Cabka lanceert duurzame en ergonomische orderpicking-pallet Retail E5.3

Cabka, gespecialiseerd in herbruikbare transportverpakkingen uit gerecycled plastic, heeft een nieuwe, nestbare orderpicking-pallet ontwikkeld. Met de Retail E5.3 pallet wil Cabka tegemoet komen aan gebruikers in de logistiek die naar een lagere CO2-uitstoot streven en invulling willen geven aan de vereisten van de kringloopeconomie.

De nieuwe Retail E5.3, vervaardigd uit gerecycled plastic, is volgens Cabka stabieler dan zijn voorganger en kan worden uitgerust met diverse antislipdoppen. Er zijn ook nieuwe optionele randen voor fruit-, groente- en vleeskratten die ervoor zorgen dat ze goed op hun plaats blijven.
De leverancier is ervan overtuigd dat de nestbare kunststof pallets bedrijven in de levensmiddelensector een echt alternatief bieden voor de zware houten europallets om bestellingen klaar te zetten en naar de filialen te vervoeren. Gebruikers kunnen de Retail E5.3 eenvoudig in het logistieke proces integreren. De pallet circuleert tussen het verdeelcentrum en de verkoopruimtes en doet meer rotaties dan een houten pallet.  
 
De Retail E5.3 heeft niet de gewoonlijke sleeplatten. De pallet is licht, nestbaar en daardoor ruimtebesparend. Dat moet gebruikers helpen zowel de opslag- als de transportkosten te reduceren. Nog een voordeel noemt Cabka de kwaliteit die gedurende de levensduur van de pallet behouden blijft. Verder moet de Retail E5.3 overtuigen op het vlak van veiligheid en ergonomie: de pallet heeft een glad oppervlak en afgeschuinde randen, waardoor die makkelijk en hygiënisch te reinigen is. Er zijn geen spijkers of splinters, die verwondingen kunnen veroorzaken of schade aan de goederen kunnen toebrengen. Bovendien zorgt de lichte pallet de medewerkers bij het heffen en dragen ook geen rugproblemen. Pluspunten op het vlak van milieuvriendelijkheid zijn de eco-efficiënte constructie uit gerecycled plastic en de gesloten materiaalkringloop op het einde van de gebruiksduur. Cabka neemt namelijk de uitgerangeerde pallets terug en recycleert ze tot nieuwe pallets.
 
De Retail E5.3 is verkrijgbaar in de afmetingen 1.200 x 800 mm (Europallet), draagt lasten tot 2.400 kg en is tot 100% compatibel met zijn voorganger. In vergelijking met de houten pallet zou per vrachtwagen tot 500kg aan gewicht kunnen worden gespaard.
Foto: © Cabka Group GmbH

Recente nieuwsberichten

Ravas combineert wegen en ergonomisch transporteren in Ergo-Truck 2

Met de Ergo-Truck 2 lanceert Ravas een vernieuwde en verbeterde versie van zijn bestaande Ergo Truck. Volgens de producent en leverancier van mobiele weegoplossingen zet de Ergo-Truck 2 een nieuwe standaard in de wereld van mobiele weegsystemen en biedt hij bedrijven een handzame en ergonomische oplossing voor het efficiënt wegen en verplaatsen van goederen.

Op veiligheid mag u niet besparen… of toch?

(Advertorial) Momenteel alleszins wel, want tot 25 juni 2024 ontvangt u aantrekkelijke kortingen op een selectie veiligheidsopties bij aankoop van een nieuwe Linde heftruck.

Smart Vision-technologie maakt logistieke processen efficiënter

Smart Vision technologieën zoals geavanceerde camera’s en slimme brillen kunnen de productiviteit en efficiëntie van de logistieke operaties aantoonbaar verhogen. Ze kunnen ook bij kmo’s een meerwaarde betekenen bij de verdere digitalisering van manuele processen. Bovendien hebben ze een snelle ROI. Dat blijkt uit de resultaten van het project ‘Smart Vision’ van VIL.

Kellanova opent grootste logistieke site voor Europa in Mechelen

Kellanova, voorheen gekend als Kellogg’s, heeft in Mechelen een nagelnieuw magazijn van 65.000m² geopend. Deze Europese hub centraliseert de opslag- en copackingactiviteiten van vijf sites. Niet alleen is dit de belangrijkste Europese site van de voedingsproducent, het magazijn blinkt ook uit op het vlak van efficiëntie en duurzaamheid. Deze strategische uitbreiding bevindt zich net naast de bestaande fabriek van Pringles, die 650 medewerkers tewerkstelt en jaarlijks 104.000 ton aardappelchips maakt.

H.Essers neemt het Franse transportbedrijf TFMO over

Logistiek dienstverlener H.Essers heeft het Frans transportbedrijf TFMO (Transports Frigorifiques des Monts d’Or) overgenomen. TFMO, gevestigd in Lissieu, in de buurt van Lyon, is gespecialiseerd in temperatuurgecontroleerde transporten voor healthcare en voeding.

Postgraduaat Smart Logistics – nieuwe editie start 27 september 2024

(Advertorial) Het Postgraduaat Smart Logistics geeft je multidisciplinair inzicht in diverse aspecten van smart logistics zoals supply chain management, multimodaal transport en nieuwe technologieën. We laten je kennismaken met de nieuwste technologische omwentelingen en hebben aandacht voor zowel theorie als praktijk.

Datalogic stelt Magellan 900i scanner voor

Datalogic lanceert de nieuwe Magellan 900i scanner, een aanpasbaar instapmodel op basis van imaging dat de GPS44XX-serie zal vervangen. De Magellan 900i moet zorgen voor hoge prestaties bij het lezen van 1D- en 2D- barcodes, vooral bij weergave op smartphone-schermen. Door zijn aanpassingsvermogen is het toestel inzetbaar bij verschillende toepassingen, waaronder bemande kassa’s, zelfscankassa’s en kiosken die getrouwheids- en betaalopties verwerken.

Collect&Go verzamelt bestellingen met zelfrijdende voertuigen

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, heeft zijn distributiecentrum in Londerzeel uitgerust met slimme autonome voertuigen. Daarmee wil Collect&Go de efficiëntie in de versafdeling van het distributiecentrum verhogen. Momenteel rijden er 22 ‘self driving vehicles’ (SDV’s) in het DC rond, waardoor het rondhalen van verse producten 20% sneller verloopt.

Mediq optimaliseert order fulfilment met ZetesMedea Voice

Het Europese zorgaanbieder Mediq heeft in zijn magazijn in Denemarken de ZetesMedea magazijnoplossing met de nieuwste voice technologie geïmplementeerd. Dankzij de implementatie kan Mediq de orderpickprocessen aanzienlijk optimaliseren en tegelijkertijd een snellere orderverwerking voor klanten en een vlottere onboarding van nieuwe medewerkers realiseren.

Volvo komt met trucks met waterstofverbrandingsmotor

Volvo Trucks ontwikkelt vrachtwagens met waterstofverbrandingsmotoren, ook bekend als ‘H2 ICE’ (Hydrogen Internal Combustion Engine). Vrachtwagens die op waterstof (H2) rijden, zullen vooral geschikt zijn voor langere afstanden en kunnen een oplossing zijn wanneer de inzet van elektrische trucks niet haalbaar is, bijvoorbeeld voor regio’s met een beperkte laadinfrastructuur of wanneer er weinig tijd is om de accu’s op te laden. De eerste klantentests zullen in 2026 plaatsvinden, als voorbereiding op de daaropvolgende serieproductie. Tegen het eind van dit decennium zullen de waterstoftrucks commercieel beschikbaar zijn.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.