First en last mile als succesfactor in retail en logistiek

Whitepaper- In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant. Aan de hand van informatie over alle fasen die een product in de keten doorloopt, beschrijft Zetes op welke manieren bedrijven hun productiviteit en efficiëntie kunnen vergroten en het aantal fouten in het leveringsproces kunnen verminderen. Bovendien legt het whitepaper uit waarom het juist nú de tijd is om actie te ondernemen.

Een belangrijke bron van inefficiëntie in e-commerce is het grote aantal pakketten dat niet in één keer goed wordt afgeleverd. Onderzoek uit Japan, een snelgroeiende markt voor e-commerce, laat zien dat bijna 20% van de leveringen de eerste keer mislukken. Dit percentage is in stedelijke gebieden zelfs nog hoger. Extra bezorgrondes leiden uiteraard tot hogere kosten en meer werk voor de bezorgers. 
 
Een onderzoek van PCA Predict laat zien dat gemiste of mislukte bezorgingen gemiddeld €15 kosten per keer. Een zorgwekkend bedrag in een markt waar veel bedrijven met flinterdunne marges werken. De last mile neemt circa 30% van de totale kosten van de orderverwerking voor zijn rekening (kosten voor arbeid, transport en brandstof). Daarom is de huidige inefficiëntie niet langer houdbaar.
Een belangrijke bron van inefficiëntie in e-commerce is het grote aantal pakketten dat niet in één keer goed wordt afgeleverd. Onderzoek uit Japan, een snelgroeiende markt voor e-commerce, laat zien dat bijna 20% van de leveringen de eerste keer mislukken. Dit percentage is in stedelijke gebieden zelfs nog hoger. Extra bezorgrondes leiden uiteraard tot hogere kosten en meer werk voor de bezorgers. 
 
Een onderzoek van PCA Predict laat zien dat gemiste of mislukte bezorgingen gemiddeld €15 kosten per keer. Een zorgwekkend bedrag in een markt waar veel bedrijven met flinterdunne marges werken. De last mile neemt circa 30% van de totale kosten van de orderverwerking voor zijn rekening (kosten voor arbeid, transport en brandstof). Daarom is de huidige inefficiëntie niet langer houdbaar.

Lees hier de volledige whitepaper....

Recente nieuwsberichten

TomTom Telematics breidt fleet management oplossing voor transportbedrijven uit

TachoShare, zo heet de vernieuwde Webfleet-oplossing voor de transportsector. Het betreft een module om op afstand tachograafgegevens van vrachtwagens te downloaden en te archiveren. TachoShare kan bovendien worden geïntegreerd met tachograaf data-analysesoftware die een bedrijf zelf kiest of al in huis heeft.

Storeganizer en Vanas Engineering: een geniaal eenvoudig concept voor optimaal gebruik van al uw palletrekken

(advertorial) “Keuze hebben = de juiste keuze maken". In die filosofie kon u al bij Vanas Engineering terecht voor advies i.v.m,  hun ruim assortiment en expertise in magazijn- en warehouse inrichting. De nieuwste aanwinst is een exclusief en nieuw concept: STOREGANIZER !

WDP breidt site in Zellik uit tot logistieke site van 4 ha

WDP heeft voor circa 5 miljoen euro een industriële site in Zellik verworven, gelegen naast de WDP-locatie voor Euro Pool System. De site omvat een pand van ongeveer 22.000m² en zal worden herontwikkeld. Op die manier kan WDP zijn logistieke site op deze locatie verder uitbouwen naar een totale oppervlakte van circa 4 ha.

Avery Dennison stelt twee nieuwe UHF RFID inlays voor

Avery Dennison heeft zijn gamma ultrahigh frequency (UHF) radio frequency identification (RFID) inlay labels uitgebreid met twee nieuwe producten voor de farmaceutische en healthcare sector. Om te beginnen is er de AD-810r6. Dat label kan op glas of plastic worden aangebracht, wat het geschikt maakt om flacons en andere kleine tot middelgrote medicijnverpakkingen (en bij uitbreiding cosmeticaproducten en parfum) te taggen.

Still realiseert grootste ombouw van DC voor Blokker

Blokker voerde de afgelopen jaren ingrijpende maatregelen in om zijn negatieve resultaten op termijn om te buigen en zich in de markt te herpositioneren. Die herpositionering stelt ook eisen aan de inrichting van de logistieke organisatie.

Robotisering versnelt (nog) niet

Ondanks de continue innovaties stijgt het aantal industriële robots in Europa en de Verenigde Staten niet. Dat blijkt uit een analyse van ING. Een belangrijke reden hiervoor is dat het tijd kost om de processen aan te passen. Toch ligt het binnen de verwachtingen dat de inzet van robots de komende jaren een boost zal krijgen.

GLS neemt B2B-pakketdienst Dicom Canada over

Dicom Canada levert B2B pakket-, vracht- en logistieke diensten via wegvervoer. Het bedrijf is in heel Canada actief, maar concentreert zich vooral op de oostelijke provincies Ontario en Quebec. Voor een pan-Canadese logistieke dienstverlening exploiteert het bedrijf een netwerk van 28 depots en werkt het samen met partners in heel Canada.

Koenig & Bauer implementeert vloerkettingbaansysteem van Dematic

De Duitse drukpersfabrikant Koenig & Bauer Sheetfed heeft in zijn fabriek in Radebeul, nabij Dresden, een Etow-vloerkettingbaansysteem van Dematic in gebruik genomen. Voortaan worden de zware onderdelen automatisch naar de twaalf werkposten getransporteerd voor assemblage.

Mitsubishi breidt gamma elektrische trucks uit met de EDiA EM

Deze serie elektrische 48-volt-trucks, met een laadvermogen van 1,4 tot 2,0 ton, werkt intuïtief omdat de trucks ontworpen zijn voor prestaties; de prestaties van de heftruck zijn afgestemd op de individuele bestuurder. De software van EDiA EM controleert en analyseert gegevens uit het dagelijks gebruik, waardoor de parameters van de truck automatisch worden afgestemd op handelingen die veilig en productief zijn.

Volvo Trucks presenteert zelfrijdende elektrische voertuigen

De Volvo Trucks-transportoplossing voor de toekomst is bedoeld om te worden ingezet voor hoogfrequente transporten over vaste routes en relatief korte afstanden, grote goederenvolumes en hoge leverprecisie. Typische voorbeelden zijn transporten tussen logistieke hubs, maar ook andere toepassingen zijn mogelijk.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.