Coca-Cola HBC werkt met Shippeo voor realtime tracking van leveringen

Coca-Cola HBC, een van de grootste bottelpartners van The Coca-Cola Company, heeft Shippeo, Europees aanbieder van realtime transportation visibility oplossingen, geselecteerd voor de realtime visibility van internationaal wegtransport.

Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI). De onderneming vervoert elk jaar meer dan 400.000 volle vrachten naar haar klanten. De schaal en complexiteit daarvan brengen een grote administratieve inspanning met zich mee om met vervoerders te coördineren. Het afhandelen van uitzonderingen is daarbij tijdrovend.
Door de realime transport visibility oplossing van Shippeo te implementeren, wil Coca-Cola HBC zijn logistieke activiteiten stroomlijnen en tegelijkertijd de betrouwbaarheid van leveringen voor zijn klanten verder verbeteren. Parallel wordt de oplossing ingezet om de transportkosten te verlagen, dankzij kortere wachttijden en een verbeterde flexibiliteit en resource planning.
 
Het platform van Shippeo maakt gebruik van machine learning om nauwkeurige ETA’s en andere leveringsstatussen te berekenen. Deze worden automatisch en in real time gecommuniceerd naar de leveranciers en klanten. Zo heeft Coca-Cola HBC maximale afstemming en vermindert het aantal telefoontjes, e-mails en andere backoffice activiteiten. Daardoor kunnen de administratieve teams zich beter concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde en op het managen van uitzonderingen.
 
Het Shippeo platform kon vlot worden geïntegreerd met SAP en de bestaande systemen van Coca-Cola HBC. Ondertussen is de eerste uitrol van het project voltooid, met meer dan 60 vervoerders en aanverwante partners in Oostenrijk, Roemenië, Polen, Griekenland, Hongarije en Italië. De tracking rate heeft de geplande drempel bereikt en Coca-Cola HBC maakt al gebruik van data-analyse om het serviceniveau te verbeteren en de verhoogde productiviteit vast te leggen. De uitrol van het project naar Bulgarije, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland, Zwitserland en Oekraïne vindt dit jaar plaats. In 2022 zullen meer landen volgen.
Foto: Maximilian Bruck – Unsplash

Recente nieuwsberichten

Vier captains of industry aan het roer van nieuwkomer E’Log Automation

Met de oprichting van E’Log Automation is het landschap van supply chain en logistieke automatisering een nieuwe onafhankelijke integrator rijker. De nieuwkomer gaat er prat op dat kleine en middelgrote projecten belangrijk zijn. “Dankzij voortdurende investeringen in de standaardisering van mechanische en elektrische componenten en vooral in software, is automatiseren ook voor kleine en middelgrote bedrijven steeds toegankelijker geworden”, klinkt het.

Klein magazijn inrichten?

(Advertorial) Klein begonnen maar ondertussen is uw magazijn te klein geworden? Bedrijven hebben steeds vaker behoefte aan partners die hen begeleiden vanaf het magazijn in de garage tot aan een efficiënt magazijn. Een hoge schaalbaarheid en modulair systeem draagt bij tot succesvolle groei.

Axfood optimaliseert magazijnprocessen met ZetesMedea

Supermarktketen Axfood levert huismerken zoals Willys, Hemköp, Snabbgross en Dagab en heeft meer dan 12.000 medewerkers in dienst, waaronder honderden magazijnmedewerkers op een groot aantal locaties in Zweden. Om de magazijnprocessen te optimaliseren en de doorvoersnelheid te verhogen, was de Zweedse supermarktketen op zoek naar een nieuw warehouse execution system (WES), dat consistente en efficiënte bedrijfsprocessen op alle locaties mogelijk moet maken.

PwC’s 2022 Digital Procurement Survey

(Advertorial) De levering van goederen en diensten is de afgelopen jaren steeds uitdagender geworden, waardoor inkoop steeds moeilijker wordt. Aanbodtekorten. Prijsverhogingen. Inflatie. Gezondheidscrisissen. Het is duidelijk dat de lijst met uitdagingen lang is, maar dat geldt ook voor de lijst met kansen.

Yusen Logistics breidt healthcare netwerk uit met smart pharma hub in Gembloux

Met de opening van nieuwe warehouses in Roosendaal, Antwerpen en Herentals voegde Yusen Logistics Benelux de afgelopen jaren ruim 40.000m² aan zijn ‘smart pharma’ operaties toe. Nu investeert Yusen Logistics opnieuw in een geautomatiseerd ‘pharma & healthcare’ logistiek centrum, dit keer in het Waalse Gembloux.

Bol.com opent uitbreiding van fulfilment center

De uitbreiding van het fulfilment center van Bol.com in Waalwijk is een feit. Het eigen fulfilment center dat de e-commercegigant in 2017 in gebruik nam, werd voorzien van een aansluitend pand, waarmee het totale grondoppervlak van het centrum werd verdubbeld naar 100.000m², vergelijkbaar met vijftien voetbalvelden.

Interroll lanceert nieuwe conveyor-oplossingen voor voeding en farma

Interroll breidt zijn bestaande aanbod van conveyor-oplossingen uit met nieuwe platformtechnologieën die voldoen aan strenge hygiënische eisen. Het nieuwe Modular Hygienic Platform (MHP) stelt nu ook flexibel inzetbare modulaire oplossingen ter beschikking die gebaseerd zijn op de principes van hygiënisch product design.

Jungheinrich gestart met bouwwerken fabriek in Tsjechië

De bouwwerken voor de nieuwe fabriek van Jungheinrich in Chomutov (Tsjechië) zijn gestart. Op een oppervlakte van ongeveer 37.000m² bouwt vastgoedontwikkelaar Panattoni een energiezuinige en CO2-geoptimaliseerde nieuwbouw volgens de built-to-suit-methode.

Breng een gratis beursbezoek aan HANNOVER MESSE 2022

(Advertorial) Eindelijk! De toonaangevende vakbeurs voor industriële technologieën vindt weer plaats in Hannover. Van 30 mei t.e.m. 2 juni 2022 zet HANNOVER MESSE haar deuren open voor de industriële gemeenschap. Ontdek de jongste innovaties op vlak van AI, robotica, logistieke IT, automatisering, material handling en meer.

5 stappen voor het bepalen van het juiste goods-to-person systeem voor uw warehouse

(Advertorial) WAT IS EEN GTP-SYSTEEM? Een Goods-to-Person systeem brengt de verschillende bestelde artikelen van een order naar de picker op zijn werkstation. Het concept is eenvoudig. Producten worden opgeslagen in een geautomatiseerd shuttlesysteem en vervolgens met behulp van liften, conveyors en shuttles naar een uitgiftestation (orderverzamelen of palletiseren) gebracht.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.