Coca-Cola HBC werkt met Shippeo voor realtime tracking van leveringen

Coca-Cola HBC, een van de grootste bottelpartners van The Coca-Cola Company, heeft Shippeo, Europees aanbieder van realtime transportation visibility oplossingen, geselecteerd voor de realtime visibility van internationaal wegtransport.

Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI). De onderneming vervoert elk jaar meer dan 400.000 volle vrachten naar haar klanten. De schaal en complexiteit daarvan brengen een grote administratieve inspanning met zich mee om met vervoerders te coördineren. Het afhandelen van uitzonderingen is daarbij tijdrovend.
Door de realime transport visibility oplossing van Shippeo te implementeren, wil Coca-Cola HBC zijn logistieke activiteiten stroomlijnen en tegelijkertijd de betrouwbaarheid van leveringen voor zijn klanten verder verbeteren. Parallel wordt de oplossing ingezet om de transportkosten te verlagen, dankzij kortere wachttijden en een verbeterde flexibiliteit en resource planning.
 
Het platform van Shippeo maakt gebruik van machine learning om nauwkeurige ETA’s en andere leveringsstatussen te berekenen. Deze worden automatisch en in real time gecommuniceerd naar de leveranciers en klanten. Zo heeft Coca-Cola HBC maximale afstemming en vermindert het aantal telefoontjes, e-mails en andere backoffice activiteiten. Daardoor kunnen de administratieve teams zich beter concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde en op het managen van uitzonderingen.
 
Het Shippeo platform kon vlot worden geïntegreerd met SAP en de bestaande systemen van Coca-Cola HBC. Ondertussen is de eerste uitrol van het project voltooid, met meer dan 60 vervoerders en aanverwante partners in Oostenrijk, Roemenië, Polen, Griekenland, Hongarije en Italië. De tracking rate heeft de geplande drempel bereikt en Coca-Cola HBC maakt al gebruik van data-analyse om het serviceniveau te verbeteren en de verhoogde productiviteit vast te leggen. De uitrol van het project naar Bulgarije, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland, Zwitserland en Oekraïne vindt dit jaar plaats. In 2022 zullen meer landen volgen.
Foto: Maximilian Bruck – Unsplash

Recente nieuwsberichten

Qimarox stelt palletizer voor diepvriesproducten voor

Qimarox, fabrikant van componenten voor material handling systemen uit het Nederlandse Harderwijk, heeft zijn productportfolio uitgebreid met een palletiseermachine voor diepgevroren (IQF) levensmiddelen. De Qimarox Highrunner HR8 is in staat dozen met diepvriesproducten te stapelen tot stevige en stabiele pallets, ook als ze niet vormvast of niet volledig gevuld zijn. De kenmerkende patroongenerator moet het mogelijk maken eenvoudig nieuwe stapelpatronen te genereren, zonder tussenkomst van een softwarespecialist.

Jens Schmale wordt CEO van Swisslog

Swisslog, een bedrijf van KUKA Group, heeft Jens Schmale (49) aangesteld als volgende CEO. Hij neemt zijn nieuwe functie per 1 januari 2024 op en volgt daarmee de huidige CEO Antonio Trioschi op, die binnenkort met pensioen gaat.

Jens Schmale is momenteel CEO van Swisslog EMEA. De leiding over Swisslog EMEA wordt overgenomen door Giulia Colombi.

Nieuwe overslagpunten moeten binnenvaart in de Westhoek stimuleren

POM West-Vlaanderen en De Vlaamse Waterweg nv hebben in Diksmuide en Veurne twee kaaimuren geopend als binnenvaart- en overslagcentrum. Bedrijven uit de Westhoek krijgen daardoor een alternatieve optie voor hun goederenvervoer. Deze moet niet alleen hun concurrentiepositie verbeteren, maar voornamelijk hun duurzame bereikbaarheid verzekeren.

STEF Groep neemt TransWest over

De STEF Groep, logistiek dienstverlener in de food supply chain, heeft een overeenkomst getekend voor de overname van TransWest, gespecialiseerd in transport en logistieke diensten voor diepvriesproducten in België.

Movu Robotics: no warehouse left behind

(Advertorial) Movu Robotics is een nieuw en dynamisch merk dat is opgericht om automatisering eenvoudiger te maken, zodat geen enkel magazijn achter hoeft te blijven. Movu's eenvoudige en gestandaardiseerde plug-and-play-oplossingen vereisen niet alleen minder engineering en korte uitvoeringstijden, maar maken automatisering en robotica ook toegankelijker en schaalbaarder, zodat elk magazijn productiever, efficiënter en succesvoller kan worden.

8 praktische tips om niet in stockbreuk te gaan met Chinees Nieuwjaar

Jaarlijks rond eind januari legt bijna een zesde van de wereldbevolking het werk neer om samen Chinees Nieuwjaar te vieren. Daarbij komt een groot deel van de wereldwijde supply chain letterlijk stil te staan. Een erg mooie traditie voor Oost-Azië maar een hele lastige logistieke noot om te kraken in de rest van de wereld.

De groene toekomst van winkelen

Een onderzoek onder 1.000 Vlaamse consumenten toont aan dat klanten van retailers verwachten dat ze hun activiteiten verduurzamen. Gelukkig zijn ook de consumenten zelf bereid om concessies te doen. Dat blijk uit een survey van Direct Research in opdracht van Manhattan Associates. Dit rapport toont interessante inzichten dat retailers zal inspireren om hun strategie beter af te stemmen op de verwachtingen van de consument.

SDAG - Gorizia Interporto wil logistieke dienstverlening verbeteren met Generix WMS

SDAG S.p.A. is een interne onderneming van de Italiaanse gemeente Gorizia en staat in voor het beheer, het onderhoud en de exploitatie van de logistieke hub van de gemeente. Gorizia logistics hub, een intermodaal logistiek platform aan de grens met Slovenië, is gespecialiseerd in verse en diepgevroren levensmiddelen voor de Centraal- en Oost-Europese markten. Om het serviceniveau te verbeteren, koos SDAG ervoor Generix WMS in SaaS te implementeren.

Combilift viert 25e verjaardag met nieuwe oplossingen

De Ierse material handling fabrikant Combilift blaast dit jaar 25 kaarsjes uit. Dat wordt gevierd met een reeks nieuwe oplossingen.

UPS bereidt overname MNX Global Logistics voor

UPS heeft aangekondigd dat het een overeenkomst heeft gesloten voor de overname van MNX Global Logistics (MNX), een wereldwijde leverancier van tijdkritische logistiek. Eenmaal afgerond, moet de overname zorgen voor meer precisie en mogelijkheden voor UPS-klanten die actief zijn in healthcare en aanverwante sectoren die vertrouwen op tijdgevoelige, vaak levensbedreigende logistieke oplossingen. “Of het nu is om een leven te redden of om een vliegtuig dat aan de grond staat sneller weer de lucht in te krijgen, MNX zal UPS helpen te leveren wat zijn klanten nodig hebben, wanneer ze het nodig hebben”, weerklinkt de missie.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.