Bergerat Monnoyeur implementeert TMS uit Odatio-software van Savoye

Als exclusieve importeur van Caterpillar in Frankrijk is Bergerat Monnoyeur sterk gericht op service en onderhoud. Daarbij beschouwt het bedrijf het transport als essentieel om de klanttevredenheid te verbeteren. Om de eigen transporten te optimaliseren, heeft Bergerat Monnoyeur gekozen voor het TMS (transport management systeem) uit de softwareoplossing Odatio van Savoye.

Met Odatio kan Bergerat Monnoyeur uit zijn tien vervoerders een keuze maken op basis van het type vraag, de urgentie, de bestemming, het gewicht van het pakket, enz. “Het TMS zal de best mogelijke toewijzing voorstellen en tegelijkertijd rekening houden met alle restricties op het gebied van kosten en naleving van deadlines”, aldus Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur (foto). De dealer wil verder de kosten optimaliseren door de facturen en de voorfacturering beter te controleren. De derde reden voor de keuze is de wens om zendingen te kunnen volgen. Ten slotte verwacht Bergerat Monnoyeur ook de prestaties en de servicegraad beter te kunnen meten. “Momenteel kunnen we dit per segment meten, maar niet op een geïntegreerde manier. Met Odatio kunnen we geïntegreerde indicatoren in de hele supply chain hanteren, zodat we de werkelijke klanttevredenheid in kaart kunnen brengen”, klinkt het.
 
Odatio is volledig ‘web responsive’ en dus vanaf elk apparaat toegankelijk. De oplossing draait in de Cloud op Microsoft Azure en biedt intuïtieve interfaces en navigatie, zodat iedereen snel met de tool vertrouwd kan raken. Savoye staat in voor de volledige scope: controle, infrastructuur, installatie en versiebeheer, zodat Bergerat Monnoyeur zich niet meer met de technische aspecten hoeft bezig te houden.
 
Het uitrollen van het TMS-project bij Bergerat Monnoyeur zal in drie stappen verlopen. Het begon dit voorjaar met het toewijzen en inschatten van de transportkosten voor de verschillende expres-, standaard- en poststromen op basis van precieze regels (gewicht, plaats van levering, tijdstip, soort stroom). Het tweede gedeelte is gepland voor het einde van het jaar en heeft tot doel de facturen van de vervoerders te integreren en te controleren. Ten slotte zal de derde stap zich richten op tracking en prestatiemeting. 

Foto: Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur

Recente nieuwsberichten

Zet Deutsche Bahn weldra Schenker in de etalage?

Deutsche Bahn, de Duitse nationale spoorwegmaatschappij en tevens eigenaar van logistiek dienstverlener DB Schenker, zou op zoek zijn naar aanzienlijke financiële middelen om het probleem van verouderde stations en steeds meer laattijdige treinen aan te pakken.

Tractie-accu maakt e-mobiliteit toegankelijker

De Zwitserse fabrikant van accusystemen Ecovolta heeft een gestandaardiseerde Li-Ion tractie-accu ontwikkeld waarmee elektrische auto’s voordeliger en sneller in serieproductie kunnen worden gemaakt. Met de accu zouden fabrikanten ook bestaande of kleinere autoseries snel naar elektromobiliteit kunnen ombouwen en kunnen binnen enkele weken prototypes worden gemaakt.

Transuniverse neemt GC Trans over

Transuniverse Forwarding uit Wondelgem heeft alle activiteiten van GC Trans uit Herentals overgenomen. GC Trans is gespecialiseerd in groepagezendingen naar Ierland, naast een aantal klassieke bestemmingen in het zuiden van Europa. Zaakvoerder Denis Glorie (foto) blijft aan boord en stapt over naar Transuniverse.

DB Schenker pleit voor strengere doelstellingen CO2- reductie

Na toetreding tot het wereldwijde klimaatinitiatief EV 100, besloot DB Schenker onlangs zijn eigen vloot van distributievoertuigen geleidelijk over te schakelen naar elektromobiliteit. Het doel is alle voertuigen tot 3,5 ton te voorzien van elektrische aandrijving of brandstofcellen tegen uiterlijk 2030.

Eerste onbemand vaartuig op de IJzer

De Vlaamse Waterweg nv, POM West-Vlaanderen en KU Leuven starten binnen het project ‘Autonoom varen in de Westhoek’ met proefvaarten van een autonoom varend schaalmodel op de IJzer. Het gebruik van autonome vaartuigen biedt volgens de projectpartners immers heel wat nieuwe toekomstmogelijkheden voor de (kleine) binnenvaart: vermindering van de operationele kosten, optimalisering van het onderhoud, een daling van het aantal ongevallen, vermindering van brandstofkosten, enz.

Blockchain maakt opgang in Europa

Volgens IBM speelt België een voortrekkersrol in de adoptie van blockchain. De vraag naar blockchain-experts in ons land stijgt sterk en we beschikken over heel wat experts/thought leaders rond deze technologie. IBM stelt vast dat blockchainprojecten in Europa steeds meer momentum krijgen.

App maakt WMS-informatie altijd en overal toegankelijk

WMS-aanbieder Consafe Logistics zorgt er met een nieuwe app voor dat WMS-informatie altijd en overal toegankelijk wordt. De Astro WMS Mobile Companion app geeft realtime inzicht en stuurt pushberichten met belangrijke informatie. Op die manier worden verantwoordelijke managers en medewerkers automatisch geïnformeerd, zodat ze sneller op elke situatie kunnen inspelen.

DP World investeert bijna 200 miljoen euro in Antwerpen

Containeroverslagbedrijf DP World Antwerp gaat 197 miljoen euro investeren in de uitbreiding van zijn Antwerp Gateway terminal aan het Deurganckdok op Linkeroever. Om aan de verwachte groei te kunnen voldoen, moet de capaciteit van de bestaande containerterminal met ruim een derde toenemen.

TomTom Telematics blijft klassement aanvoeren

TomTom Telematics, aanbieder van Webfleet, is door marktanalysebedrijf Berg Insight voor het vierde opeenvolgende jaar erkend als de grootste leverancier van fleet management oplossingen in Europa. De 13e editie van het Berg Insight rapport ‘Fleet Management in Europe’ geeft verder aan dat de totale marktpenetratie van actieve fleet managementsystemen de komende vijf jaar naar schatting zal verdubbelen, van 15% in 2017 naar 28,8% in 2022.

Live in 60 dagen met Astro WMS Express

Consafe Logistics introduceert Astro WMS Express voor een snelle implementatie van het Astro warehouse management system. De oplossing is gebaseerd op voorgedefinieerde processen en systeeminstellingen en is bestemd voor magazijnen met 10 tot 50 medewerkers die binnen 60 dagen operationeel willen zijn.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.