Coca-Cola HBC werkt met Shippeo voor realtime tracking van leveringen

Coca-Cola HBC, een van de grootste bottelpartners van The Coca-Cola Company, heeft Shippeo, Europees aanbieder van realtime transportation visibility oplossingen, geselecteerd voor de realtime visibility van internationaal wegtransport.

Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI). De onderneming vervoert elk jaar meer dan 400.000 volle vrachten naar haar klanten. De schaal en complexiteit daarvan brengen een grote administratieve inspanning met zich mee om met vervoerders te coördineren. Het afhandelen van uitzonderingen is daarbij tijdrovend.
Door de realime transport visibility oplossing van Shippeo te implementeren, wil Coca-Cola HBC zijn logistieke activiteiten stroomlijnen en tegelijkertijd de betrouwbaarheid van leveringen voor zijn klanten verder verbeteren. Parallel wordt de oplossing ingezet om de transportkosten te verlagen, dankzij kortere wachttijden en een verbeterde flexibiliteit en resource planning.
 
Het platform van Shippeo maakt gebruik van machine learning om nauwkeurige ETA’s en andere leveringsstatussen te berekenen. Deze worden automatisch en in real time gecommuniceerd naar de leveranciers en klanten. Zo heeft Coca-Cola HBC maximale afstemming en vermindert het aantal telefoontjes, e-mails en andere backoffice activiteiten. Daardoor kunnen de administratieve teams zich beter concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde en op het managen van uitzonderingen.
 
Het Shippeo platform kon vlot worden geïntegreerd met SAP en de bestaande systemen van Coca-Cola HBC. Ondertussen is de eerste uitrol van het project voltooid, met meer dan 60 vervoerders en aanverwante partners in Oostenrijk, Roemenië, Polen, Griekenland, Hongarije en Italië. De tracking rate heeft de geplande drempel bereikt en Coca-Cola HBC maakt al gebruik van data-analyse om het serviceniveau te verbeteren en de verhoogde productiviteit vast te leggen. De uitrol van het project naar Bulgarije, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland, Zwitserland en Oekraïne vindt dit jaar plaats. In 2022 zullen meer landen volgen.
Foto: Maximilian Bruck – Unsplash

Recente nieuwsberichten

Kardex Mlog breidt volautomatisch hoogbouwmagazijn van Würth uit

In vijf maanden tijd heeft Kardex Mlog het volautomatische hoogbouwmagazijn in het Duitse distributiecentrum Noord van Adolf Würth uitgebreid van drie naar zeven gangen. Het project, met een investeringsvolume van 7,1 miljoen euro, heeft ca.

Burger Logistic Services tekent langdurige huurovereenkomst met Prologis

Expediteur Burger Logistic Services, onderdeel van Royal Burger Group, heeft besloten om Prologis Park Eemhaven DC3 in Rotterdam te huren. De faciliteit is strategisch gelegen, aan Distripark Waalhaven/Eemhaven in de Rotterdamse haven. Met een directe aansluiting op Europa's grootste containerterminal en toegang tot de rest van Europa via wegen, spoor- en binnenvaartverbindingen, kan Burger Logistic Services haar dienstverlening zo verder optimaliseren.

Garvis lanceert Demand Sensing voor life science supply chains

Life science organisaties hebben te kampen met een zeer gefragmenteerde vraag in een extreem volatiele omgeving, waar de regelgeving continu wijzigt. In zulke omgevingen is het belangrijk om in een vroeg stadium inzicht te krijgen in de veranderde vraag, de issues te identificeren en op een gepaste manier te reageren, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen.

Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.

Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice

ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.

SC Innovations nu donderdag 31 maart!

Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.

TheValueChain neemt Canguru over

Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.

Unilin boost klantenservice met Shippeo

Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.

SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing

De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.

Contargo lanceert Frankfurt-Antwerpen-shuttle

Contargo Industriepark Frankfurt-Höchst breidt zijn spoordiensten uit. Vanaf 4 april 2022 biedt het bedrijf een nieuwe spoorverbinding voor containervervoer aan tussen Frankfurt en Antwerpen. De Frankfurt-Antwerpen-shuttle start met een vast schema en rijdt één keer per week op en neer.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.