Betrouwbaarheid van de supply chain was nog nooit zo cruciaal voor het succes van een bedrijf

(Advertorial) Omnichannelretailers die shoppers naar hun online kanalen verschuiven, staan voor een uitdaging op het gebied van winstgevendheid, loyaliteit en groei. Dit zijn dan ook de grote uitdagingen die door automatisering moet worden beantwoord.

Met minder drempels om uit te stappen, blijken shoppers online veel sneller bereid van retailer te wisselen dan wanneer ze voorheen in de fysieke winkel shopten. Retailers worstelen nog steeds met het personaliseren van online services om een sterkere emotionele merkbinding te bereiken, dan ze eerder met relatief gemak in de winkelomgeving konden doen.
 
Apps kunnen niet de mogelijkheden van een fysieke bezoeker nabootsen om een schap te scannen, keuzes te veranderen en, wat cruciaal is, dingen te ontdekken waarvan ze niet wisten dat ze deze wilden. Klantloyaliteit op lange termijn wordt nu snel een prioriteit voor alle online retailers. Het is niet genoeg dat retailers aantrekkelijke aanbiedingen hebben voor nieuwe shoppers om hun initiële conversieratio’s te maximaliseren. Ze moeten ook hard werken om shoppers die ze eerder verloren hebben terug te winnen, en er in eerste instantie alles aan doen om het overstappen te beperken.

De waarde van keuze online
Wanneer retailers hun last-mile services via apps uitbesteden aan derde partijen, verliezen ze nog meer contact met de klant en – nog belangrijker – ook kritische klantgegevens. Veel retailers weten al dat het van cruciaal belang is om klantgegevens op de juiste manier te bezitten en te gebruiken. Velen kunnen nu nieuwe producten met een grote aantrekkingskracht voor shoppers op de markt brengen door een persoonlijke ervaring te bieden.
 
Dezelfde gegevens kunnen ook worden gebruikt om leveranciersrelaties opnieuw vorm te geven en de voorraadstromen te verbeteren. Gelokaliseerde gegevens kunnen ruimte besparen, voedselverspilling tegengaan, het gemakkelijker maken om kortingen te verdienen, artikelen te promoten en monsters aan te bieden. Dit is echter zinloos als de retailer er niet op kan vertrouwen beschikbaarheid en levering te garanderen wanneer de shopper dat het meest verlangt.
 
Klanten verwachten inmiddels hetzelfde geweldige assortiment als in de winkel wanneer zij online shoppen. Als retailers online niet minstens hetzelfde assortiment kunnen aanbieden als in de winkel, lopen zij het risico hun klanten teleur te stellen en uiteindelijk dat zij hun merk de rug toekeren. Het is onwaarschijnlijk dat klanten bewust het volledige assortiment van het ene merk met het andere vergelijken, maar voor één merk zullen ze het online assortiment en wel vergelijken met het in-store assortiment.
 
Een nieuw bedrijfsmodel
De toepassing van logistieke technologie richt zich in de eerste plaats op een verbetering van de orderpicking en bevoorradingsaspecten van de operatie – zelfs een bescheiden verbetering (30-35 procent van de totale variabele kostenbesparing) heeft een beperkte mogelijkheid om de algemene uitvoering van het operationele model te wijzigen. Bovendien vereist het bedrijfsmodel dat de totale investering niet alleen de aankoop van het huidige systeem rechtvaardigt, maar ook de toekomstige volumegroei. Veel investeerders hebben moeite om dit met een zekere mate van nauwkeurigheid te doen. Zij hebben alleen een invloed op deze hoge kosten voor een bedrijf aan het begin van de supply chain-strategie. Zodra het model beslist is, beperkt het zich tot het verbeteren van de lopende kosten, ongeacht de toekomstige technologische ontwikkelingen.
 
TGW micro-fulfilment-investeringsmodel
TGW werkt samen met ommichannelretailers om inzicht te krijgen in de verschillende manieren waarop ze de huidige beperkingen en restricties van hun bestaande online fulfilment-oplossingen kunnen omzeilen en kunnen overstappen op nieuwe, innovatieve last-mile-deliverymodellen die een aanzienlijk meer veerkracht en capaciteit voor de toekomst hebben.
 
Het advies van TGW aan investeerders die micro-fulfilmentconcepten voor hun bedrijfsmodellen overwegen, is om een afgeronde beoordeling te maken van alle opties en hun overweging niet te beperken tot allen het concept van de technologie geïnstalleerd in een winkelomgeving. Het micro-fulfilment-investeringsmodel van TGW creëert een uitgebreid end-to-end beeld van het bedrijfsmodel. Het houdt rekening met verbeteringen in de operationele kosten en omvat strategieën om nieuwe klanten te laten groeien in een complexe en agressieve markt.
 
Op basis van een marktoverschrijdende evaluatie van de vandaag beschikbare technologie, concludeert TGW dat de voordelen variëren van een lage 30 tot een hoge 40 procentuele verbetering in de variabele kosten in het runnen van een online operatie. TGW is van mening dat er verschillende alternatieve, zeer aantrekkelijke investeringsgebieden zijn voor retailers die willen investeren in het verbeteren van hun online activiteiten. Op basis hiervan heeft TGW ervoor gekozen zijn model te maximeren op een terugverdientijd van twee jaar voor de retailers.
 
De investering moet de volledige projectkosten vertegenwoordigen, inclusief de voorbereiding van de locatie, projectoplevering, de integratie van digitale activa en civiele werken, naast de investering in eventuele automatisering.

Klik hier voor meer informatie.

20223114525873_tgw-mfc2.jpeg
44 procent van de shoppers overweegt een alternatieve leverancier als ze twee keer teleurgesteld zijn in een online service
202231145259293_tgw-mfc1.jpg
19 procent van de online shoppers zegt dat ze in de komende 12 maanden een alternatieve aanbieder voor hun online producten en diensten zullen proberen

Recente nieuwsberichten

Chep stelt met ZirConic-container nieuwe norm voor duurzaamheid

De Pallecon-divisie van Chep Europe introduceert de vouwbare ZirConic container. De ‘dry container’ is voor 97% gemaakt van ‘post-consumer’ plastic en stelt zo een nieuwe norm voor duurzaamheid. Chep levert de ZirConic-container via zijn circulaire poolingservice voor sectoren als packaging, adhesives, e-commerce en co-packing. De container moet de efficiëntie verhogen dankzij de hogere laadcapaciteit en een geoptimaliseerde vouwbaarheid.

Yusen Logistics plant overname PartsExpress

Logistiek dienstverlener Yusen Logistics (Benelux) B.V. heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van PartsExpress B.V., een bedrijf gespecialiseerd in dag- en nachtdistributie van auto-onderdelen in de Benelux.

Whitepaper: Letterlijk én figuurlijk op hoog niveau werken

Ons land geraakt hoe langer hoe meer volgebouwd, en grondprijzen worden steeds duurder. Verticale opslagruimte wordt dus almaar interessanter, maar heeft u daarvoor ook het juiste transport in huis?

Wat heeft een zonsverduistering te maken met een laadperron?

De iets vriendelijkere energiekosten deze winter zijn geen reden om de teugels te laten vieren bij het in de hand houden van de kosten. De vele nieuwe magazijnen willen juist voldoen aan allerlei verschillende energie labels om zich zowel duurzaam als kostenbesparend te presenteren. Bij de oudere, bestaande magazijnen blijft men zoeken naar mogelijk efficiencyverbeteringen en na drie kwartalen van krimp in onze economie zorgen de CFO’s ervoor dat iedereen de energiekosten zo goed mogelijk blijft beteugelen.

Ontdek de toekomst van magazijnbeheer met het Trendrapport 2024!

Dit rapport biedt exclusieve inzichten in de vier warehouse trends van morgen: de opmars van kunstmatige intelligentie, de voordelen van digital twins, de opkomst van flexibele warehouse robotics, en de cruciale focus op duurzaamheid.

Dematic klantendag bij Radial, 17 en 18 april - Registreer nu hier!

Een nieuw distributiecentrum met 299 autonome mobiele robots helpt Radial de concurrentie voor te blijven. Kom meer te weten over deze oplossing tijdens onze exclusieve Benelux Klantendag op 17 en 18 april 2024 bij Radial in Groningen.

Flexport lanceert geoptimaliseerd Convoy-platform in de VS

Flexport, de Amerikaanse digitale expediteur met Europees hoofdkantoor in Amsterdam, lanceert in de Verenigde Staten het recent geoptimaliseerde Convoy-platform. Het platform biedt verladers niet alleen vereenvoudigde toegang van transportcapaciteit, maar stelt hen ook in staat hun zendingen in real time te volgen. De lancering van het platform in de VS markeert volgens Flexport een belangrijke mijlpaal na de succesvolle overname van Convoy’s vrachtvervoer softwaretechnologie in november 2023.

Jungheinrich creëert bestuursafdeling voor automatisering

Jungheinrich heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in automatisering en met name ook via overnames zijn technologische en regionale footprint op het vlak van automatisering aanzienlijk uitgebreid. De raad van bestuur van Jungheinrich heeft daarop besloten een nieuwe bestuursafdeling voor automatisering te creëren. De nieuwe afdeling zal alle eenheden en middelen bundelen met de nadruk op Mobile Robots, Automated Storage & Retrieval Systems (ASRS) en magazijninrichtingen.

Last Call voor Supply Chain Innovations 2024!

Mocht het u om de een of andere reden toch nog ontgaan zijn: op donderdag 14 maart, overmorgen al, vindt in Antwerpen Expo de nieuwste editie van Supply Chain Innovations plaats.

Datalogic stelt draagbare bluetooth-scanner CODiScan voor

Datalogic, wereldwijd actief op het gebied van automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, heeft de CODiScan serie gelanceerd. Het betreft een nieuwe serie draagbare bluetooth-scanners die zijn ontworpen voor toepassing in de transport en logistiek, retail en productie. Met een gewicht van slechts 44 gram kan de scanner op verschillende lichaamsdelen worden gedragen. De modulaire CODiScan is uitgerust met de Green Spot-technologie van Datalogic.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.