Brown Thomas Arnotts verlaagt kosten en verbetert klantervaring met ZetesAthena
Brown Thomas Arnotts, een van de grootste luxeretailers van Ierland, versnelt zijn omnichannelgroei met de ZetesAthena In-Store Management Solution. De oplossing verbetert winkelactiviteiten en ‘click & collect’ diensten door winkelpersoneel te voorzien van intuïtieve software en realtime gegevens. Gevolgen van de implementatie zijn een betere klantervaring en een beter bedrijfsresultaat.
ZetesAthena is een modulaire SaaS mobility oplossing voor winkels waarmee retailers verschillende applicaties voor winkelbeheer op één platform kunnen draaien: van goederenontvangst, voorraadcontrole, prijsbeheer, voorraadbeheer en click & collect tot retourbeheer. Met behulp van de nieuwste mobiele technologie en realtime datacaptatie biedt de oplossing realtime inzicht in de voorraden op de winkelvloer, in het winkelmagazijn en bij andere filialen. ZetesAthena wordt aangestuurd door het MCL Mobility Platform, een ‘cloud-based’ platform dat gecentraliseerd beheer van mobiele applicaties, apparaten en gebruikers mogelijk maakt.
Brown Thomas Arnotts werkt al sinds 2014 met ZetesAthena om de processen in de winkel en de beschikbaarheid op het schap te verbeteren. Sindsdien heeft de retailer zijn workflows gestroomlijnd en de arbeidsproductiviteit verbeterd door taken als prijsverlagingen, voorraadcontrole, voorraadoverdracht en click & collect te automatiseren. Gezien het succes van het eerste project besloot Brown Thomas Arnotts in 2022 de oplossing uit te breiden met de ZetesAthena Click & Collect module. Net op tijd voor het piekseizoen en de feestdagen draaide de oplossing met succes in alle winkels in het hele land.
Het volledige takenbeheer rond de orderverwerking verloopt efficiënt en nauwkeurig omdat winkelmedewerkers alle informatie via hun mobiele apparaten ontvangen. De bestelling kan snel worden verzameld en naar de afhaalafdeling in de winkel worden gebracht. Bij het afhalen wordt elk artikel fysiek uitgecheckt en onmiddellijk bijgewerkt in het systeem. Als een artikel niet op tijd is opgehaald, kan de winkelmedewerker direct contact opnemen met de klant om een alternatieve leveringsoptie zoals thuisbezorging te regelen. Dankzij die aanpak kan Brown Thomas Arnotts klantgericht zijn en opties aanbieden die tot hoge klanttevredenheid leiden, terwijl de extra kosten die gepaard gaan met een niet-geleverde bestelling worden vermeden. Bovendien kunnen nieuwe medewerkers dankzij het gebruikersvriendelijke platform snel aan de slag, een belangrijke factor om een hoge en optimale productiviteit te garanderen.
Foto: Pixabay