Business Software Innovations 2017

Dat de evoluties in business software elkaar aan een razend tempo opvolgen is een understatement. Weten wat er momenteel en in de (nabije) toekomst speelt en impact kan hebben op ons bedrijf en supply chain is in deze dan ook noodzakelijk. Om een goed beeld te krijgen over de verschillende facetten van de ontwikkelingen in business software met impact op onze processen, prestaties en kosten organiseert Value Chain opnieuw Business Software Innovations.

Specialisten in ERP-oplossingen voor de proces-, semi-proces- en discrete industrie, voor business analytics, voor forecasting, planning & inventory management delen hun kennis met ons.
Voor deze editie ontwikkelden we een innovatieve verpakking: de manier waarop de informatie wordt gedeeld en u antwoord krijgt op uw vragen, is nieuw. Na de plenaire uiteenzetting over de impact/evolutie van cloud computing presenteren we voor de middag een resem onderwerpen in twee keer vier parallelle sessies. Die sessies worden na de middag herhaald zodat u optimaal kunt kiezen uit de verschillende onderwerpen.

Tot hier niets nieuws. Het nieuwe zit hem in de invulling van de sessies. Per sessie komen namelijk ineens twee onderwerpen aan bod. Twee afzonderlijke specialisten krijgen achtereenvolgens het woord en zetten die onderwerpen bondig, onmiddellijk to-the-point, uiteen. Zij krijgen elk 15 minuten de tijd om duidelijk te maken wat precies nieuw is aan de voorgestelde oplossing en welke impact die oplossing op onze processen kan hebben.

Na beide voorstellingen van 15 minuten splitsen de toehoorders zich in twee groepen op en gaat elke groep met een van de sprekers rond de tafel zitten. Zo krijgen we de kans om wat werd gezegd, te toetsen aan onze vragen en verwachtingen. Na een eerste open gesprek van een 20-tal minuten ruilen de sprekers van tafel en kunnen we ook de tweede spreker bijkomende informatie over zijn of haar onderwerp vragen.

Een interessante formule, want zo vernemen we rechtstreeks en zonder drempel wat voor ons interessant kan zijn én leren we ook uit de vraagstelling van onze collega’s.
Bekijk eens grondig de gekozen onderwerpen en teken gratis in op deze unieke dag. Hoewel het onderwerp business software is, focussen we niet alleen op ICT-managers, maar op alle managers die interesse hebben in tools die hun processen kunnen ondersteunen. De uiteenzettingen en gesprekken zijn dus op de eerste plaats business gericht en u hoeft er geen technische ICT-kennis voor te hebben.

Klik hier voor meer informatie en registreer nu gratis! 

Recente nieuwsberichten

Still vertaalt ARIBIC-onderzoekresultaten naar digitale toepassingen voor intralogistiek

Recent werd het onderzoeksproject ARIBIC (Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography) afgerond. Daarbij werden gegevens automatisch verzameld en gebruikt voor een live digital twin van een magazijn. Still, leverancier van intralogistieke oplossingen, trad daarbij op als projectleider en gaat de resultaten van het project nu vertalen naar marktklare producten.

Voorkom energieverliezen op de laadkaai

(Advertorial) Duurzaamheid staat tegenwoordig centraal bij de meeste bedrijven. Managers hebben niet alleen een morele verantwoordelijkheid, maar staan ook onder druk om hun CO2-uitstoot te minimaliseren en het energieverbruik terug te dringen.

Kuehne+Nagel breidt spare parts logistiek voor BMW uit

Als een belangrijke logistiek dienstverlener voor de auto-industrie beheert Kuehne+Nagel momenteel een 170.000m² groot centrum voor de verwerking en levering van auto-onderdelen in het Duitse Wallersdorf.

Nieuwe tarieven voor kilometerheffing vanaf 1 juli 2024

Vanaf maandag 1 juli 2024 gelden in Vlaanderen en Brussel nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing.

Righi Elettroservizi tackelt leveringsproblemen met AutoStore van Dematic

Dematic heeft de levering en installatie voltooid van een AutoStore-systeem voor Righi Elettroservizi SpA, een Italiaanse onderneming actief op het vlak van industriële automatisering, systeemintegratie en informatietechnologie.

Sonepar schakelt opnieuw Knapp in voor magazijnautomatisering

Sonepar is een toonaangevende groothandel in elektrische apparaten en componenten voor professionals zoals elektriciens. Het bedrijf beschikt over 2.400 vestigingen in 40 landen en heeft ongeveer 45.000 medewerkers in dienst. Om de verwerking van kleine onderdelen in zijn bestaande magazijn in Holzwickede bij Dortmund te automatiseren, heeft de groothandel zijn jarenlange partner Knapp de opdracht gegeven een automatiseringsoplossing te implementeren. Die oplossing zal bestaan uit shuttle-technologie, ergonomische goederen-naar-persoon werkstations en de KiSoft software-oplossing van Knapp. Met de oplossing kan Sonepar niet alleen de handling van kleine onderdelen automatiseren, ook kan de bezorgservice worden uitgebreid.

Hardis Group opent vestiging in Italië

Hardis Group, de Franse ontwikkelaar en leverancier van de logistieke software suite Reflex en dienstverlener/aanbieder van de CRM-oplossingen van Salesforce via zijn dochteronderneming Cloudity, heeft een meerderheidsbelang verworven in Hardis Italia. Dat bedrijf is opgericht in 1995 en was jarenlang integratiepartner voor het logistieke softwaresysteem Reflex. De deal sluit aan bij de internationale groeistrategie van Hardis Group en resulteert in de oprichting van een nieuwe Italiaanse vestiging in Milaan. Het nieuws volgt op eerdere vergelijkbare stappen in Spanje (2017), Nederland (2018) en Polen (2021).

Ravas stelt handpallettruck en mobiele weegtechnologie voor

Ravas, aanbieder van mobiele weegoplossingen, lanceert twee nieuwe producten die het logistieke proces moeten helpen optimaliseren: de handpallettruck Ravas iPT Essential en de Weigh in Motion technologie.

TD Synnex Datech brengt digital twin oplossingen van Unity naar Europa

Datech, de design software business van TD Synnex, en Unity, een platform van tools voor bouwers van o.a. realtime games en apps, hebben een partnership gesloten. Concreet zal Datech naast zijn bestaande Unity-aanbod in Azië Pacific en Japan voortaan ook Unity Pro en Unity Industry aanbieden in Noord-Amerika en Europa.

Takeda verbetert wereldwijde bevoorrading dankzij nieuw magazijn in België

Biofarmaceutisch bedrijf Takeda, met hoofdkantoor in Japan, doet onderzoek naar en levert behandelingen voor o.a. gastro-intestinale en ontstekingsziekten, zeldzame ziekten, plasma-afgeleide therapieën, oncologie, neurowetenschappen en vaccins. In zijn vestiging in Lessines (Henegouwen) telt de onderneming meer dan 1.200 medewerkers die zich toeleggen op het tijdig aanleveren van hoogwaardige producten aan meer dan 250.000 patiënten per jaar in 80 landen en regio’s. Om patiënten wereldwijd beter van dienst te kunnen zijn, opende Takeda in Lessines één centraal logistiek gebouw voor zijn bevoorradingsactiviteiten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.