De toekomst van buitendienst
Hoe vergaat het werken in buitendienst tussen nu en 2025?
Deze whitepaper van Zebra levert unieke data op over de toekomst van de buitendienst. De data is afkomstig van 400+ beslissers die buitendienstfuncties uitoefenen in diverse sectoren. We vroegen naar hun inzichten over allerlei zaken waarmee ze te maken krijgen. Bijvoorbeeld over het uitwerken van een effectieve strategie voor mobiele technologie, het verbeteren van dispatching en het verhogen van efficiëntie door monitoring op afstand. Ook gaat het rapport in op het gebruik van mobiele technologie, pijnpunten voor buitendienstmedewerkers en innovaties die diverse sectoren de komende vijf jaar gaan veranderen.
• 76% van alle bedrijven gaan bij hun strategie voor de buitendienst uit van mobiele devices in plaats van desktop computers.
• Er zijn al veel bedrijven die meer dan de helft van hun buitendienstmensen voorzien van mobiele devices. De komende vijf jaar neemt hun aantal verwachting met 16 procent toe.
De toekomst van medewerkers die buitendienst of in het veld werken
Technisch dienstverleners ontwikkelen zich voortdurend om in de klantbehoefte te blijven voorzien. Daardoor tekenen zich een aantal trends af die de komende vijf jaar vorm gaan krijgen. Inmiddels
werken drie van de vier bedrijven met geavanceerde analytics en machine learning om roosters te maken waarmee ze hun buitendienst optimaal kunnen inzetten. Verwacht wordt dat het gebruik van voorspellende en geavanceerde analytics zal toenemen. Ook monitoring en rapportage op afstand en andere innovatieve technologieën gaan een centrale rol in de buitendienst spelen.
Ken je uitdagingen
Zware weersomstandigheden. Urgente oproepen. Veiligheidsrisico's. Met dit soort uitdagingen moet de buitendienst omgaan om klanten tevreden te houden. Ken je hun belangrijkste uitdagingen, dan kun je bepalen wat ze nodig hebben om hun werk veiliger, sneller en effectiever te doen.
Met mobiele devices kun je de kosten verlagen, de veiligheid verbeteren en het werkgeluk van je medewerkers vergroten.
Klanten verwachten veel van hun providers. Uitval en late (op) levering zijn niet alleen hinderlijk, maar ook onvergeeflijk. Als je weet wat er op het spel staat, is het des te belangrijker dat je medewerkers altijd en overal verbinding hebben. Alleen dan kunnen ze hun werk goed op afstand doen. Mobiele technologie is hierbij ontzettend belangrijk. De ontwikkelingen op het gebied van
4G en 5G leiden tot hogere investeringen in draadloze technologie door bedrijven die concurrerend willen blijven...
Download hier de volledige whitepaper