CB Fashion zet RFID in om RFID-initiatieven van klanten te ondersteunen
CB Fashion is een belangrijke logistieke speler op het vlak van mode- en lifestyle. Het bedrijf opereert vanuit 6 locaties in Nederland en heeft meer dan 400 vaste medewerkers in dienst. CB Fashion heeft een langdurige relatie opgebouwd met modemerken zoals NA-KD, America Today, Sarah Pacini, Suitsupply, Cavallaro, Olsen Mode en Micro Fashion.Om de RFID-initiatieven van zijn klanten te ondersteunen, heeft CB Fashion Mieloo & Alexander ingeschakeld. Die business integratoren zullen instaan voor het ontwerp en de bouw van een RFID-oplossing voor het mode- en kledingmagazijn en de logistieke activiteiten van CB Fashion.
De eerste fase van de RFID-implementatie moet ervoor zorgen dat CB Fashion zijn RFID-klanten kan garanderen dat alle zendingen naar hun RFID-winkels honderd procent correct zijn gelabeld. Dat is essentieel om bijna honderd procent voorraadnauwkeurigheid in de winkels te bereiken. Mieloo & Alexander heeft daarvoor een ‘RFID packing table’ ontworpen om platte verpakkingskartons te controleren en een RFID tunnel om goederen op de hanger te controleren. Beide oplossingen melden tagging- of pickfouten aan een operator, die ze dan snel kan oplossen. De RFID EPC’s (electronic product codes) in elke doos of bundel worden bijgewerkt in het RFID-compatibele warehouse management systeem van CB Fashion.
De EPC’s worden ook toegevoegd aan de verzendinformatie die naar het systeem van de klant wordt doorgestuurd, zodat de winkels meteen over de EPC’s beschikken. Dat is essentieel voor goederenontvangst op basis van RFID en voorraadnauwkeurigheid. Nu hoeven de winkels bij belevering enkel nog de RFID-tags te scannen. De tijd die vroeger opging aan manuele ontvangst, controles, tellen en etiketteren kunnen ze nu aan de klanten besteden.