Cazoo verbetert traceerbaarheid met Zetes
De Europese online autodealer Cazoo bezit en reviseert al zijn auto’s volledig en biedt ze vervolgens te koop aan op zijn website. Daar kan de koper een keuze maken uit de duizenden auto’s die steeds in voorraad zijn en de auto vervolgens zelf ophalen of binnen 72 uur laten leveren. Sinds zijn lancering twee jaar geleden heeft het bedrijf al meer dan 45.000 auto’s online verkocht. Nu de markt voor tweedehandsauto’s exponentieel groeit, heeft Cazoo de vraag van klanten zien toenemen, met een omzetstijging van 267% in het derde kwartaal van 2021.
Om de zichtbaarheid in de supply chain te vergroten en de traceerbaarheid en het voorraadbeheer te verbeteren, is Cazoo een samenwerking aangegaan met Zetes. De technologieleverancier zal een flexibele traceerbaarheidsoplossing implementeren om de voertuigen te monitoren en te volgen terwijl ze door de opslag- en voorbereidingsfaciliteiten bewegen.
Met de RFID-technologie van Zetes zal Cazoo realtime zicht krijgen op de voorraadlocaties en de bewegingen van de goederen. Dat zorgt er niet alleen voor dat auto’s sneller worden gelokaliseerd, het beperkt ook de derving.
Dankzij een betere zichtbaarheid van de assets in de hele supply chain zal de organisatie bovendien snel en efficiënt voertuigen kunnen leveren aan de klanten.
De oplossing integreert naadloos met bestaande systemen en stelt medewerkers in staat in enkele minuten voorraadtellingen uit te voeren, wat opnieuw de nauwkeurigheid en efficiëntie van de processen moet vergroten.
Met de oplossing wil Cazoo naar eigen zeggen zijn serviceaanbod en zijn klantbelofte beschermen en verder versterken terwijl de onderneming blijft groeien.
Foto: Cazoo / Zetes