Coca-Cola HBC werkt met Shippeo voor realtime tracking van leveringen

Coca-Cola HBC, een van de grootste bottelpartners van The Coca-Cola Company, heeft Shippeo, Europees aanbieder van realtime transportation visibility oplossingen, geselecteerd voor de realtime visibility van internationaal wegtransport.

Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI). De onderneming vervoert elk jaar meer dan 400.000 volle vrachten naar haar klanten. De schaal en complexiteit daarvan brengen een grote administratieve inspanning met zich mee om met vervoerders te coördineren. Het afhandelen van uitzonderingen is daarbij tijdrovend.
Door de realime transport visibility oplossing van Shippeo te implementeren, wil Coca-Cola HBC zijn logistieke activiteiten stroomlijnen en tegelijkertijd de betrouwbaarheid van leveringen voor zijn klanten verder verbeteren. Parallel wordt de oplossing ingezet om de transportkosten te verlagen, dankzij kortere wachttijden en een verbeterde flexibiliteit en resource planning.
 
Het platform van Shippeo maakt gebruik van machine learning om nauwkeurige ETA’s en andere leveringsstatussen te berekenen. Deze worden automatisch en in real time gecommuniceerd naar de leveranciers en klanten. Zo heeft Coca-Cola HBC maximale afstemming en vermindert het aantal telefoontjes, e-mails en andere backoffice activiteiten. Daardoor kunnen de administratieve teams zich beter concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde en op het managen van uitzonderingen.
 
Het Shippeo platform kon vlot worden geïntegreerd met SAP en de bestaande systemen van Coca-Cola HBC. Ondertussen is de eerste uitrol van het project voltooid, met meer dan 60 vervoerders en aanverwante partners in Oostenrijk, Roemenië, Polen, Griekenland, Hongarije en Italië. De tracking rate heeft de geplande drempel bereikt en Coca-Cola HBC maakt al gebruik van data-analyse om het serviceniveau te verbeteren en de verhoogde productiviteit vast te leggen. De uitrol van het project naar Bulgarije, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland, Zwitserland en Oekraïne vindt dit jaar plaats. In 2022 zullen meer landen volgen.
Foto: Maximilian Bruck – Unsplash

Recente nieuwsberichten

H.Essers plant bouw van nieuwe containerterminal in Bergen op Zoom

Logistieke speler H.Essers heeft met de gemeente Bergen op Zoom een overeenkomst getekend voor de aankoop van een buitendijks perceel op de kop van het Noordland in Bergen op Zoom. Op die strategische locatie, direct aan het Schelde-Rijn Kanaal tussen de zeehavens van Antwerpen en Rotterdam, zal de nieuwe Markiezaat Container Terminal worden gebouwd.

Arteco - Mitigating Risk with Ahlers smart data simulations for coolant products

Arteco develops and manufactures quality antifreeze coolants and heat transfer fluids for automotive and industrial applications. They offer innovative, competitive, and efficient aqueous solutions to provide optimized thermal heat transfer and corrosion protection for cooling systems.

Nieuwe organisatiestructuur voor Dematic in EMEA

Sinds 1 januari 2022 is bij Dematic een nieuwe organisatiestructuur van kracht voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Daarmee reageert de leverancier van automatiseringstechnologie op de toenemende vraag naar intralogistieke oplossingen, mede als gevolg van de Covid-19-pandemie.

Astena vervoegt kennisgroep van iFacto Group, Infront & Qubix

Astena bundelt de krachten met iFacto Group, Infront en Qubix en maakt zo deel uit van een groep van 200 consultants met een omzet van 27 miljoen euro actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, e-commerce, CRM, PowerApps en Modern Workplace. “We vormen een groep zodat we beter kunnen werken aan de volledige digitalisering van onze klanten op basis van het totale aanbod van Microsoft”, aldus Steven Arrazola de Oñate, managing partner van iFacto Group.

VIL biedt app met gezichtsherkenning voor toegangscontrole op logistieke sites

Om chauffeurs toegang te verschaffen tot een terrein hanteert elk bedrijf eigen regels, badgesystemen en veiligheidspassen. De manuele controles leiden vaak tot lange wachttijden en ook mogelijke fraude. Met Smart Driver Pass (SDP) biedt VIL een breed inzetbare, volledig digitale en fraudevrije oplossing voor toegangscontrole op logistieke sites.

Why consider factory logistics and what are the benefits.

(Advertorial) We live in challenging times that require supply chains to be agile and respond fast to changes in supply and demand. On the B2C and B2B sides, customers demand higher standards than before. This requires a razor-sharp focus, but can you be focused on everything?

PTV Benelux krijgt met Hans Bottelier nieuwe algemeen directeur

Per 1 januari 2022 neemt Hans Bottelier de fakkel over van Dyon van Gaans als algemeen directeur van PTV Benelux. Hans Bottelier (foto links) is ruim dertig jaar in dienst bij PTV Benelux. Hij begon er als consultant met het implementeren van planningssoftware en gaf leiding aan de afdeling implementaties en projecten.

Jungheinrich bouwt volautomatisch logistiek centrum met AMR’s voor Prodrive Technologies

Jungheinrich, leverancier van intralogistieke oplossingen, bouwt voor het technologiebedrijf Prodrive Technologies een nieuw logistiek centrum in de buurt van Eindhoven. Het nieuwe gebouw telt een opslagruimte van meer dan 20.000m² en moet tegen de herfst van 2022 volledig operationeel zijn.

Danfoss detecteert verzendfouten met cameratechnologie van Zetes

De Deense onderneming Danfoss Group, ontwikkelaar en producent van energie-efficiënte systemen, implementeerde in 2015 al het laadcontrolesysteem ZetesMedea in zijn centrale magazijn in Roedekro om verzendfouten te elimineren en de kosten te verlagen.

Bekina Boots traceert laarzen met RFID-oplossing van Aucxis

De Belgische laarzenproducent Bekina Boots ontwikkelt en produceert duurzame polyurethane (PU) veiligheidslaarzen. Het bedrijf commercialiseert zijn professionele laarzen in 58 landen wereldwijd, en dit in uiteenlopende sectoren zoals landbouw, visserij, bouw en de voedingsindustrie.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.