Bergerat Monnoyeur implementeert TMS uit Odatio-software van Savoye

Als exclusieve importeur van Caterpillar in Frankrijk is Bergerat Monnoyeur sterk gericht op service en onderhoud. Daarbij beschouwt het bedrijf het transport als essentieel om de klanttevredenheid te verbeteren. Om de eigen transporten te optimaliseren, heeft Bergerat Monnoyeur gekozen voor het TMS (transport management systeem) uit de softwareoplossing Odatio van Savoye.

Met Odatio kan Bergerat Monnoyeur uit zijn tien vervoerders een keuze maken op basis van het type vraag, de urgentie, de bestemming, het gewicht van het pakket, enz. “Het TMS zal de best mogelijke toewijzing voorstellen en tegelijkertijd rekening houden met alle restricties op het gebied van kosten en naleving van deadlines”, aldus Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur (foto). De dealer wil verder de kosten optimaliseren door de facturen en de voorfacturering beter te controleren. De derde reden voor de keuze is de wens om zendingen te kunnen volgen. Ten slotte verwacht Bergerat Monnoyeur ook de prestaties en de servicegraad beter te kunnen meten. “Momenteel kunnen we dit per segment meten, maar niet op een geïntegreerde manier. Met Odatio kunnen we geïntegreerde indicatoren in de hele supply chain hanteren, zodat we de werkelijke klanttevredenheid in kaart kunnen brengen”, klinkt het.
 
Odatio is volledig ‘web responsive’ en dus vanaf elk apparaat toegankelijk. De oplossing draait in de Cloud op Microsoft Azure en biedt intuïtieve interfaces en navigatie, zodat iedereen snel met de tool vertrouwd kan raken. Savoye staat in voor de volledige scope: controle, infrastructuur, installatie en versiebeheer, zodat Bergerat Monnoyeur zich niet meer met de technische aspecten hoeft bezig te houden.
 
Het uitrollen van het TMS-project bij Bergerat Monnoyeur zal in drie stappen verlopen. Het begon dit voorjaar met het toewijzen en inschatten van de transportkosten voor de verschillende expres-, standaard- en poststromen op basis van precieze regels (gewicht, plaats van levering, tijdstip, soort stroom). Het tweede gedeelte is gepland voor het einde van het jaar en heeft tot doel de facturen van de vervoerders te integreren en te controleren. Ten slotte zal de derde stap zich richten op tracking en prestatiemeting. 

Foto: Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur

Recente nieuwsberichten

Groep Volga-Dnepr en CargoLogicAir sluiten akkoord met Liege Airport

De Groep Volga-Dnepr (VDG) en zijn partner, de Britse luchtvrachtmaatschappij CargoLogicAir (CLA), hebben een strategisch samenwerkingsakkoord gesloten met Liege Airport. Met dat akkoord willen ze in Luik een regionaal centrum oprichten om hun plaats op de Europese markt te versterken en hun vrachtvolume te vergroten.

Microlistics brengt zijn WMS naar de Europese markt

Met zijn komst naar een belangrijke handelsregio als Europa wil de Australische WMS-leverancier Microlistics, die zich in januari 2018 bij de WiseTech Global group aansloot, het wereldwijde bereik van WiseTech uitbreiden. Microlistics is al actief in thuisland Australië, de regio Azië/Pacific, Noord-Amerika en het Midden-Oosten en zal nu ook in Europa ondersteuning bieden vanuit regionale kantoren in het Nederlandse Ede en Milton Keynes in het Verenigd Koninkrijk.

C.E. Pattberg slaat compact op met AutoStore van Dematic

Het Duitse C.E. Pattberg, fabrikant van linten voor pakjes of als versiering, heeft een AutoStore-systeem van Dematic in gebruik genomen. Dankzij dat compacte pickingsysteem kan het bedrijf zijn opslagruimte optimaal gebruiken en tegelijk automatiseren.

Belg krijgt sleutelfunctie bij Chep Europe

De Belg Christophe Campe is aangesteld als nieuwe senior vice president European Supply Chain bij Chep, wereldwijd aanbieder van logistieke verpakkingen voor de supply chain. In zijn nieuwe functie wordt Christophe Campe verantwoordelijk voor de 350 Europese servicecenters van Chep en het beheer van de hele logistiek binnen het Chep-netwerk in Europa.

Transporeon Group en TIM Consult gaan samenwerking aan

Het internationale consultancybureau TIM Consult werd in 1995 in Duitsland opgericht en biedt logistiek bedrijfsadvies, marktkennis en tenderdiensten in alle vervoersmodaliteiten en industrieën. Door de samenwerking zal het portfolio van TIM Consult worden toegevoegd aan het Transporeon Group platform.

Dematic introduceert piece picking robot

De nieuwe piece picking robot van Dematic moet de laatste stap in de afhandeling van bestellingen – waarbij goederen in verschillende vormen en formaten vaak manueel worden verwerkt – nauwkeuriger en efficiënter doen verlopen. De robot kiest, grijpt en tilt individuele items met diverse afmetingen en plaatst ze in de juiste containers of bakken om het order af te ronden.

Swisslog en Kuka lanceren samen robotgebaseerde palletiseeroplossing

De robotgebaseerde ACPaQ-oplossing automatiseert een van de belangrijkste activiteiten voor succesvol retailen: uit homogene, single-SKU pallets klantspecifieke mixed pallets samenstellen voor individuele winkels. Het innovatieve palletiseersysteem heeft een erg modulair ontwerp en kan worden ingezet in zowel kamer- of omgevingstemperatuur als in gekoelde zones.

Descartes breidt GLN-oplossing uit door overname Velocity Mail

Descartes Systems Group, actief in de integratie van handelsverkeer tussen logistiek-intensieve organisaties, heeft verschillende onderdelen overgenomen van Velocity Mail, een elektronisch transportnetwerk dat internationale luchtvrachtmaatschappijen voorziet van scan- en trackingoplossingen voor post- en pakketzendingen.

JLL verwacht stijgende automatiseringsgraad in magazijnen

Naar jaarlijkse gewoonte belicht vastgoedspecialist een belangrijke markttrend in de logistiek. Dit jaar nam de organisatie de automatisering van de logistieke distributie onder de loep. Uit het rapport ‘Labour & Automation’ blijkt dat in België logistieke activiteiten steeds vaker geautomatiseerd worden, al dan niet met robots voor eenvoudige repetitieve handelingen.

Prettige vakantie!

Na een mooie eerste jaarhelft knijpt het Value Chain-team er even tussenuit. Dit is meteen ook de laatste nieuwsbrief voor onze zomerstop. Vanaf dinsdag 21 augustus gaan we opnieuw uit de startblokken met telkens een nieuwsbrief op dinsdag en donderdag.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.