Faurecia optimaliseert logistiek met 3DExperience-platform van Dassault Systèmes

Faurecia, onderdeel van de Group Forvia – een toonaangevende toeleverancier van de automobielindustrie – vergroot de inzet van het 3DExperience-platform van Dassault Systèmes. Het bedrijf optimaliseert daarmee de inkomende logistiek voor automatisch geleide voertuigen (AGV).

Faurecia maakt gebruik van de ‘On Target Vehicle Launch’-oplossing van Dassault Systèmes op basis van het 3DExperience-platform. Daarmee bepaalt en valideert het bedrijf de logistieke scenario’s voor make-to-order assemblagelijnen. Faurecia kan AGV-routing simuleren en visualiseren met betrekking tot werkstations, beschikbaarheid van middelen, assemblagebeperkingen en -variabiliteiten, lijnbalancering en flow. Dat alles in één virtuele twin-ervaring, voordat de productie voor een klant wordt gestart.
 
De optimalisering van de AGV-routing betekent een belangrijke stap in het digitaliseringsprogramma van Faurecia. Dat programma is opgezet door de Clean Mobility-business en wordt nu gebruikt om de productieprocessen van stoelen, interieurs en elektronica te transformeren voor verbonden, gepersonaliseerde en voorspellende ‘cockpits van de toekomst’. Met het 3DExperience-platform kan Faurecia machines synchroniseren, voorraden optimaliseren, de lay-out van een werkvloer verkleinen, de cyclustijden verkorten en de energie- en productie-efficiëntie verbeteren. En dat met behoud van de volledige digitale continuïteit van het productieproces.

Foto: Dassault Systèmes

Recente nieuwsberichten

Belgische e-business eindelijk aan opleving toe

Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.

Jumbo richt Tech Campus op voor leidersrol in e-commerce

De Nederlandse supermarktketen Jumbo zag zijn omzetcijfers voor online verkoop het afgelopen jaar verdubbelen en koestert op e-commercevlak grote ambities. Zo wil Jumbo over vijf jaar marktleider Albert Heijn op het terrein van online boodschappen van de troon stoten.

AutoStore voegt Dematic aan wereldwijd partnernetwerk toe

AutoStore is de bedenker en leverancier van een ‘grid-based’, schaalbaar warehouse automatiseringssysteem. Het betreft een modulair opslag- en stukpickingsysteem dat kan worden geplaatst in lage gebouwen of gebouwen met een onregelmatige vorm, of rondom pilaren, om zo de opslagdensiteit te optimaliseren.

Blockchain technologie met succes ingezet in logistiek

Een pilootproject door het logistieke technologiebedrijf Marine Transport International (MTI) verbindt de verschillende spelers in de supply chain (leverancier, verlader, laadpunt, douane en terminal) op een gedeelde blockchain ledger. Samen met Agility Sciences publiceerde MTI een white paper waarin staat beschreven hoe hun ‘Container Streams’ systeem werd ingezet in een supply chain omgeving.

HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen

Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.

Reykjavik laat pakketbezorging met drones toe

Daarmee tekent de IJslandse hoofdstad voor een wereldprimeur. Het gaat om een samenwerking tussen AHA, een van de grootste online winkels van IJsland, en het Israëlische bedrijf Flytrex, dat het logistieke systeem ontwikkelt waarbij de drones worden gebruikt.

Recordcontract voor Jungheinrich

Jungheinrich heeft een order ontvangen voor meer dan 1.000 heftrucks met lithium-ion accu. Dat is wereldwijd de grootste order ooit voor voertuigen met lithium-ion accu’s en voor Jungheinrich betekent het qua omvang de grootste voertuigorder in de 65-jarige geschiedenis van het bedrijf.

5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud

SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.

Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing

De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).

Uniconta breidt uit naar Nederland

Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.