Bol.com haalt retouren bij je thuis op
Een partnership van bol.com met PostNL maakt mogelijk dat de internetretailer voortaan retourzendingen bij de klant thuis kan ophalen. De dienst ‘Local Express’ is aanvankelijk enkel van toepassing op de zogenaamde Select-artikelen van bol.com, ruim 300.000 producten. Klanten die een artikel met het Select-label kopen, kunnen dat binnen de gestelde herroepingstermijn thuis laten ophalen. Concreet maken ze daarvoor een afspraak via bol.com ‘Retour Ophalen’ door het ophaaladres (thuis of werk) en het gewenste tijdvak aan te geven. De ophalingen vinden plaats op werkdagen tussen acht uur ’s ochtends en negen uur ’s avonds.
De dienst wordt voorlopig enkel als proefproject in bepaalde steden in Nederland aangeboden, maar wordt in de toekomst wellicht ook naar Vlaanderen uitgebreid.
Met Local Express wil bol.com naar eigen zeggen de drempel rond het terugsturen van artikelen verder weghalen. Recent nog paste de internetretailer de retourinstructies voor zijn klanten aan om ze nog beter te helpen bij het retourmelden van een artikel.