Coca-Cola HBC werkt met Shippeo voor realtime tracking van leveringen

Coca-Cola HBC, een van de grootste bottelpartners van The Coca-Cola Company, heeft Shippeo, Europees aanbieder van realtime transportation visibility oplossingen, geselecteerd voor de realtime visibility van internationaal wegtransport.

Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI). De onderneming vervoert elk jaar meer dan 400.000 volle vrachten naar haar klanten. De schaal en complexiteit daarvan brengen een grote administratieve inspanning met zich mee om met vervoerders te coördineren. Het afhandelen van uitzonderingen is daarbij tijdrovend.
Door de realime transport visibility oplossing van Shippeo te implementeren, wil Coca-Cola HBC zijn logistieke activiteiten stroomlijnen en tegelijkertijd de betrouwbaarheid van leveringen voor zijn klanten verder verbeteren. Parallel wordt de oplossing ingezet om de transportkosten te verlagen, dankzij kortere wachttijden en een verbeterde flexibiliteit en resource planning.
 
Het platform van Shippeo maakt gebruik van machine learning om nauwkeurige ETA’s en andere leveringsstatussen te berekenen. Deze worden automatisch en in real time gecommuniceerd naar de leveranciers en klanten. Zo heeft Coca-Cola HBC maximale afstemming en vermindert het aantal telefoontjes, e-mails en andere backoffice activiteiten. Daardoor kunnen de administratieve teams zich beter concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde en op het managen van uitzonderingen.
 
Het Shippeo platform kon vlot worden geïntegreerd met SAP en de bestaande systemen van Coca-Cola HBC. Ondertussen is de eerste uitrol van het project voltooid, met meer dan 60 vervoerders en aanverwante partners in Oostenrijk, Roemenië, Polen, Griekenland, Hongarije en Italië. De tracking rate heeft de geplande drempel bereikt en Coca-Cola HBC maakt al gebruik van data-analyse om het serviceniveau te verbeteren en de verhoogde productiviteit vast te leggen. De uitrol van het project naar Bulgarije, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland, Zwitserland en Oekraïne vindt dit jaar plaats. In 2022 zullen meer landen volgen.
Foto: Maximilian Bruck – Unsplash

Recente nieuwsberichten

P&O Ferrymasters en Erontrans lanceren spoordienst naar Polen

P&O Ferrymasters en de Poolse logistieke onderneming Erontrans leggen samen een intermodale spoorwegdienst in die via Europoort Rotterdam het Verenigd Koninkrijk, de Benelux en centraal Polen met elkaar in verbinding stelt. De dienstverlening biedt vier treinen per week in beide richtingen tussen Europoort-Rotterdam en de CLIP-terminal in Swarzedz-Poznan.

DSV breidt uit met 83.000m² warehouse in Venlo

Onlangs kocht DSV 140.000m² grond naast zijn bestaande site in het Nederlandse Venlo. Op die plot plant de logistiek dienstverlener 83.000m² extra warehouse. Dat brengt de totale oppervlakte voor logistieke operaties van DSV in Venlo op 210.000m², de DSV Road cross-docking terminal 2 km verderop buiten beschouwing gelaten.

Ocean View van DHL biedt real-time zicht op zeevracht

DHL Global Forwarding, de lucht- en zeevrachttak van Deutsche Post DHL Group, biedt met Ocean View een online platform dat verladers moet helpen bij de tracking van hun overzeese zendingen, zodat ze hun supply chain beter kunnen beheren. Ocean View consolideert informatie van het Transportation Management System van DHL, van de rederij en van het schip zelf om een real-time zicht te krijgen op de locatie van de vracht.

Unibouw zorgt voor XXL distributiecentrum voor Lidl

In het Nederlandse Roosendaal realiseert Unibouw een groot logistiek pand voor DCAM (Delin Capital Asset Management). Lidl E-Commerce International, die het pand huurt, zal er zijn distributiecentrum voor de e-commerce-activiteiten in onder brengen.

Liege Airport verwelkomt Air China Cargo

Voortaan vliegt een Boeing 777-200 van Air China Cargo wekelijks tussen Shanghai en Liege Airport. Die eerste wekelijkse vlucht moet het begin inluiden van een samenwerking waarbij beide partners dezelfde doelen nastreven: de vrachtvervoeractiviteiten uitbreiden en het aantal geregelde vluchten verhogen.

12Return opent datacenter voor de VS

Het Nederlandse 12Return heeft een Amerikaans datacenter geopend in de IBM Cloud. Die stap betekent de eerste fase in de uitbreidingsplannen van 12Return naar Noord-Amerika. De oplossing van 12Return is een alles-in-één platform voor het beheer van teruggestuurde producten en reverse logistics, met name voor merken en retailbedrijven die geconfronteerd worden met retourzendingen van consumenten en business klanten na online aankopen.

Rhenus krijgt AEO Full certificaat van Douane Nederland

Toen de nieuwe douanewetgeving op 1 mei 2016 in werking trad, zette Rhenus Contract Logistics meteen de stappen om aan de nieuwe douane-eisen te beantwoorden met de uitrol van een nieuwe douaneapplicatie, Customs Streamliner. Die douaneapplicatie is volledig ingericht volgens de gestelde eisen in het Douanewetboek van de Unie (DWU) en werd gezien als basis om aan de huidige en toekomstige douane-eisen te voldoen.

Porsche SE neemt PTV Group over

Voor de overnamesom van 300 miljoen euro komt de Duitse ontwikkelaar van software voor transportplanning, logistiek en traffic management onder de vleugels van zijn landgenoot Porsche terecht. Het managementteam van PTV zal het bedrijf blijven leiden.

Peter Hinssen publiceert ‘The Day After Tomorrow’

Dit vierde boek van nexxworks partner Peter Hinssen focust op het belang van langetermijndenken en radicaal innoveren in een exponentieel veranderende wereld. Hinssen beschrijft welke businessmodellen, technologieën, culturen en innovatiemodellen succes veroorzaken in een ‘Day After Tomorrow’ die steeds sneller op ons afkomt.

Particulier vervoert pakjes in ruil voor gratis brandstof

Total en Hytchers, een Belgische start-up, lanceren een nieuwe pakjesleveringsdienst onder de naam Hytchers. Het doel is particulieren, tegen een vergoeding, met hun eigen wagen pakjes te laten vervoeren. Op basis van een mobiele app en geolocalisatie zorgt Hytchers voor een match tussen het traject van de automobilist en het traject dat het pakket zou moeten volgen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.