitor (TMM) van Transporeon en Capgemini Consulting – een kwartaalpublicatie over de dynamiek van de transportmarkt – blijkt dat de transportprijzen in het eerste kwartaal van 2017 met 9,0% gedaald zijn, vergeleken met het vierde kwartaal van 2016.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.