Cabka lanceert duurzame en ergonomische orderpicking-pallet Retail E5.3

Cabka, gespecialiseerd in herbruikbare transportverpakkingen uit gerecycled plastic, heeft een nieuwe, nestbare orderpicking-pallet ontwikkeld. Met de Retail E5.3 pallet wil Cabka tegemoet komen aan gebruikers in de logistiek die naar een lagere CO2-uitstoot streven en invulling willen geven aan de vereisten van de kringloopeconomie.

De nieuwe Retail E5.3, vervaardigd uit gerecycled plastic, is volgens Cabka stabieler dan zijn voorganger en kan worden uitgerust met diverse antislipdoppen. Er zijn ook nieuwe optionele randen voor fruit-, groente- en vleeskratten die ervoor zorgen dat ze goed op hun plaats blijven.
De leverancier is ervan overtuigd dat de nestbare kunststof pallets bedrijven in de levensmiddelensector een echt alternatief bieden voor de zware houten europallets om bestellingen klaar te zetten en naar de filialen te vervoeren. Gebruikers kunnen de Retail E5.3 eenvoudig in het logistieke proces integreren. De pallet circuleert tussen het verdeelcentrum en de verkoopruimtes en doet meer rotaties dan een houten pallet.  
 
De Retail E5.3 heeft niet de gewoonlijke sleeplatten. De pallet is licht, nestbaar en daardoor ruimtebesparend. Dat moet gebruikers helpen zowel de opslag- als de transportkosten te reduceren. Nog een voordeel noemt Cabka de kwaliteit die gedurende de levensduur van de pallet behouden blijft. Verder moet de Retail E5.3 overtuigen op het vlak van veiligheid en ergonomie: de pallet heeft een glad oppervlak en afgeschuinde randen, waardoor die makkelijk en hygiënisch te reinigen is. Er zijn geen spijkers of splinters, die verwondingen kunnen veroorzaken of schade aan de goederen kunnen toebrengen. Bovendien zorgt de lichte pallet de medewerkers bij het heffen en dragen ook geen rugproblemen. Pluspunten op het vlak van milieuvriendelijkheid zijn de eco-efficiënte constructie uit gerecycled plastic en de gesloten materiaalkringloop op het einde van de gebruiksduur. Cabka neemt namelijk de uitgerangeerde pallets terug en recycleert ze tot nieuwe pallets.
 
De Retail E5.3 is verkrijgbaar in de afmetingen 1.200 x 800 mm (Europallet), draagt lasten tot 2.400 kg en is tot 100% compatibel met zijn voorganger. In vergelijking met de houten pallet zou per vrachtwagen tot 500kg aan gewicht kunnen worden gespaard.
Foto: © Cabka Group GmbH

Recente nieuwsberichten

Transuniverse neemt GC Trans over

Transuniverse Forwarding uit Wondelgem heeft alle activiteiten van GC Trans uit Herentals overgenomen. GC Trans is gespecialiseerd in groepagezendingen naar Ierland, naast een aantal klassieke bestemmingen in het zuiden van Europa. Zaakvoerder Denis Glorie (foto) blijft aan boord en stapt over naar Transuniverse.

Transporteurs uit Benelux koplopers in digitalisering

Ondanks de huidige problemen op transportgebied zijn vervoerders optimistisch over de toekomst, dat blijkt uit een enquête bij meer dan 1000 Europese wegvervoerders door Transporeon. Daarin polste Transporeon Group bij zijn vervoerders naar hun idee over de ontwikkelingen op de transportmarkt en hoe ze de toekomst zien evolueren.

Zet Deutsche Bahn weldra Schenker in de etalage?

Deutsche Bahn, de Duitse nationale spoorwegmaatschappij en tevens eigenaar van logistiek dienstverlener DB Schenker, zou op zoek zijn naar aanzienlijke financiële middelen om het probleem van verouderde stations en steeds meer laattijdige treinen aan te pakken.

Eerste onbemand vaartuig op de IJzer

De Vlaamse Waterweg nv, POM West-Vlaanderen en KU Leuven starten binnen het project ‘Autonoom varen in de Westhoek’ met proefvaarten van een autonoom varend schaalmodel op de IJzer. Het gebruik van autonome vaartuigen biedt volgens de projectpartners immers heel wat nieuwe toekomstmogelijkheden voor de (kleine) binnenvaart: vermindering van de operationele kosten, optimalisering van het onderhoud, een daling van het aantal ongevallen, vermindering van brandstofkosten, enz.

TomTom Telematics blijft klassement aanvoeren

TomTom Telematics, aanbieder van Webfleet, is door marktanalysebedrijf Berg Insight voor het vierde opeenvolgende jaar erkend als de grootste leverancier van fleet management oplossingen in Europa. De 13e editie van het Berg Insight rapport ‘Fleet Management in Europe’ geeft verder aan dat de totale marktpenetratie van actieve fleet managementsystemen de komende vijf jaar naar schatting zal verdubbelen, van 15% in 2017 naar 28,8% in 2022.

DP World investeert bijna 200 miljoen euro in Antwerpen

Containeroverslagbedrijf DP World Antwerp gaat 197 miljoen euro investeren in de uitbreiding van zijn Antwerp Gateway terminal aan het Deurganckdok op Linkeroever. Om aan de verwachte groei te kunnen voldoen, moet de capaciteit van de bestaande containerterminal met ruim een derde toenemen.

Blockchain maakt opgang in Europa

Volgens IBM speelt België een voortrekkersrol in de adoptie van blockchain. De vraag naar blockchain-experts in ons land stijgt sterk en we beschikken over heel wat experts/thought leaders rond deze technologie. IBM stelt vast dat blockchainprojecten in Europa steeds meer momentum krijgen.

App maakt WMS-informatie altijd en overal toegankelijk

WMS-aanbieder Consafe Logistics zorgt er met een nieuwe app voor dat WMS-informatie altijd en overal toegankelijk wordt. De Astro WMS Mobile Companion app geeft realtime inzicht en stuurt pushberichten met belangrijke informatie. Op die manier worden verantwoordelijke managers en medewerkers automatisch geïnformeerd, zodat ze sneller op elke situatie kunnen inspelen.

Live in 60 dagen met Astro WMS Express

Consafe Logistics introduceert Astro WMS Express voor een snelle implementatie van het Astro warehouse management system. De oplossing is gebaseerd op voorgedefinieerde processen en systeeminstellingen en is bestemd voor magazijnen met 10 tot 50 medewerkers die binnen 60 dagen operationeel willen zijn.

Mexx doet een beroep op Progress voor herlancering

Mexx, een modemerk dat op zijn hoogtepunt 1 miljard US dollar aan inkomsten behaalde, werd in augustus 2017 overgenomen door de eigenaren van RNF, een Nederlandse holding voor schoenen, modeaccessoires en kleding. Zij doopten het merk om tot Mexx International B.V. en stelden als missie om van Mexx International een wereldwijd merk te maken, geïnspireerd door productontwerp, uitstekende winkel- en online ervaringen en efficiënte marketing.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.