Brown Thomas Arnotts verlaagt kosten en verbetert klantervaring met ZetesAthena

Brown Thomas Arnotts, een van de grootste luxeretailers van Ierland, versnelt zijn omnichannelgroei met de ZetesAthena In-Store Management Solution. De oplossing verbetert winkelactiviteiten en ‘click & collect’ diensten door winkelpersoneel te voorzien van intuïtieve software en realtime gegevens. Gevolgen van de implementatie zijn een betere klantervaring en een beter bedrijfsresultaat.

ZetesAthena is een modulaire SaaS mobility oplossing voor winkels waarmee retailers verschillende applicaties voor winkelbeheer op één platform kunnen draaien: van goederenontvangst, voorraadcontrole, prijsbeheer, voorraadbeheer en click & collect tot retourbeheer. Met behulp van de nieuwste mobiele technologie en realtime datacaptatie biedt de oplossing realtime inzicht in de voorraden op de winkelvloer, in het winkelmagazijn en bij andere filialen. ZetesAthena wordt aangestuurd door het MCL Mobility Platform, een ‘cloud-based’ platform dat gecentraliseerd beheer van mobiele applicaties, apparaten en gebruikers mogelijk maakt.

Brown Thomas Arnotts werkt al sinds 2014 met ZetesAthena om de processen in de winkel en de beschikbaarheid op het schap te verbeteren. Sindsdien heeft de retailer zijn workflows gestroomlijnd en de arbeidsproductiviteit verbeterd door taken als prijsverlagingen, voorraadcontrole, voorraadoverdracht en click & collect te automatiseren. Gezien het succes van het eerste project besloot Brown Thomas Arnotts in 2022 de oplossing uit te breiden met de ZetesAthena Click & Collect module. Net op tijd voor het piekseizoen en de feestdagen draaide de oplossing met succes in alle winkels in het hele land.

Het volledige takenbeheer rond de orderverwerking verloopt efficiënt en nauwkeurig omdat winkelmedewerkers alle informatie via hun mobiele apparaten ontvangen. De bestelling kan snel worden verzameld en naar de afhaalafdeling in de winkel worden gebracht. Bij het afhalen wordt elk artikel fysiek uitgecheckt en onmiddellijk bijgewerkt in het systeem. Als een artikel niet op tijd is opgehaald, kan de winkelmedewerker direct contact opnemen met de klant om een alternatieve leveringsoptie zoals thuisbezorging te regelen. Dankzij die aanpak kan Brown Thomas Arnotts klantgericht zijn en opties aanbieden die tot hoge klanttevredenheid leiden, terwijl de extra kosten die gepaard gaan met een niet-geleverde bestelling worden vermeden. Bovendien kunnen nieuwe medewerkers dankzij het gebruikersvriendelijke platform snel aan de slag, een belangrijke factor om een hoge en optimale productiviteit te garanderen.

Foto: Pixabay

Recente nieuwsberichten

Andrew Manship wordt volgende CEO van Vanderlande

Vanderlande, aanbieder van oplossingen voor procesautomatisering in warehouses, luchthavens en pakketdiensten, heeft Andrew Manship (foto) aangesteld als de volgende chief executive officer van het bedrijf. Op 1 januari 2024 neemt Andrew Manship de fakkel over van de huidige CEO, Remo Brunschwiler, die van plan is zijn executive management-carrière vanaf dan in te ruilen voor niet-uitvoerende managementfuncties.

Vermijd het Bullwhip-effect: schat je voorraadbeheer accuraat in met Optimact

(Advertorial) Al gehoord van het Bullwhip-effect? Het start wanneer er een schaarste aan goederen ontstaat en bedrijven in paniek meer goederen bestellen dan ze eigenlijk nodig hebben. Denk maar aan het hamsteren van wc-papier maar dan op bedrijfsniveau.

PwC België en Alteryx gaan samen digitale transformatie stimuleren

PwC België en Alteryx willen vanaf dit jaar (2023) gezamenlijk inzetten op data analytics om vaart te zetten achter de digitale transformatie van hun klanten. Daarbij wordt het selfservice-systeem van het Alteryx Analytics Automation Platform, met drag-and-drop bouwblokken voor procesautomatisering, gecombineerd met PwC’s ervaring in digitale transformatie en sectorkennis.

Dynamische & flexibele oplossingen bij Dematic in hal 10, stand C41

(Advertorial) Dematic maakt dit jaar zijn debuut op de LogiMAT 2023 in Stuttgart van 25 tot 27 april: Voor de eerste keer presenteren wij onze oplossingen voor een volledig geautomatiseerde supply chain samen met KION Group zusjes Linde Material Handling, STILL en Baoli.

Kickstart uw S&OP proces

(Advertorial) Weinig supply chain specialisten hoeven overtuigd te worden van de enorme meerwaarde van een gestructureerd S&OP proces. Toch zien we in de realiteit bijzonder weinig bedrijven het concept effectief toepassen. Wie een S&OP proces wil opzetten kiest best voor hands on benadering.

Panasonic lanceert afvalvrije internationale transportservice voor farmaceutische industrie

Panasonic Connect Europe heeft een circulair transportsysteem voor temperatuurgecontroleerde geneesmiddelen gelanceerd dat continenten met elkaar verbindt. Met behulp van de vacuümgeïsoleerde doos Vixell en in samenwerking met farmaceutisch transportbedrijf Nissin Corporation, zal de service in eerste instantie routes aanbieden tussen de EU, de VS en Japan.

Mercadona realiseert zevende DC voor diepvriesproducten met Witron

De Spaanse supermarktketen Mercadona voorziet klanten in Spanje en Portugal zowel via fysieke winkels als via online verkoop van goederen. Eind december 2022 tekende Mercadona opnieuw een contract met logistiek partner Witron voor het ontwerpen en implementeren van een nieuw distributiecentrum voor diepvriesproducten in Parc Sagunt (Valencia, Spanje).

Picanol kiest voor modal shift naar binnenvaart

Picanol, onderdeel van Tessenderlo Group, produceert hoogtechnologische weefmachines en verkoopt wereldwijd in meer dan 100 landen aan weverijen. Samen met zijn huistransporteur Group GTS, en onder begeleiding van De Vlaamse Waterweg, Multimodaal.Vlaanderen en POM West-Vlaanderen, is de weefmachineproducent overgegaan op de modal shift.

Datalogic introduceert Memor 11-serie mobiele computers

Datalogic, wereldwijd aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, heeft de Memor 11-serie van mobiele computers gelanceerd. Met deze toevoeging aan de bestaande Memor-serie levert Datalogic verbeterde, robuuste PDA’s voor toepassing in de detailhandel, opslag, transport en logistiek en productie.

Cambrex opent temperatuurgecontroleerde opslagfaciliteit in België

Cambrex is een wereldwijde organisatie die onderaannemingsdiensten levert voor de ontwikkeling en productie (CDMO) van geneesmiddelensubstanties, farmaceutische producten en levenscyclusanalyse voor geneesmiddelen. Q1 Scientific, de afdeling van Cambrex die instaat voor opslag bij gecontroleerde temperaturen, heeft een nieuwe cGMP-vestiging van 1.850m² geopend in Villers-le-Bouillet, vlak bij Luik en op ongeveer 90km van Brussel   De nieuwe vestiging is voorzien van temperatuurcontrole en monitoring en biedt 35.000 opslagruimtes voor alle belangrijke klimaatzones van ICH, inclusief langdurige, tussentijdse en versnelde stabiliteitsproeven, bij 2-8 C, 25 C/60% RV en 40 C/75% RV.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.