Coca-Cola HBC werkt met Shippeo voor realtime tracking van leveringen

Coca-Cola HBC, een van de grootste bottelpartners van The Coca-Cola Company, heeft Shippeo, Europees aanbieder van realtime transportation visibility oplossingen, geselecteerd voor de realtime visibility van internationaal wegtransport.

Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI). De onderneming vervoert elk jaar meer dan 400.000 volle vrachten naar haar klanten. De schaal en complexiteit daarvan brengen een grote administratieve inspanning met zich mee om met vervoerders te coördineren. Het afhandelen van uitzonderingen is daarbij tijdrovend.
Door de realime transport visibility oplossing van Shippeo te implementeren, wil Coca-Cola HBC zijn logistieke activiteiten stroomlijnen en tegelijkertijd de betrouwbaarheid van leveringen voor zijn klanten verder verbeteren. Parallel wordt de oplossing ingezet om de transportkosten te verlagen, dankzij kortere wachttijden en een verbeterde flexibiliteit en resource planning.
 
Het platform van Shippeo maakt gebruik van machine learning om nauwkeurige ETA’s en andere leveringsstatussen te berekenen. Deze worden automatisch en in real time gecommuniceerd naar de leveranciers en klanten. Zo heeft Coca-Cola HBC maximale afstemming en vermindert het aantal telefoontjes, e-mails en andere backoffice activiteiten. Daardoor kunnen de administratieve teams zich beter concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde en op het managen van uitzonderingen.
 
Het Shippeo platform kon vlot worden geïntegreerd met SAP en de bestaande systemen van Coca-Cola HBC. Ondertussen is de eerste uitrol van het project voltooid, met meer dan 60 vervoerders en aanverwante partners in Oostenrijk, Roemenië, Polen, Griekenland, Hongarije en Italië. De tracking rate heeft de geplande drempel bereikt en Coca-Cola HBC maakt al gebruik van data-analyse om het serviceniveau te verbeteren en de verhoogde productiviteit vast te leggen. De uitrol van het project naar Bulgarije, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland, Zwitserland en Oekraïne vindt dit jaar plaats. In 2022 zullen meer landen volgen.
Foto: Maximilian Bruck – Unsplash

Recente nieuwsberichten

Nutreco sluit aan bij Transporeon-netwerk in streven naar duurzame logistiek

Nutreco is een wereldspeler in dierenvoeding en aquafeed. Het bedrijf is actief in 37 landen wereldwijd en beheert een complex systeem voor transport en logistiek om de dierenvoeding en aquafeed aan zijn klanten te leveren. Dat vormt een substantieel onderdeel van de milieu-impact van het bedrijf.

Werkgevers in transport & logistiek verwachten herstel in aanwervingen

Hoewel de vraag naar arbeidskrachten in de horeca en reissector zorgwekkend blijft, tonen werkgevers in de sector transport en logistiek wel optimisme in hun rekruteringsplannen. Dat blijkt uit de ManpowerGroup Barometer voor de Tewerkstellingsvooruitzichten die op 8 december 2020 is gepubliceerd.

Daher neemt Boa Concept in de arm om inkomende stromen te versnellen

Voor zijn vestiging in het Franse Cornebarrieu zocht vliegtuigbouwer en leverancier van industriële apparatuur Daher een traceability oplossing voor de kwaliteitscontrole en vervolgens de opslag van de binnenkomende onderdelen. De fabrikant zocht zijn toevlucht tot Boa Concept, dat zijn Plug-and-Carry-oplossing inzet om de inkomende stromen in Cornebarrieu te automatiseren.

XPO Logistics voorziet e-commerce warehouses van Touchless Machine Vision Scanners

Logistiek dienstverlener XPO Logistics heeft 370 barcodescanners geïnstalleerd in magazijnen in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Frankrijk. De vast gemonteerde, geautomatiseerde scanners moeten het uitlezen van de voorraadgegevens versnellen, terwijl gedeelde, handheld scanners worden vervangen door een meer hygiënische oplossing.

Belg bestelde dit jaar al 62% meer online

De online bestelwoede van de Belg heeft door corona een extra impuls gekregen. Het aantal geleverde pakjes ligt in 2020 voorlopig 62% hoger dan vorig jaar. Dat blijkt uit de allereerste ‘pakjesbarometer’ van technologiebedrijf Bringme.

Duitse speelgoedhandelaar installeert AutoStore empowered by Swisslog

Naast meer dan 90 winkels heeft de Duitse speelgoedhandelaar ROFU ook een groeiend online bedrijf. De retailer reageert daarop met de bouw van een geautomatiseerd magazijn voor speelgoed, kantoorbenodigdheden en decoratie-artikelen. Om de leveringscapaciteit te verbeteren en de efficiëntie te verhogen, koos ROFU voor Swisslog om een AutoStore-systeem te leveren, compleet met software en conveyortechnologie.

DSV telt magazijnvoorraad met autonome drones

DSV rust momenteel enkele van zijn warehouses uit met autonome drones die de voorraad moeten helpen beheren. Daarvoor werkt de logistiek dienstverlener samen met technologiebedrijf Verity. Beide partners testten de oplossing eerst in het warehouse van DSV in Moerdijk.

Leuze Electronic verhuist

Belgische klanten van Leuze Electronic kunnen vanaf 1 januari 2021 terecht op een nieuw adres: De Regenboog 11, 2800 Mechelen. Daarmee ruilt Leuze na dertig jaar zijn kantoor in Machelen in voor een nieuwe locatie. Leuze levert o.a. schakel- en meetsensoren, identificatiesystemen, datatransmissie- en beeldverwerkingsoplossingen en machineveiligheidscomponenten en -systemen voor de intralogistiek, verpakking, gereedschapsmachines, automobielindustrie en laboratoriumautomatisering.

Managementwissel bij Universal Robots

Teradyne, het moederbedrijf van Universal Robots, heeft aangekondigd dat Jürgen von Hollen, de voorzitter van Universal Robots, besloten heeft op 31 december 2020 het bedrijf te verlaten. Jürgen von Hollen, die sinds oktober 2016 aan het hoofd stond van Universal Robots, wil een nieuwe uitdaging aangaan in een andere branche.

Leroy Merlin automatiseert nieuw dc met TGW

Om de leveringen te verbeteren, heeft de Franse doe-het-zelfketen Leroy Merlin een nieuw distributiecentrum gelokaliseerd in Réau, ten zuidoosten van Parijs. Met dit nieuwe platform wil Leroy Merlin de stroom van zijn producten tussen de leveranciers, het magazijn en de distributie naar winkels en e-commerceklanten optimaal kunnen beheersen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.