Dé levenscyclus van je material handling-systemen verlengen!

(advertorial) Bedrijven verlangen op elk moment de best mogelijke prestaties van hun material handling-systeem. Dit betekent dat de systemen permanent beschikbaar moeten zijn en dat zij maximaal renderen tegen zo laag mogelijke operationele kosten. Maar hoe realiseer je dit?

“Dit is mogelijk door een juiste verhouding tussen systeembetrouwbaarheid, levenscyclus gedreven investeringen op het vlak van assets, ondersteuning en onderhoud”, stelt Sylvester Bussing, Lifetime Services Manager bij TGW Benelux. “Dat is niet eenvoudig. De belangrijkste doelstelling voor TGW en haar klanten is de “uptime” van de installaties zo hoog mogelijk te houden en dit volgens de afgesproken KPI’s. Daarom hebben we vorig jaar in de Benelux onze nieuwe divisie ‘Lifetime Services’ geïntroduceerd.”
 
Met Lifetime Services is de klant 24/7 in veilige handen. Met een (wereldwijd) serviceteam van engineers en technici werkt TGW hard om elke oplossing
draaiende te houden. Wanneer de klant ondersteuning nodig heeft staan de servicemonteurs en technici klaar. Of het nu gaat om ondersteuning op afstand via onze hotline-service, lokale interventie, preventief onderhoud of een service met reserveonderdelen. Klanten kunnen individueel en naar eigen behoeften deze service invullen.
 
Om de levensvatbaarheid van material handling-systemen te maximaliseren, en een doordachte maintenance- en repair-strategie te implementeren, geeft TGW de volgende tips mee. 
 

  1. Bepaal samen met de integrator hoe de werkrelatie wordt ingevuld. Definieer dit op basis van het relatietype en het risicoprofiel dat voor jouw business aanvaardbaar is.
     
  2. Identificeer op basis van dit profiel de LTS-gerelateerde aspecten die de OPEX (Operating Expenditures) beïnvloeden. Hou grip op de Overall Equipment Effectiveness (OEE), de afstemming tussen de operationele activiteiten van de onderneming, de capaciteit en de kwaliteit. Wanneer dit succesvol is kan via een grondige risicoanalyses een zekere voorspelbaarheid gecreëerd worden.  
     
  3. Zet de inzichten in de bedrijfsprocessen om in meetbare variabelen die via toepassingen of innovaties naar een hoger niveau worden getild. Zo kan men thermografische analyses inschakelen om slijtage van de componenten vast te stellen en toepassingen zoals 5S te implementeren, waarbij ingezet wordt op efficiënte werkplekken.
     
  4. Hanteer een grondige componentmanagementstrategie, waarbij proactief aan de slag wordt gegaan met innovaties. Dit brengt voor bedrijven vaak nieuwe mogelijkheden en betere alternatieven met zich mee. Omdat je continu bijblijft op technologisch vlak, voorkom je veroudering van de installaties.
     
  5. Vernieuw de IT-hardware tijdig. Meestal moet deze na een aantal jaren vervangen worden en ga je met de nieuwste technologie mee.

Het beste resultaat voor de verlenging van de levenscyclus van material handling-systemen haal je echter wanneer je de integrator al in de designfase van de logistieke oplossing meeneemt en de OPEX beter voorspelbaar wordt. Zo kunnen vanuit een operationeel- en serviceperspectief vroegtijdig blinde vlekken geïdentificeerd worden.
 
“Op die manier vermijd je onnodige risico’s omdat je weet waar de zwakke plekken zijn. Maar ook welke onderdelen je preventief in de gaten moet houden”, vervolgt Sylvester Bussing. “Heb je een degelijk design en een goed begrip van de klantenprocessen, dan resulteert dit in een voorspelbaar gedrag van de magazijnautomatisering. Dit kan je dan vertalen naar een gestructureerde samenwerkingsvorm, waarbij het Life Cycle Plan een ondersteunend middel is.”
 
 
Wenst u meer informatie?
Contacteer TGW Systems bv.
T: +31 (0)165 – 763030
E: benelux@tgw-group.com
W: http://www.tgw-group.com

Recente nieuwsberichten

Nieuw crossdock-magazijn voor Hamann International Logistics in Wetteren

Hamann International Logistics heeft een nieuw crossdock-magazijn geopend aan de Vantegemstraat in Wetteren. Daarmee wil de logistiek dienstverlener inspelen op de sterke stijging van internationale groepage-activiteiten en de toegenomen vraag naar opslag en handling van goederen.

Venipak Commerce komt met omnichanneloplossing voor e-commerce in Benelux

Volgens onderzoek van Venipak Commerce – aanbieder van logistieke e-commerce oplossingen voor distributeurs, leveranciers en fabrikanten – koopt 74% van alle internetgebruikers in de Benelux-regio goederen online. Dat zou 10% meer zijn dan het Europese gemiddelde. Met de toenemende druk om gelijke tred te houden met de groeiende eisen van klanten, gaat Venipak Commerce daarom een nieuwe omnichannel-oplossing aanbieden om e-commerce fulfilment te transformeren, de verkoop te stimuleren en de operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren.

Panattoni betreedt de Belgische markt

Sinds Carl Panattoni 37 jaar geleden het bedrijf oprichtte, is Panattoni uitgegroeid tot een toonaangevende ontwikkelaar van industrieel en logistiek vastgoed. In eerste instantie lag de focus op de VS en Canada, vanaf 2005 kwamen ook het Verenigde Koninkrijk en Europa er bij. Nu wil de organisatie ook de eerste stappen in ons land zetten. “Uiteraard kan België als centrale hub niet in het plaatje ontbreken”, meent Robert Dobrzycki, CEO en mede-eigenaar van Panattoni Europa, VK en India. “Zeker de aanwezigheid van belangrijke havens en de uitstekende verbinding naar grote Europese markten als Duitsland, Frankrijk en het VK zijn belangrijke troeven. Door duurzame vastgoedoplossingen te ontwikkelen die aansluiten op de specifieke noden van de markt, willen we bijdragen tot de verdere ontwikkeling en verduurzaming van de Belgische infrastructuur.”

Consafe Logistics breidt uit naar België

Om zijn groeiende aantal Europese klanten lokaal te kunnen ondersteunen, breidt WMS-leverancier Consafe Logistics uit naar België. Daarbij is Guido Vangenechten (foto) aangesteld als country manager.

H.Essers start met bouw Markiezaat Container Terminal in Bergen op Zoom

H.Essers kan eindelijk beginnen aan de bouw van de langverwachte containerterminal op de kop van het Noordland in Bergen op Zoom, vlak over de Belgische grens. De terminal, tot nu toe bekend als de ‘Markiezaat Container Terminal’, betekent niet alleen een mijlpaal in de groeiambities van de logistiek dienstverlener, maar moet ook zorgen voor betere en duurzamere logistiek in de hele Brabantse en Antwerpse regio. Nu ook de omgevingsvergunning is afgeleverd, heeft H.Essers alle nodige vergunningen op zak en start het bedrijf met de voorbereidende werkzaamheden. Wat de uiteindelijke afmetingen van de terminal zullen worden, is nog niet bekend. Dat is voor H.Essers afhankelijk van de goedkeuring van de EU-subsidieaanvraag.

Onderzoek onthult ware omvang emissies in binnenvaart

Onder de naam ‘Meten op schepen’, werden in Nederland een jaar lang metingen uitgevoerd op negentien schepen. Die metingen hebben een gedetailleerd inzicht opgeleverd in de emissies en de bepalende factoren daarvoor in de binnenvaartsector. Dit ‘high-definitie telemetrie’-project, uitgevoerd door Covadem, Shipping Technology, Nestra, TNO en het EICB in opdracht van de Topsector Logistiek, heeft tot belangrijke inzichten en conclusies geleid.

ABB rust distributiecentrum uit met Movu

(Advertorial) ABB Electrification Norway wilde zijn beperkte ruimte efficiënter gebruiken. Robots van Movu moeten hiervoor zorgen. Het internationale technologiebedrijf ABB Electrification Norway zocht naar manieren om de beperkte ruimte efficiënter te gebruiken door de opslagcomponent uit de productie te halen en deze via kleinere blokken te leveren.
De oplossing is gevonden bij Movu Robotics.

Royal Talens schakelt NYCE.LOGIC in voor WMS-implementatie

Het Nederlandse bedrijf Royal Talens produceert kunstenaarsverf en levert een breed scala aan creatieve materialen. Opgericht in 1899, is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de wereldwijde markt voor beeldende kunst, met merken als Bruynzeel, Sakura, Talens, Ecoline, Talens | Pantone, Amsterdam, Rembrandt, Cobra en Van Gogh. Om zijn magazijnen in Zwitserland, de Verenigde Staten en Italië van een warehouse management system te voorzien, ging Royal Talens een samenwerking aan met WMS-leverancier NYCE.LOGIC.

Fiege huurt 25.000m² van Prologis’ nieuwbouwcomplex Boom DC2

Prologis, wereldwijd ontwikkelaar van logistiek vastgoed, verhuurt 25.000m² van zijn nieuwbouwcomplex in Boom op lange termijn aan de Duitse logistiek dienstverlener Fiege. Met Boom DC2 realiseert Prologis een volledig elektrische faciliteit die moet bijdragen aan een duurzame logistieke keten in België. Zodra de site klaar is – in april 2024 – zal Fiege de activiteiten van een Duitse site naar Boom verhuizen.

Emixa en Actemium zijn eerste Belgische Siemens Xcelerator-partners

Begin 2024 sloot Siemens Belux een overeenkomst met Emixa Industry Solutions en Actemium met als doel digitale oplossingen sneller te ontwikkelen, te delen en op te schalen. Daarmee zijn deze twee industriële technologiespelers de eerste Siemens Xcelerator-partners in België. Met AG Solution, Equans Digital en Technord werd ook een intentie tot samenwerking afgesloten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.