Betrouwbaarheid van de supply chain was nog nooit zo cruciaal voor het succes van een bedrijf

(Advertorial) Omnichannelretailers die shoppers naar hun online kanalen verschuiven, staan voor een uitdaging op het gebied van winstgevendheid, loyaliteit en groei. Dit zijn dan ook de grote uitdagingen die door automatisering moet worden beantwoord.

Met minder drempels om uit te stappen, blijken shoppers online veel sneller bereid van retailer te wisselen dan wanneer ze voorheen in de fysieke winkel shopten. Retailers worstelen nog steeds met het personaliseren van online services om een sterkere emotionele merkbinding te bereiken, dan ze eerder met relatief gemak in de winkelomgeving konden doen.
 
Apps kunnen niet de mogelijkheden van een fysieke bezoeker nabootsen om een schap te scannen, keuzes te veranderen en, wat cruciaal is, dingen te ontdekken waarvan ze niet wisten dat ze deze wilden. Klantloyaliteit op lange termijn wordt nu snel een prioriteit voor alle online retailers. Het is niet genoeg dat retailers aantrekkelijke aanbiedingen hebben voor nieuwe shoppers om hun initiële conversieratio’s te maximaliseren. Ze moeten ook hard werken om shoppers die ze eerder verloren hebben terug te winnen, en er in eerste instantie alles aan doen om het overstappen te beperken.

De waarde van keuze online
Wanneer retailers hun last-mile services via apps uitbesteden aan derde partijen, verliezen ze nog meer contact met de klant en – nog belangrijker – ook kritische klantgegevens. Veel retailers weten al dat het van cruciaal belang is om klantgegevens op de juiste manier te bezitten en te gebruiken. Velen kunnen nu nieuwe producten met een grote aantrekkingskracht voor shoppers op de markt brengen door een persoonlijke ervaring te bieden.
 
Dezelfde gegevens kunnen ook worden gebruikt om leveranciersrelaties opnieuw vorm te geven en de voorraadstromen te verbeteren. Gelokaliseerde gegevens kunnen ruimte besparen, voedselverspilling tegengaan, het gemakkelijker maken om kortingen te verdienen, artikelen te promoten en monsters aan te bieden. Dit is echter zinloos als de retailer er niet op kan vertrouwen beschikbaarheid en levering te garanderen wanneer de shopper dat het meest verlangt.
 
Klanten verwachten inmiddels hetzelfde geweldige assortiment als in de winkel wanneer zij online shoppen. Als retailers online niet minstens hetzelfde assortiment kunnen aanbieden als in de winkel, lopen zij het risico hun klanten teleur te stellen en uiteindelijk dat zij hun merk de rug toekeren. Het is onwaarschijnlijk dat klanten bewust het volledige assortiment van het ene merk met het andere vergelijken, maar voor één merk zullen ze het online assortiment en wel vergelijken met het in-store assortiment.
 
Een nieuw bedrijfsmodel
De toepassing van logistieke technologie richt zich in de eerste plaats op een verbetering van de orderpicking en bevoorradingsaspecten van de operatie – zelfs een bescheiden verbetering (30-35 procent van de totale variabele kostenbesparing) heeft een beperkte mogelijkheid om de algemene uitvoering van het operationele model te wijzigen. Bovendien vereist het bedrijfsmodel dat de totale investering niet alleen de aankoop van het huidige systeem rechtvaardigt, maar ook de toekomstige volumegroei. Veel investeerders hebben moeite om dit met een zekere mate van nauwkeurigheid te doen. Zij hebben alleen een invloed op deze hoge kosten voor een bedrijf aan het begin van de supply chain-strategie. Zodra het model beslist is, beperkt het zich tot het verbeteren van de lopende kosten, ongeacht de toekomstige technologische ontwikkelingen.
 
TGW micro-fulfilment-investeringsmodel
TGW werkt samen met ommichannelretailers om inzicht te krijgen in de verschillende manieren waarop ze de huidige beperkingen en restricties van hun bestaande online fulfilment-oplossingen kunnen omzeilen en kunnen overstappen op nieuwe, innovatieve last-mile-deliverymodellen die een aanzienlijk meer veerkracht en capaciteit voor de toekomst hebben.
 
Het advies van TGW aan investeerders die micro-fulfilmentconcepten voor hun bedrijfsmodellen overwegen, is om een afgeronde beoordeling te maken van alle opties en hun overweging niet te beperken tot allen het concept van de technologie geïnstalleerd in een winkelomgeving. Het micro-fulfilment-investeringsmodel van TGW creëert een uitgebreid end-to-end beeld van het bedrijfsmodel. Het houdt rekening met verbeteringen in de operationele kosten en omvat strategieën om nieuwe klanten te laten groeien in een complexe en agressieve markt.
 
Op basis van een marktoverschrijdende evaluatie van de vandaag beschikbare technologie, concludeert TGW dat de voordelen variëren van een lage 30 tot een hoge 40 procentuele verbetering in de variabele kosten in het runnen van een online operatie. TGW is van mening dat er verschillende alternatieve, zeer aantrekkelijke investeringsgebieden zijn voor retailers die willen investeren in het verbeteren van hun online activiteiten. Op basis hiervan heeft TGW ervoor gekozen zijn model te maximeren op een terugverdientijd van twee jaar voor de retailers.
 
De investering moet de volledige projectkosten vertegenwoordigen, inclusief de voorbereiding van de locatie, projectoplevering, de integratie van digitale activa en civiele werken, naast de investering in eventuele automatisering.

Klik hier voor meer informatie.

20223114525873_tgw-mfc2.jpeg
44 procent van de shoppers overweegt een alternatieve leverancier als ze twee keer teleurgesteld zijn in een online service
202231145259293_tgw-mfc1.jpg
19 procent van de online shoppers zegt dat ze in de komende 12 maanden een alternatieve aanbieder voor hun online producten en diensten zullen proberen

Recente nieuwsberichten

Dematic zorgt voor geluidsreductie in logistieke omgevingen

Dematic introduceert wereldwijd het Noise Reduction-portfolio, een oplossing voor luidruchtige omgevingen in de logistiek. Het aanbod bestaat uit audits met 3D-geluidsmapping voor en na, doorheen een volledige faciliteit. Op basis daarvan kan met aangepaste rollen, lamellen en transportbanden het geluid met 15 decibels worden verlaagd.

Bedrijven zien grootste waarde in visibiliteit op het vlak van transportmanagement

Niet minder dan 43% van de organisaties verwacht dat visibiliteit – met tracking & tracing van goederen in de supply chain – de grootste waarde heeft binnen transportmanagement. Dat blijkt uit het benchmarkonderzoek voor de transportsector dat Descartes dit jaar voor de zevende keer heeft uitgevoerd.

Tailormade Logistics opent zesde vestiging in Gent

Met de nieuwe vestiging in de haven van Gent versterkt de internationaal actieve groep zijn netwerk in de Gentse Kanaalzone. Het gaat om een multi-user logistieke site. Het nieuwbouwmagazijn, dat recent werd opgeleverd, wordt gehuurd bij Weerts Logistics Parks, de logistieke vastgoedafdeling van Weerts Group.

Rogier van der Linde wordt de nieuwe CEO van Royal Reesink

Volgend op een wissel van leiderschap in februari van dit jaar, neemt Rogier Van der Linde – na eerst de rol van deputy CEO vervuld te hebben – officieel de fakkel over. Voor zijn aanstelling als deputy CEO was Van der Linde VP Material Handling bij het bedrijf.

Witron voltooit vierde bouwfase van centraal Spar-magazijn

Na een implementatieperiode van nog geen twee jaar heeft de Spar Österreichische Warenhandels AG de vierde uitbreidingsfase van het centrale magazijn in Wels (ZLW) succesvol afgerond. Dat gebeurde in samenwerking met projectpartner WITRON Logistik + Informatik GmbH.

Dan Cake Polonia neemt efficiënt hoogbouwmagazijn met uitgebreid transportsysteem in gebruik

Kardex Mlog heeft als algemene aannemer voor Dan Cake Polonia een hoogbouwmagazijn met drie gangen en een uitgebreid transport- en besturingssysteem gebouwd. Het modulaire Kardex Control Center maakt een feilloze bediening mogelijk. Voor Kardex Mlog was dit een van de eerste projecten die door zijn Poolse vestiging werd gerealiseerd.

Maison Burtin digitaliseert processen voor orderpicking en verpakking

Champagneproducent Maison Burtin heeft de ZetesAtlas identification execution solution geïmplementeerd in combinatie met Zetes MD smart printing/applicator labelling stations om zijn processen te optimaliseren. Het project maakt deel uit van de wereldwijde digitaliseringsstrategie van de champagneproducent uit Epernay om de oplossingen voor picking en verpakking te optimaliseren en de volledige traceerbaarheid van flessen mogelijk te maken.

Jungheinrich vernieuwt ontwerp van elektrische trekker EZS 010

De EZS 010 is het compacte instapmodel van Jungheinricht om kleinere lasten tot 1 ton over kortere afstanden en in kleine ruimten te trekken, binnen en buiten en ook op hellingen. Het is mogelijk om hem zowel binnen als buiten te gebruiken.

Hak implementeert CloudSuite Food & Beverage van Infor

De bekende Nederlandse producent van groenten en peulvruchten start met een bedrijfsbrede implementatie van de Infor Cloudsuite Food & Beverage. De implementatie past bij de groeidoelstellingen van Hak. Bovendien moeten efficiëntere bedrijfsprocessen de organisatie in staat stellen om beter in te spelen op veranderende situaties in de markt.

Volvo Trucks presenteert elektrische trucks met grotere actieradius

Volvo Trucks introduceert nieuwe, krachtigere accu’s voor het middelzware elektrische trucksegment. Zij garanderen een actieradius tot 450 km en maken het mogelijk om nog meer stedelijk transport te elektrificeren. De krachtiger accu’s in Volvo's reeks middelzware vrachtwagens - de Volvo FL en Volvo FE Electric - moeten de overgang naar stiller en schoner stadsvervoer versnellen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.