DPD lanceert DPD fresh voor levering van voeding

Pakketleverancier DPD heeft een nieuwe entiteit opgericht: DPD fresh. Het gaat om een express transportdienst (levering binnen 24u) voor het ophalen en afleveren van droge voeding, verse voeding en diepvriesproducten bij professionals en particulieren. Voor droge voeding gebeurt dat zonder koeling, voor verse voeding (groenten, fruit, vlees of vis) verloopt dat bij temperaturen tussen 0 en 4°C.

Alle diepvriesvoeding wordt op -18°C gekoeld. Kenmerkend voor DPD fresh is het actief gekoelde netwerk, wat inhoudt dat DPD fresh zelf actief de producten koelt, zowel in de depots als tijdens het transport. Daardoor kunnen klanten de vaak dure en vervuilende verpakking uitsparen om hun goederen op temperatuur te houden.
 
In een eerste fase belevert DPD fresh 19 Brusselse gemeenten (Evere, Schaarbeek, Sint-Joost-ten-Node, Sint-Lambrechts-Woluwe, Etterbeek, Sint-Pieters-Woluwe, Oudergem, Elsene, Watermaal- Bosvoorde, Ukkel, Vorst, Sint-Gillis, Anderlecht, Sint-Jans-Molenbeek, Koekelberg, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren, Jette, Brussel-Stad) en de Vlaamse rand rond Brussel. Tegen 2022 zal de nieuwe dienst over heel België en Luxemburg worden uitgerold. Met de stap naar de voedingssector treedt DPD in de voetsporen van zusterbedrijf Chronofresh, dat al vijf jaar in Frankrijk actief is.
 
De lancering van de nieuwe service gaat gepaard met de intrek in een nieuw gebouw in Asse-Zellik, waar fors werd geïnvesteerd in de noodzakelijke infrastructuur. Het depot is uitgerust met koel- en diepvriescellen die de klok rond worden gecontroleerd. Voor de ophaling en levering werkt DPD fresh met rolcontainers, isothermische boxen en koelwagens, waardoor het bewaren van de koudeketen, de hygiëne en de voedselveiligheid op elk moment kunnen worden gegarandeerd. Alle maatregelen werden uitvoerig beschreven in een gezondheidscontroleplan (Health Control Plan) dat beantwoordt aan de strikte regelgeving van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). Bovendien kreeg elke medewerker van DPD fresh in het DPD learning & development departement een uitgebreide opleiding, over zowel de logistieke sector als alles wat te maken heeft met hygiëne en voedselveiligheid.
 
Bestemmelingen van DPD fresh-leveringen kunnen, net als ontvangers van DPD-pakketten, gebruik maken van de myDPD app die hun levering tot op één uur precies aankondigt. Met de app kunnen ze hun zending ook live volgen en tot 30 minuten vóór de levering het adres en/of de datum van de levering wijzigen.

Foto: DPD fresh

Recente nieuwsberichten

9 op de 10 werkgevers in transport en logistiek vinden geen medewerkers

Zoals elk jaar heeft ManpowerGroup een top 10 van de moeilijkst in te vullen banen opgesteld. Daaruit blijkt dat logistieke profielen (vrachtwagenchauffeurs, leveringen, bouwmachines, vorkheftrucks of openbaar vervoer) de vierde plaats innemen op Belgisch niveau, de tweede plaats in Vlaanderen en de zevende plaats in Wallonië.

Rethink ERP: Alles over ERP en PowerPlatform, van cases tot demo’s

Op 26 maart vindt in Lochristi de zesde editie van Rethink ERP plaats. Naast demonstraties van Microsoft PowerPlatform en Microsoft Dynamics 365 Business Central krijg je ook van bedrijven te horen wat een ERP-implementatie met zich meebrengt.

Vanas introduceert compacte verticale lift Modula Slim

Vanas breidt zijn assortiment aan verticale liften uit met de Modula Slim. Net zoals de Modula lift is de Modula Slim een afgesloten toren waarin producten afgeschermd en stofarm worden opgeslagen. Alle goederen worden overzichtelijk en ergonomisch aan de gebruiker aangeboden.

Verizon Connect voegt field service management toe aan Reveal

Met de introductie van Reveal Field wil Verizon Connect voortaan ook een toegankelijke oplossing voor field service management bieden. De geïntegreerde oplossing moet het voor planners eenvoudiger maken om werkopdrachten efficiënt te plannen en gedurende de dag, bijna in real-time, informatie te communiceren aan technici en klanten.

JLL verhuurt voor Heylen Warehouses aan Remy in Herentals

Remy is een fabrikant, remanufacturer en distributeur van startmotoren, alternatoren, remonderdelen en stuurdelen voor de automotive aftermarket sector. Samen met vastgoedadviseur JLL ging Remy vorig jaar op zoek naar een nieuwe, grotere vestiging voor zijn Europees distributiecentrum.

Eqeep optimaliseert last mile met WorkWave Route Manager

Het Nederlandse IT-bedrijf Eqeep, aanbieder van oplossingen voor field service management (FSM) en ERP, wil met het pakket Route Manager van de Zweedse IFS-dochter WorkWave inspelen op de problematiek van de ‘last mile’. Zo wil het leveranciers in staat stellen ook die laatste stap in het leverproces – het bezorgen van producten aan consumenten of bedrijven – te automatiseren en te optimaliseren.

Fource rekent op TGW voor automatisering van intralogistiek

Fource maakt deel uit van de Amerikaanse LKQ-groep en verkoopt auto-onderdelen, gereedschappen en componenten via een netwerk van distributeurs. De belangrijkste doelmarkten van Fource, dat 3.000 medewerkers telt, zijn Nederland en België.

Storopack beschermt zware goederen tijdens transport met nieuw systeem

Met zijn nieuwe PAPERplus Coiler²-systeem mikt Storopack op fabrikanten en dienstverleners die grote, zware en breekbare producten moeten verzenden. De machine verwerkt het opvulpapier voorgevormd met de PAPERplus Classic, PAPERplus Crossover of PAPERplus Track-papiermachines tot stevige papieren coilers.

Pallet handling op zijn best

(Advertorial) Betrouwbare en efficiënte handling van pallets speelt een belangrijke rol in de intralogistiek. Dit gaat niet alleen over een ruimtebesparende opslag. Minstens zo belangrijk is het, om de transporttijden tussen goederenontvangst en verzendafdeling of magazijn, productie en orderverzamelgebieden in de bedrijven zo kort mogelijk te houden en ze door automatisering op een zeer efficiënte manier te organiseren.

Nieuw vrachtdepot van GLS in Tongeren is operationeel

Vorige week startte de nieuwe vrachtterminal van GLS in Tongeren zijn activiteiten op. De vestiging is het eerste vrachtgebouw van GLS in België en is goed voor een investering van 7 miljoen euro door GLS Belgium Distribution NV. De terminal omvat een vrachthal met een oppervlakte van 5.700m2 en 75 laadpoorten, waarvan een derde is uitgerust met moderne laadbruggen voor vrachtwagens die niet over een hefplatform beschikken.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.