Carrefour België actief met voice picking van Zetes
In België telt Carrefour 40 hypermarkten, meer dan 440 supermarkten, zo’n 300 kleinere buurtwinkels en meer dan 200 afhaalpunten. Om alle leveringen voor België centraal te verwerken en zijn groeiende e-commerce business te ondersteunen, opende de retailer in mei 2021 een nieuw distributiecentrum in Willebroek. In dat DC is Carrefour België sinds kort aan de slag met de voice picking-oplossing ZetesMedea, die moet bijdragen tot de efficiënte verwerking van de ongeveer 5.000 dagelijkse online bestellingen.
Met ZetesMedea Voice kunnen de orderpickers van Carrefour de producten in hun schappen snel en efficiënt verzamelen, zodat de bestellingen snel en op tijd kunnen worden verwerkt voor maximale klanttevredenheid. Naast de ZetesMedea-software werd ervoor gekozen de operators uit te rusten met een Zebra TC57-terminal, gecombineerd met een RS5100-ringscanner.
Dat maakte een efficiënt beheer van alle gemeenschappelijke apparaten mogelijk, die zowel door de operators als door de chauffeurs kunnen worden gebruikt, inclusief een telefoonverbinding.
De orderpickers vullen op verschillende plekken in het magazijn de bestellingen op de transportband aan, waarna deze naar de laaddocks voor uitgaande leveringen gaan. Dankzij de voice-oplossing kunnen ze nu volledig handenvrij werken, waardoor ze meer bewegingsvrijheid hebben.
Foto: Zetes / Carrefour