DPD lanceert DPD fresh voor levering van voeding

Pakketleverancier DPD heeft een nieuwe entiteit opgericht: DPD fresh. Het gaat om een express transportdienst (levering binnen 24u) voor het ophalen en afleveren van droge voeding, verse voeding en diepvriesproducten bij professionals en particulieren. Voor droge voeding gebeurt dat zonder koeling, voor verse voeding (groenten, fruit, vlees of vis) verloopt dat bij temperaturen tussen 0 en 4°C.

Alle diepvriesvoeding wordt op -18°C gekoeld. Kenmerkend voor DPD fresh is het actief gekoelde netwerk, wat inhoudt dat DPD fresh zelf actief de producten koelt, zowel in de depots als tijdens het transport. Daardoor kunnen klanten de vaak dure en vervuilende verpakking uitsparen om hun goederen op temperatuur te houden.
 
In een eerste fase belevert DPD fresh 19 Brusselse gemeenten (Evere, Schaarbeek, Sint-Joost-ten-Node, Sint-Lambrechts-Woluwe, Etterbeek, Sint-Pieters-Woluwe, Oudergem, Elsene, Watermaal- Bosvoorde, Ukkel, Vorst, Sint-Gillis, Anderlecht, Sint-Jans-Molenbeek, Koekelberg, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren, Jette, Brussel-Stad) en de Vlaamse rand rond Brussel. Tegen 2022 zal de nieuwe dienst over heel België en Luxemburg worden uitgerold. Met de stap naar de voedingssector treedt DPD in de voetsporen van zusterbedrijf Chronofresh, dat al vijf jaar in Frankrijk actief is.
 
De lancering van de nieuwe service gaat gepaard met de intrek in een nieuw gebouw in Asse-Zellik, waar fors werd geïnvesteerd in de noodzakelijke infrastructuur. Het depot is uitgerust met koel- en diepvriescellen die de klok rond worden gecontroleerd. Voor de ophaling en levering werkt DPD fresh met rolcontainers, isothermische boxen en koelwagens, waardoor het bewaren van de koudeketen, de hygiëne en de voedselveiligheid op elk moment kunnen worden gegarandeerd. Alle maatregelen werden uitvoerig beschreven in een gezondheidscontroleplan (Health Control Plan) dat beantwoordt aan de strikte regelgeving van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). Bovendien kreeg elke medewerker van DPD fresh in het DPD learning & development departement een uitgebreide opleiding, over zowel de logistieke sector als alles wat te maken heeft met hygiëne en voedselveiligheid.
 
Bestemmelingen van DPD fresh-leveringen kunnen, net als ontvangers van DPD-pakketten, gebruik maken van de myDPD app die hun levering tot op één uur precies aankondigt. Met de app kunnen ze hun zending ook live volgen en tot 30 minuten vóór de levering het adres en/of de datum van de levering wijzigen.

Foto: DPD fresh

Recente nieuwsberichten

Internetgigant Alibaba vestigt zijn nieuw Europees megadistributiecentrum in Luik

Ondanks de recente pogingen van Nederlandse premier Mark Rutte om het distributiecentrum naar Nederland te krijgen zou Alibaba definitief gekozen hebben voor een eerste Europese hub in de omgeving van de luchthaven van Luik. Dit werd bevestigd door Europees directeur Terry von Bibra in een gesprek met HLN.

Selecta/Pelican Rouge betrekt dc van Prologis in Boom

Selecta/Pelican Rouge, aanbieder van koffie en koffie vending machines, heeft met Prologis een langjarige huurovereenkomst gesloten voor circa 8.000 vierkante meter op het industriepark Krekelenberg in Boom. Selecta/Pelican Rouge neemt er zijn intrek in het distributiecentrum Boom DC1, onderdeel van Prologis Park Boom.

Barsan Global Logistics trekt naar Willebroek

De Belgische vestiging van Barsan Group zal vanaf 1 december 2018 haar logistieke activiteiten in de Benelux centraliseren in het Kersdonk Logistics Center in Willebroek. Daarvoor heeft de logistiek dienstverlener een huurovereenkomst op lange termijn met Goodman ondertekend voor 50.000 vierkante meter professionele ruimte.

CB Fashion zet RFID in om RFID-initiatieven van klanten te ondersteunen

CB Fashion is een belangrijke logistieke speler op het vlak van mode- en lifestyle. Het bedrijf opereert vanuit 6 locaties in Nederland en heeft meer dan 400 vaste medewerkers in dienst. CB Fashion heeft een langdurige relatie opgebouwd met modemerken zoals NA-KD, America Today, Sarah Pacini, Suitsupply, Cavallaro, Olsen Mode en Micro Fashion.Om de RFID-initiatieven van zijn klanten te ondersteunen, heeft CB Fashion Mieloo & Alexander ingeschakeld.

Mexx doet een beroep op Progress voor herlancering

Mexx, een modemerk dat op zijn hoogtepunt 1 miljard US dollar aan inkomsten behaalde, werd in augustus 2017 overgenomen door de eigenaren van RNF, een Nederlandse holding voor schoenen, modeaccessoires en kleding. Zij doopten het merk om tot Mexx International B.V. en stelden als missie om van Mexx International een wereldwijd merk te maken, geïnspireerd door productontwerp, uitstekende winkel- en online ervaringen en efficiënte marketing.

B2A Technology stelt robots voor orderpicken voor

Zes maanden na de fusie tussen Alstef en BA Systèmes lanceert B2A Technology de ‘LoadStar’. Het betreft een snelle en compacte AGV robot die de doorlooptijden in het orderpicking proces moet helpen optimaliseren. Doordat de oplossing traditionele conveyors vervangt door AGV robots, zou tot 20% vloerruimte kunnen worden uitgespaard.

Chinese schoenen op verticale crossbelt sorter van Interroll

De Chinese schoenenfabrikant Aokang opende recent een nieuw distributiecentrum in Shanghai, met als doel de distributie naar zijn retail- en online klanten in Oost-China te verbeteren. Voor dat nieuwe dc, waar dagelijks 100.000 paar schoenen worden behandeld, koos Aokang voor een ruimtebesparende geautomatiseerde logistieke oplossing.

Arbeidsintensieve picking een kenmerk van uw logistieke operatie?

(advertorial) Een shuttle systeem volgens het Goods to Man principe is dé ideale oplossing voor arbeidsintensieve order picking. Onder andere Estée Lauder, ADT en Marchon gingen u al voor. Middels dit principe wordt de voorraad snel en accuraat uit een shuttle opslag gehaald en vervolgens naar een ergonomische werkplek getransporteerd.

Sage Group benoemt Steve Hare tot CEO

Steve Hare vervoegde in januari 2014 als financieel directeur het directiecomité bij Sage. Sinds 31 augustus 2018 vervulde hij ook de rol van COO ad interim. Voor zijn loopbaan bij Sage was hij partner en hoofd Operations bij privé-investeringsvennootschap Apax Partners en deed hij eerder o.a.

Retailgigant A.S. Watson sluit Technology Partnership met Slimstock

De Chinese health & beauty retailer A.S. Watson (ASW), moederbedrijf van o.a. Kruidvat, ICI Paris XL en Trekpleister, heeft Slimstock benoemd tot Technology Partner. De multinational, die over meer dan 14.500 winkels in 24 markten beschikt, startte zijn Technology Partnership Program vorig jaar met als doel meer langetermijnrelaties met zijn partners aan te gaan en zo de noodzakelijke expertise en innovatie te verwerven om zijn digitale transformatie door te voeren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.