Europa Worldwide Group luidt nieuw tijdperk in voor transport tussen België en het VK

Logistiek bedrijf Europa Worldwide Group geeft zijn activiteiten in Oostende een boost met de uitbreiding van zijn diensten en de omdoping van Continental Cargo Carriers tot Europa Road.

Europa Worldwide Group bestaat uit drie divisies: Road, Air & Sea en Warehouse. Europa Road voorziet als vervoersbedrijf al meer dan 100 jaar in groupagetransport, complete ladingen en deelladingen en heeft naar eigen zeggen de nodige douane-expertise in huis om er voor te zorgen dat de goederen probleemloos van het ene naar het andere land kunnen worden vervoerd. Europa is gespecialiseerd in het transport van goederen tussen België en het VK en heeft fors geïnvesteerd in zijn volledig traceerbare vloot van 300 trailers die 22.000 keer per jaar het Kanaal oversteken. Het bedrijf streeft ernaar de goederenstroom tussen België en het VK te optimaliseren in het tijdperk na de Brexit. De dienstverlening, ondersteund door o.a. zijn DDP-product (Delivered Duty Paid), moet volgens het bedrijf het begin vormen van een nieuw tijdperk voor transport tussen België en het VK.
 
Europa Road heeft vestigingen over het hele continent om in het tijdperk na de Brexit de goederenstroom tussen Europa en het VK te optimaliseren. In België is het bedrijf aanwezig sinds 2018, toen het Continental Cargo Carriers overnam: een Belgisch bedrijf met ervaring met onbegeleide transporten naar het VK. Op 1 september 2022 is Continental Cargo Carriers omgedoopt tot Europa Road.
 
Om de uitgebreide diensten van Europa te ondersteunen, werd het post-Brexit DDP-product van Europa begin 2021, na een investering van 5,8 miljoen,  geïntroduceerd als reactie op het vertrek van het VK uit de EU. Dat DDP-product is een gespecialiseerde oplossing die ervoor moet zorgen dat de levering van goederen aan het VK net zo probleemloos verloopt als voor de Brexit. In tegenstelling tot traditioneel DAP-transport regelt het DDP-product de douaneformaliteiten zonder de koper erbij te betrekken. Daardoor lopen de goederen geen vertraging op door extra papierwerk en krijgen klanten uit het VK niet te maken met onverwachte aanvullende kosten.
 
Met de uitgebreide dienstverlening zal Europa dagelijks goederen vanuit heel België in één enkele logistieke hub bij elkaar brengen. Van daaruit verscheept de vloot van begeleide trailers die goederen naar de Europa’s groupagehub in Dartford, Kent, die op zijn beurt weer verbonden is met alle 16 distributieplatformen van Europa in het VK.

Foto: Europa Road

Recente nieuwsberichten

Garvis bouwt AI-platform verder uit na investering van 3,5 miljoen euro

Een jaar na de lancering van zijn AI-platform voor vraag- en voorraadplanning haalt de Belgische start-up Garvis 3,5 miljoen euro op om het platform verder uit te bouwen. Investeerders zijn de Britse investeringsfondsen Superseed en Scalebridge Capital en de Duitse groep Bosch Ventures.

Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector

Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.

Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks

Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.

Leuze introduceert nieuwe 36-serie sensoren voor detectie van objecten

Voor de nauwkeurige detectie van objecten heeft Leuze de nieuwe 36-sensorserie ontwikkeld. De sensoren zijn geschikt voor toepassing in de intralogistiek, de automobielindustrie en voor verpakkingssystemen. Ze detecteren voorwerpen met verschillende optische eigenschappen, zelfs op grote afstand, bij trillingen, omgevingslicht of vervuiling.

PolySto scant met de Nova RFID-oplossing van Aucxis RFID Solutions

Het Belgische PolySto, met hoofdzetel in Lokeren, produceert hygiënische binnenafwerking voor de voedingsindustrie. Het bedrijf maakt o.a. plinten en stootranden uit polymeer composiet voor supermarkten, logistieke spelers in de voeding, enz.

De Bondt B.V. ondersteunt wereldwijde groei met Fastpick van Vanderlande

De Bondt B.V. is een internationaal opererende groothandel in fournituren, garens en handwerkartikelen. Het familiebedrijf, bekend van het eigen garenmerk ‘Scheepjes’, levert aan retailers en resellers in meer dan 70 landen wereldwijd en kent een sterke groei.

De uitdagingen van een succesvolle implementatie van magazijnautomatisering

(Advertorial) Als we het over automatiseringsprojecten hebben, gaat het vaak over de ondertekening van het contract of de succesvolle samenwerking achteraf. Over het implementatieproces wordt zelden iets gemeld. Dominic Crimp, COO van TGW Northern Hub, verbreekt de stilte: een globaal gestandaardiseerd ‘stage gate’-proces, een open communicatie en heel veel testen zijn voor TGW de sleutels tot succes.

Ontdek de customer van Vanas Engineering bij elektroketen Krëfel

(Video) 2020 was – met de opkomst van corona – een turning point voor veel bedrijven. Ook voor de Belgische elektronicaketen Krëfel, welke een enorme boost in online bestellingen kreeg. Door slim en snel in te springen op deze ontwikkeling is het marktaandeel van Krëfel sinds 2019 forst gestegen.

40% van de werkgevers in Supply Chain/Logistiek wil personeelsbestand dit jaar nog uitbreiden

Volgens de recentste ManpowerGroup Barometer voor de tewerkstellingsvooruitzichten, verwachten werkgevers dat er ook in het vierde kwartaal van 2022 banen zullen bijkomen in de sector Supply Chain & Logistics. Vier op tien (40%) van de in april door ManpowerGroup bevraagde werkgevers in deze sector zijn van plan hun personeelsbestand tegen het eind van de maand december uit te breiden, terwijl 20% van plan is dat te verminderen.

WDP vergroot footprint in Wallonië met 7 nieuwe sites in Doornik

Logistiek vastgoedontwikkelaar WDP heeft zeven nieuwe logistieke sites aangekocht van Sedimmo NV (onderdeel van Sedilog NV) in de industriezone Tournai West Zoning in Doornik. De acquisitie is goed voor een totale verhuurbare oppervlakte van om en bij de 100.000m² en een globale investering van ongeveer 120 miljoen euro.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.