Europa Worldwide Group luidt nieuw tijdperk in voor transport tussen België en het VK

Logistiek bedrijf Europa Worldwide Group geeft zijn activiteiten in Oostende een boost met de uitbreiding van zijn diensten en de omdoping van Continental Cargo Carriers tot Europa Road.

Europa Worldwide Group bestaat uit drie divisies: Road, Air & Sea en Warehouse. Europa Road voorziet als vervoersbedrijf al meer dan 100 jaar in groupagetransport, complete ladingen en deelladingen en heeft naar eigen zeggen de nodige douane-expertise in huis om er voor te zorgen dat de goederen probleemloos van het ene naar het andere land kunnen worden vervoerd. Europa is gespecialiseerd in het transport van goederen tussen België en het VK en heeft fors geïnvesteerd in zijn volledig traceerbare vloot van 300 trailers die 22.000 keer per jaar het Kanaal oversteken. Het bedrijf streeft ernaar de goederenstroom tussen België en het VK te optimaliseren in het tijdperk na de Brexit. De dienstverlening, ondersteund door o.a. zijn DDP-product (Delivered Duty Paid), moet volgens het bedrijf het begin vormen van een nieuw tijdperk voor transport tussen België en het VK.
 
Europa Road heeft vestigingen over het hele continent om in het tijdperk na de Brexit de goederenstroom tussen Europa en het VK te optimaliseren. In België is het bedrijf aanwezig sinds 2018, toen het Continental Cargo Carriers overnam: een Belgisch bedrijf met ervaring met onbegeleide transporten naar het VK. Op 1 september 2022 is Continental Cargo Carriers omgedoopt tot Europa Road.
 
Om de uitgebreide diensten van Europa te ondersteunen, werd het post-Brexit DDP-product van Europa begin 2021, na een investering van 5,8 miljoen,  geïntroduceerd als reactie op het vertrek van het VK uit de EU. Dat DDP-product is een gespecialiseerde oplossing die ervoor moet zorgen dat de levering van goederen aan het VK net zo probleemloos verloopt als voor de Brexit. In tegenstelling tot traditioneel DAP-transport regelt het DDP-product de douaneformaliteiten zonder de koper erbij te betrekken. Daardoor lopen de goederen geen vertraging op door extra papierwerk en krijgen klanten uit het VK niet te maken met onverwachte aanvullende kosten.
 
Met de uitgebreide dienstverlening zal Europa dagelijks goederen vanuit heel België in één enkele logistieke hub bij elkaar brengen. Van daaruit verscheept de vloot van begeleide trailers die goederen naar de Europa’s groupagehub in Dartford, Kent, die op zijn beurt weer verbonden is met alle 16 distributieplatformen van Europa in het VK.

Foto: Europa Road

Recente nieuwsberichten

Tailormade Logistics vergroot hub in Henegouwse Ghlin

Tailormade Logistics (TML) heeft een tweede warehouse in Ghlin, een deelgemeente van Bergen, in gebruik genomen. Het nieuwe warehouse heeft een oppervlakte van 19.000m2 en telt 20 laadkades. Het werd gebouwd naast de bestaande site met een magazijn van 25.000m2, dat vier jaar geleden in gebruik werd genomen.

Bonfix installeert Fastpick-oplossing van Vanderlande

Bonfix is een Nederlandse leverancier van fittingen, kranen, koppelingen en aanverwante producten voor (sanitaire) installaties en cv-installaties. Momenteel laat het familiebedrijf in Zwolle een nieuw distributiecentrum bouwen, dat naar verwachting in de eerste helft van 2023 volledig operationeel zal zijn.

Multimodaal.Vlaanderen rijft verlenging voor vijf jaar binnen

De Vlaamse Regering heeft de verlenging goedgekeurd van de overeenkomst tussen het Vlaams Gewest en de vzw VIL (Vlaamse innovatiecluster voor de logistiek) voor Multimodaal.Vlaanderen voor de periode 2022-2027.

Toyota breidt met 19.000m² uit op Prologis-site in Willebroek

Toyota Material Handling heeft een nieuw langetermijncontract getekend met Prologis voor de huur van een bijkomende 18.000m² magazijnruimte en 700m² bureauruimte in Willebroek DC1. Vanop die locatie wil Toyota Material Handling zijn logistieke capaciteit aanzienlijk uitbreiden.

CLS iMation lanceert ‘Simulation as a Service’ voor intralogistieke processen

CLS iMation, systeemintegrator en innovatieadviseur, heeft een nieuwe service toegevoegd aan zijn portfolio van ‘Intelligent Solutions for Logistics Automation’, namelijk iMation SaaS (Simulation as a Service). Deze service is ontworpen om de bestaande industriële context van een klant te beoordelen en zo – via simulatie – mogelijke verbeteringen in magazijnfuncties en processen te identificeren.

Mabo Benelux wordt dealer van Hyundai heftrucks in Belux

Hyundai Construction Equipment heeft Mabo Benelux aangeduid als hun exclusieve distributiepartner voor material handling equipment in België en Luxemburg. Mabo Benelux is gespecialiseerd in heftrucks en automatisering. Het bedrijf implementeert logistieke oplossingen, gaande van zijladers en meeneemheftrucks over smallegangenheftrucks tot AGV’s.

Dachser moderniseert filiaal in Moeskroen

Om de vestiging klaar te maken voor de toekomst, heeft logistiek dienstverlener Dachser enkele investeringen in zijn filiaal in Moeskroen afgerond. Zo zijn onder meer de parkeervoorzieningen op het terrein uitgebreid en zijn er nieuwe technologische voorzieningen geïnstalleerd.

IO-Link functiemodules van Leuze vereenvoudigen integratie van apparaatgegevens in PLC-programma’s

Leuze, aanbieder van o.a. schakel- en meetsensoren en identificatiesystemen, introduceert de IO-Link functiemodules. Het betreft een hulpmiddel voor fabrikanten en operators die de integratie van apparaatgegevens in PLC-programma’s moet vereenvoudigen.

Four ways to optimize the shipping process

(Advertorial) Warehouse and logistics managers are typically charged with increasing the efficiency of shipments. But with many aspects to a complicated supply chain, this can be a daunting task to tackle. Experts at nShift, the global leader in delivery management software, have spoken to industry experts to create a list of four ways to optimize the process and help companies ship smarter.

Richard de Haas wordt nieuwe CEO DPD Belux

Op 1 juni 2022 start Richard de Haas (foto) als CEO van DPD Belux. Daarmee volgt hij Silvio Mestdagh op, die sinds november 2015 aan het hoofd van het bedrijf staat en eind dit jaar met pensioen gaat. Richard de Haas (42) was eerder actief als managing director sales bij Fedex Benelux.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.