Crown stelt SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers voor

Leverancier van intern transportmaterieel Crown, lanceert in heel Europa de SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers. Met de SP Serie wil Crown een geschikt heftruckmodel bieden voor elke orderpickingtoepassing op hoogte. Zo zijn de modellen met vaste vorken geschikt om grote en moeilijk hanteerbare artikelen te heffen, terwijl trucks met extra heffunctie vooral geschikt zijn voor orderverzameltaken die grote aantallen kleine of zware artikelen omvatten.

De heftrucks worden o.a. gekenmerkt door een geoptimaliseerd ergonomisch bestuurderscompartiment met zicht rondom en een breed aanbod van instelbare bedieningselementen, speciaal ontworpen om orderpicking gemakkelijker en veiliger te maken. De robuuste trucks halen rijsnelheden tot 12 km/uur, een reikhoogte tot 11,2 meter en een capaciteit van maximaal 1,25 ton.
 
Focus op bestuurder
Het ontwerp van de trucks uit de SP Serie is volgens Crown sterk op de bestuurder gericht. De heftrucks zouden bestuurders voorzien van een nagenoeg ongelimiteerd zicht rondom, en dat in beide rijrichtingen evenals omhoog en omlaag. Het middelste raam tussen de truckbedieningselementen is volgens de leverancier uniek in deze sector en biedt bestuurders vrij zicht in de richting van de aandrijfeenheid als het bestuurdersplatform verhoogd is. De combinatie van het middelste raam met de robuuste, vrij-uitzicht mast en het grote bovenste raam biedt bestuurders direct zicht op obstakels, voetgangers en andere heftrucks, wat ook de workflows veiliger maakt. Wanneer er in de richting van de vorken wordt gereden, bieden de twee extra ramen onder de bestuurder een goed zicht op het gangpad eronder. De optionele panoramische beschermkap moet het zicht naar boven verbeteren en beschermt bestuurders tegelijkertijd tegen vallende voorwerpen en vuil.
 
Verder moet het ergonomische bestuurderscompartiment voor een comfortabele werkervaring zorgen door bestuurders ruim voldoende bewegingsruimte te bieden. Ieder aspect van de verschillende bedieningssets kan worden aangepast aan de (fysieke) behoeften van elke bestuurder. Er zijn twee bedieningssets: één in de richting van de aandrijfeenheid, de andere in die van de vorken. Beide zijn in hoogte verstelbaar en te configureren naar de persoonlijke voorkeuren van elke bestuurder.
Tot slot kan het bestuurderscompartiment nog worden uitgerust met optionele Work Assist-accessoires zoals vuilniszakhouders en houders voor gereedschap, documenten en persoonlijke eigendommen, en met mogelijkheden voor het opladen van elektronische apparatuur.
 
Draadloze verbinding
Een ander kenmerk dat volgens Crown zijn focus op de bestuurder weerspiegelt, is Gena, het besturingssysteem van Crown, met de optie van een naadloze integratie in Crowns InfoLink Vlootbeheersysteem. Gena, dat niet alleen intuïtief, maar ook instelbaar en interactief is, moet zorgen voor een gepersonaliseerde bestuurderservaring en levert belangrijke data en informatie op een duidelijke en beknopte manier via een 7” touchscreen en dat in een van de meer dan veertig, door de bestuurder in te stellen talen. Instelbare widgets tonen op een duidelijke manier belangrijke actuele truckinfo zoals werkuren, stuurhoek en batterijstatus.
 
Heftruckprestaties
Crown benadrukt dat orderpickers van de SP Serie, zelfs met een 24V batterij, een snelheid van 12 km/uur kunnen bereiken. Bovendien zou de optionele High Speed Lift-functie op het 48V model zorgen voor een maximale hefsnelheid van 0,71m/s. De mast kan omlaag worden gebracht met een snelheid van 0,41m/s. Als standaardkenmerk is de daalfunctie ook regeneratief, wat betekent dat energie wordt teruggevoerd naar de batterij als de mast omlaag komt. Dat moet de inzetbaarheid van de truck verbeteren en komt ook de duurzaamheid ervan ten goede.
 
Ook standaard op alle modellen is Crowns gepatenteerde OnTrac antislip tractiecontrolesysteem. OnTrac vermindert het slippen of wielspins wanneer de truck versnelt, remt of recuperatief remt op natte of stoffige vloeren.
Tot slot zijn er energieoplossingen op maat mogelijk dankzij een ruime keuze aan V-Force loodzuur- of lithium-ionbatterijen en bijpassende batterijopladers.
Foto: Crown

Recente nieuwsberichten

Hardis Group neemt Magnus Black over

Hardis Group, leverancier van supply chain software met hoofdkantoor in het Franse Grenoble, breidt zijn aanbod voor e-commercebedrijven en omnichannel retailers uit door de overname van Magnus Black uit Naarden. Het Nederlandse softwarebedrijf is aanbieder van het cloudgebaseerde order management systeem OIL en is momenteel in handen van investeringsmaatschappij Holland Capital. OIL orkestreert orderstromen, zowel B2C als B2B, van winkelmandje tot levering, over alle verkoopkanalen heen (fysieke winkels, webshops, digitale marktplaatsen, enz.).

Eén op vijf warehouses kan volumetoename amper opvangen

Het aantal goederen dat in magazijnen in België en Nederland ligt opgeslagen, is de afgelopen twaalf maanden sterk toegenomen. Maar liefst 75% van de supply chain professionals uit België en Nederland spreekt van een significante groei. Tegelijkertijd geeft ook 75% van de supply chain professionals aan dat ze hun magazijnen zullen moderniseren, terwijl 56% van plan is nieuwe, moderne magazijnen te openen. Dat blijkt uit ‘State of Warehouse Operations 2024’, een onderzoek van Manhattan Associates bij 2.000 supply chain professionals wereldwijd, waarvan 200 uit België en Nederland.

Nieuwe vrachtroute voor Lufthansa Cargo vanuit München

Lufthansa Cargo heeft sinds 6 juli zijn operaties op de Zuid-Duitse hub uitgebreid. Een A321-vrachtvliegtuig staat voortaan twee keer per week in voor de connectie München met Istanbul, elke zaterdag en zondag. Op die manier wordt het bestaande netwerk vanuit München uitgebreid.

Jungheinrich België introduceert elektrische servicewagens

De heftruckfabrikant kondigt de introductie van elektrische servicewagens aan als onderdeel van zijn continue inzet op het vlak van duurzaamheid. De stap is een nieuwe mijlpaal in de strategie van Jungheinrich om de emissies van zijn wagenpark aanzienlijk te verminderen. “Het doel is om tegen 2030 de emissies van ons volledige wagenpark, zowel personenwagens als servicevoertuigen, tot nul te herleiden”, aldus Harm de Vries, managing director bij Jungheinrich. “We hebben niet enkel ons wagenpark vernieuwd, maar ook geïnvesteerd in de omschakeling naar hernieuwbare elektriciteit voor alle vestigingen, door middel van stroom uit regeneratieve bronnen en de installatie van fotovoltaïsche systemen ter plaatse.”

Ruim 200 temperatuurgecontroleerde voertuigen vervoegen Europese vloot van UPS Healthcare

Meer dan 20 miljoen euro investeert UPS Healthcare in de uitbreiding van zijn temperatuurgecontroleerde vloot. De logistieke speler koopt ruim 200 ultramoderne voertuigen om zijn koudeketencapaciteit te versterken in Nederland, Italië, Hongarije en Frankrijk. De faciliteiten in Heist-op-den-Berg zullen ook gebruikmaken van de vloot, waardoor die hun logistieke capaciteit kunnen uitbreiden. De huidige vloot vandaag bestaat uit meer dan 1.100 temperatuurgecontroleerde voertuigen.

Supply Chain Company opent deuren in Spanje en het VK

De Nederlandse IT-dienstverlener Supply Chain Company blijft groeien. Het bedrijf opende eerder dit jaar een vestiging in Spanje en afgelopen maand een in het Verenigd Koninkrijk. De expansie is volgens Supply Chain Company te danken aan de groeiende vraag naar planningsoplossingen bij producenten en retailers.

TGW brengt LivePick op de markt

De LivePick bestaat uit een slim opslagsysteem met mobiele robots. Door de modulaire opbouw en de plug-and-play-opzet van deze installatie duurt het slechts zes tot twaalf maanden om de LivePick operationeel te krijgen. Belangrijke voordelen van het systeem zijn de schaalbaarheid van de oplossing en de hoge flexibiliteit. De LivePick is zowel geschikt voor e-commerce- als klassieke retailomgevingen.

Renault Trucks, Jumbo en SVZ testen elektrische Oxygen-truck voor stadslogistiek

Renault Trucks zet zijn onderzoeks- en ontwikkelingswerkzaamheden met het prototype Oxygen verder. Terwijl een eerste testfase in Lyon en Parijs nog loopt, gaat de fabrikant een nieuwe test uitvoeren met een tweede versie van deze elektrische truck voor stadslogistiek. In oktober 2024 zal in Amsterdam een versie met koelunit worden getest, die is ontworpen met steun van Renault Trucks Nederland en in samenwerking met supermarktketen Jumbo en SVZ.

Linde lanceert multi-inzetbare stapelaars voor nauwe ruimtes

Het basisprincipe achter de nieuwe L10 - L16 B stapelaars is om een compacte oplossing te bieden voor nauwe werkruimtes. Deze compacte meeloopuitvoeringen hebben een hefhoogte tot 5,47 meter en een draagvermogen tot 1,0 à 1,6 ton, en zijn geschikt voor een breed scala aan transporttaken in magazijnen en productieruimtes.

Vandewiele automatiseert met magazijnrobots van Exotec

Ontwerper en producent van textielmachines Vandewiele gaat samenwerken met aanbieder van magazijnrobots Exotec. Vandewiele wil zijn magazijn in Marke verder automatiseren met het Skypodsysteem, om zo de workflow en opslagruimte te optimaliseren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.