Bicafé krijgt boost met field service-app van Zetes
Koffieproducent Bicafé produceert per jaar meer dan 350 miljoen koffiecapsules die, via zes dochtermaatschappijen, naar meer dan twintig landen worden uitgevoerd. Om de groei van het bedrijf te stimuleren, verving Bicafé zijn bestaande mobility-oplossing door Zetes Ares. Deze field service sales-software is speciaal ontwikkeld om de store merchandising-, field sales- en leveringsprocessen te verbeteren.
De oplossing werkt met elk type mobiel apparaat. Daardoor is het mogelijk in realtime bestellingen door te geven, retouraanvragen aan te maken, aanbiedingen te bekijken en facturen en ontvangstbewijzen uit te schrijven. Met behulp van het MCL Mobility Platform, het Mobile Enterprise Application Platform voor de supply chain, kunnen applicaties centraal uitgevoerd, geïmplementeerd en beheerd worden zonder dure IT-infrastructuur.
Dankzij de field service-oplossing met de eenvoudig aan te passen productcatalogus kon Bicafé zijn internationale business uitbreiden. Voor de klant is het eenvoudiger geworden om bestellingen te plaatsen en hij kan het hele productassortiment op een tablet bekijken. Bovendien hebben de verkoopteams in realtime toegang tot belangrijke klanten- en promotiegegevens. Met behulp van het MCL Mobility Platform worden alle apps en mobiele apparaten centraal beheerd. De oplossing werd binnen zes maanden uitgerold en in minder dan een jaar zag Bicafé de verkoop al toenemen. Ook verbeterden de productiviteit en de klantenservice en werden fouten en administratieve taken geminimaliseerd.