ESW en FedEx Express bieden bedrijven gezamenlijk e-commerce en verzendopties
ESW, een wereldwijd direct-to-consumer e-commerce bedrijf, en FedEx Express, dochtermaatschappij van FedEx Corp. en een van ’s werelds grootste transportbedrijven voor expresvervoer, hebben een strategische samenwerking aangekondigd die geïntegreerde e-commerce en verzendmogelijkheden biedt voor Europese bedrijven die willen groeien door internationaal te gaan.
Door de samenwerking moeten klanten van ESW in Europa en FedEx Express in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië toegang krijgen tot een geïntegreerde en sterk gelokaliseerde online-ervaring waarbij de klant centraal staat. Onderdeel van het pakket is het wereldwijde logistieke netwerk van FedEx Express voor de levering van producten en retourzendingen.
Met de samenwerking willen FedEx Express en ESW bedrijven via een one-stop-shop-concept een totaalpakket bieden voor een relatief beperkte investering. Het pakket integreert de technologie en lokalisatie-knowhow van ESW met een logistieke dienst die de snelheid van levering aanzienlijk moet verhogen. Daarmee willen FedEx Express en ESW zoveel mogelijk barrières wegnemen voor bedrijven en retailers bij het rechtstreeks verkopen van producten aan consumenten over de grens.
Uit de ‘Global Voices: Consumer Pulse 2022’ enquête van ESW bij meer dan 14.000 consumenten in 14 landen blijkt dat, hoewel consumenten vaker internationaal aankopen doen omdat dat makkelijker is en meer aanbod biedt, de duur en de kosten van verzending nog steeds de grootste barrières vormen. Ook transparantie over en het zelf kunnen aanpassen van het verzendingstraject zijn van cruciaal belang voor de klantervaring: 70% van de respondenten geeft aan dat ze geen product van een internationale website zouden kopen als ze geen eerste indicatie krijgen van de ontvangstdatum. Verder geeft 73% van de respondenten aan dat ze de keuze willen hebben tussen een gratis standaardlevering of een versnelde levering tegen betaling bij aankoop van een product op een internationale website.
Bedrijven die de direct-to-consumer-oplossingen van ESW met hun dienst integreren, zouden binnen enkele weken zowel in binnenlandse als op nieuwe internationale markten kunnen starten. Daarnaast krijgen ze toegang tot verschillende e-commerce oplossingen op het gebied van store, prijzen, betaalmogelijkheden, afrekenen, fraude-opsporing en levering.
Foto: ©FedEx Express