Datalogic introduceert PowerScan 9600 Auto Range handscanners

Datalogic, aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, stelt de PowerScan 9600 Auto Range serie voor. De handscanners in deze serie zijn ontworpen voor toepassingen in de detailhandel, productie en transport & logistiek. Paradepaardje van de nieuwe Auto Range serie is volgens Datalogic de scan engine. Deze zou moeiteloos barcodes kunnen lezen van vlakbij tot op een afstand van 20 meter, waardoor het een gamechanger wordt genoemd in magazijntoepassingen waar zowel dichtbij als op grote afstand moet worden gescand.

De PowerScan 9600 Auto Range serie combineert volgens de leverancier een robuust ontwerp, draadloos opladen en foutloze communicatiefuncties die zijn afgestemd op diverse zakelijke behoeften. De toestellen zouden ook in de grootste distributiecentra probleemloos blijven werken. Verder biedt de nieuwe serie hoorbare en visuele leesfeedback en geeft ze gebruikers de keuze tussen standaardtoestellen of apparaten die zijn uitgerust met een volledig toetsenbord en een groot display.

De PowerScan 9600 Auto Range serie bouwt voort op de ‘plug-and-play’ architectuur van de 9600 serie. Doordat de Powerscan naadloos schakelt tussen seriële, USB, ethernet, EtherNet/IP of PROFINET interfaces, kunnen gebruikers zich eenvoudig aanpassen aan veranderende communicatievereisten.

Verder zijn er dankzij draadloos opladen geen fysieke oplaadpinnen meer nodig, die in ruige omgevingen vaak problematisch zijn. De robuuste behuizing van het apparaat is ontworpen om 50 keer vallen vanaf een hoogte van 2,5 meter te weerstaan, terwijl IP67 en IP65 water- en stofdichtheid moeten zorgen voor bescherming in allerlei omgevingen en industriële omstandigheden. Bovendien zou de trekker niet minder dan 10 miljoen keer zijn getest, wat de uitzonderlijke levensduur en toonaangevende ROI van de scanner moet onderstrepen.

Om tegemoet te komen aan uiteenlopende communicatiebehoeften biedt de PowerScan 9600 Auto Range serie meerdere opties. Het standaardmodel met snoer leent zich voor stationaire scantoepassingen, terwijl het Datalogic STAR 433 MHz Cordless System 2.0 een bereik van 150 meter heeft en de draadloze Bluetooth 5.0 naadloze integratie biedt met Bluetooth-apparaten, wat de nodige flexibiliteit biedt voor gebruikers die veel onderweg zijn.

Het draadloze STAR 2.0 model is ook verkrijgbaar met een groot display en toetsenbordoptie voor realtime feedback aan de operator.

Foto: Datalogic

Recente nieuwsberichten

Bijna de helft van de vervoerders vreest voor toekomst

UPTR (de Unie van Professionele Transporteurs en logistieke ondernemingen) legde tussen 9 en 17 april 2020 een enquête voor aan vervoerders en logistieke spelers. Uit de antwoorden blijkt dat sinds het begin van de crisis 93,67% van de bevraagde vervoerders zijn omzet ziet dalen, 15,19% van de vervoerders staat volledig stil en 40,51% wordt geconfronteerd met een activiteitsdaling van meer dan 60% (en kan een beroep doen op de Vlaamse coronacompensatiepremie t.w.v.

Maggy helpt social distancing op de werkvloer te respecteren

Een aantal Belgische ondernemers heeft de koppen bij elkaar gestoken om met technologie een antwoord te bieden op de vraag hoe we straks weer veilig aan het werk kunnen. In minder dan een week tijd zijn Allan Segebarth, Bart Embrechts (Gumption Group), Nicolas Van Odijk en Ruben Miessen erin geslaagd met ‘Maggy’ een betaalbaar en betrouwbaar apparaat te ontwikkelen om de social distancing te ondersteunen.

Still sluit partnership met Van den Dorpe Material Handling Group

Still NV, verdeler van trucks, service en intralogistieke oplossingen in België, gaat een partnership aan met Van den Dorpe Material Handling Group. Dat familiebedrijf heeft meer dan 30 jaar ervaring in de verkoop en service van handling equipment, met een sterke vertegenwoordiging in Oost- en West-Vlaanderen.

Ceva Logistics zet cobots aan het werk

Een tweetal maanden geleden ging Ceva Logistics als eerste bedrijf op het Europese vasteland aan de slag met robots van het Amerikaanse Locus Robotics. Sindsdien werken vijftien zogenaamde cobots zij aan zij met de orderpickers in een van Ceva’s warehouses in Nederland.

Hema doopt winkels om tot orderpicklocaties

Twintig Nederlandse filialen van winkelketen Hema krijgen een extra rol toebedeeld. Ze gaan namelijk ook fungeren als distributiecentrum voor online bestellingen. Hoewel de fysieke winkels van Hema in Nederland gewoon open zijn, zit de online verkoop de laatste weken duidelijk in de lift.

Transport- en logistieke sector bloedt

Ook Febetra (de Koninklijke Federatie van Belgische Transporteurs) constateert uit een bevraging bij haar leden dat het coronavirus zware gevolgen heeft voor de transport- en logistieke sector. Waar transporteurs gemiddeld 48,49% omzetdaling kennen, is dat voor logistieke dienstverleners 40,98%.

Uniphar breidt capaciteit DC uit met Inther Group

Uniphar, leverancier van medical supplies en wereldwijde partner van farmaceutische en medtech-fabrikanten, heeft systeemintegrator Inther Group in de arm genomen om een groot automatiseringsproject te realiseren in zijn distributiecentrum in Ierland.

Liefkenshoektunnel sluit per rijrichting op 23 en 24 april

De onderhoudswerken aan de Liefkenshoektunnel zijn volop aan de gang. Na een eerste en tweede onderhoudsweekend in januari en februari 2020, vindt op 23 en 24 april de derde tunnelwas plaats. Om de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken, gebeurt dat ’s nachts.

Social distancing bij magazijnoperaties

ART4L is op zoek naar ondernemingen die als pilot en testomgeving willen meewerken aan een project rond social distancing op de werkvloer, meer bepaald bij magazijnoperaties. Bij logistieke operaties, in magazijnen en distributiecentra, werken mensen immers veel naast elkaar of komen ze elkaar in verschillende processen (bv.

UPTR klaagt tariefverhoging kilometerheffing aan

Bij UPTR, de Belgische unie van professionele transporteurs en logistieke ondernemers, lopen de gemoederen opnieuw hoog op. “We vragen ons af hoe de Vlaamse politiek erin slaagt te applaudisseren voor de nog steeds werkende chauffeurs en tegelijkertijd met diezelfde handen in de zakken van de vervoerder zit te graaien”, klinkt het.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.