Brico en BricoPlanit wapenen zich met Capgemini voor omnichannel toekomst
Maxeda DIY Group heeft Capgemini ingeschakeld voor de migratie van zijn bestaande platform (SAP Enterprise Central Component) naar SAP S/4HANA. Met het nieuwe ERP-platform moet Maxeda klaar zijn voor de toekomst, waar klanten zowel online als offline winkelen.
Maxeda omvat drie doe-het-zelfketens: Brico in België en Luxemburg, BricoPlanit in België en Praxis in Nederland. De groep telt 374 winkels in de Benelux en ruim 7.000 medewerkers. Omdat er volgens Maxeda niet zoiets bestaat als ‘een online klant’, was het essentieel dat het nieuwe ERP-platform online en offline handelingen van klanten kon verweven. Door de migratie naar SAP S/4HANA, dat gebaseerd is op vereenvoudiging, standaardisatie en ‘single view’, heeft de groep nu een stevige IT-backbone om de dagelijkse operaties ook in de toekomst op een wendbare manier aan te sturen en het offline en online gebeuren naadloos met elkaar te verbinden. Zo kan sneller worden ingespeeld op de behoeften van klanten, de steeds veranderende markt en de eigen noden van de winkels.
De implementatie vormt de eerste stap in de transformatie bij de DHZ-groep. Ook in de toekomst zal Maxeda een beroep blijven doen op Capgemini.