Bergerat Monnoyeur implementeert TMS uit Odatio-software van Savoye

Als exclusieve importeur van Caterpillar in Frankrijk is Bergerat Monnoyeur sterk gericht op service en onderhoud. Daarbij beschouwt het bedrijf het transport als essentieel om de klanttevredenheid te verbeteren. Om de eigen transporten te optimaliseren, heeft Bergerat Monnoyeur gekozen voor het TMS (transport management systeem) uit de softwareoplossing Odatio van Savoye.

Met Odatio kan Bergerat Monnoyeur uit zijn tien vervoerders een keuze maken op basis van het type vraag, de urgentie, de bestemming, het gewicht van het pakket, enz. “Het TMS zal de best mogelijke toewijzing voorstellen en tegelijkertijd rekening houden met alle restricties op het gebied van kosten en naleving van deadlines”, aldus Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur (foto). De dealer wil verder de kosten optimaliseren door de facturen en de voorfacturering beter te controleren. De derde reden voor de keuze is de wens om zendingen te kunnen volgen. Ten slotte verwacht Bergerat Monnoyeur ook de prestaties en de servicegraad beter te kunnen meten. “Momenteel kunnen we dit per segment meten, maar niet op een geïntegreerde manier. Met Odatio kunnen we geïntegreerde indicatoren in de hele supply chain hanteren, zodat we de werkelijke klanttevredenheid in kaart kunnen brengen”, klinkt het.
 
Odatio is volledig ‘web responsive’ en dus vanaf elk apparaat toegankelijk. De oplossing draait in de Cloud op Microsoft Azure en biedt intuïtieve interfaces en navigatie, zodat iedereen snel met de tool vertrouwd kan raken. Savoye staat in voor de volledige scope: controle, infrastructuur, installatie en versiebeheer, zodat Bergerat Monnoyeur zich niet meer met de technische aspecten hoeft bezig te houden.
 
Het uitrollen van het TMS-project bij Bergerat Monnoyeur zal in drie stappen verlopen. Het begon dit voorjaar met het toewijzen en inschatten van de transportkosten voor de verschillende expres-, standaard- en poststromen op basis van precieze regels (gewicht, plaats van levering, tijdstip, soort stroom). Het tweede gedeelte is gepland voor het einde van het jaar en heeft tot doel de facturen van de vervoerders te integreren en te controleren. Ten slotte zal de derde stap zich richten op tracking en prestatiemeting. 

Foto: Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur

Recente nieuwsberichten

Eurostar optimaliseert personeels- en onderhoudsplanning met Ordina

Eurostar, dat hogesnelheidstreinverbindingen aanbiedt tussen het vasteland en het Verenigd Koninkrijk, doet een beroep op Ordina voor de optimalisering van zijn personeels- en onderhoudsplanning. De oplossing moet enerzijds de uurroosters van de conducteurs, de managers en het controlekamerpersoneel optimaliseren.

Toyota Material Handling huldigt nieuw hoofdkantoor in Willebroek in

Toyota Material Handling Belgium en het Europese hoofdkantoor Sales & Marketing van de producent zijn voortaan onder één dak verenigd. Het nieuwe gebouw met een bruikbare oppervlakte van 12.562m² in het bedrijventerrein Park De Hulst in Willebroek werd deze week officieel ingehuldigd door het management van Toyota Material Handling Belgium en Europe.

Nieuwe COO en CFO bij SAP BeLux

Stef De Mulder is de nieuwe Chief Operating Officer van SAP Belgium & Luxembourg (BeLux). Hij heeft meer dan tien jaar ervaring bij SAP in verschillende rollen, waarvan als laatste de functie van CFO bij SAP BeLux. Als COO volgt hij Tine Vandenbreeden op, die COO van SAP France wordt.

Snellere douanevrijgave van e-commerce zendingen met BE-Gate

Logistieke speler DHL ontving als eerste bedrijf in België een BE-Gate vergunning. De Douane ontwikkelde de BE-Gate certificering omwille van de wereldwijde toename van de handel via e-commerce, waarbij snelle leveringen en dus ook snelle vrijgave van de goederen noodzakelijk is.

Haven van Zeebrugge gewapend voor alle Brexit-scenario’s

Wat de uitkomst van de Brexit-onderhandelingen ook mag zijn, dat die een forse impact zullen hebben op de Haven van Zeebrugge staat buiten kijf. Gedelegeerd bestuurder Joachim Coens benadrukte tijdens Supply Chain Innovations 2019 in Antwerpen dat de haven klaar is om elk scenario op te vangen.

Willemen Groep gaat voor digitale transformatie met Avanade

Willemen Groep is een van de grootste Belgische familiebedrijven actief in bouw- en wegenbouw. In de loop van de jaren nam de Groep meerdere bedrijven over. Die bedrijven hanteerden tot nu toe elk hun eigen systemen, wat het moeilijk maakte om in real-time businessinzichten en financiële overzichten van de hele Groep te verkrijgen.

SAS-partner OCS Consulting opent Belgische vestiging in Gent

OCS Consulting, een internationaal consultancy-bedrijf met gespecialiseerde dienstverlening rond SAS-technologie, opent na twintig jaar aanwezigheid in Nederland nu ook een officiële vestiging in België, meer bepaald in Gent. Het consultancy-bedrijf wil hier in eerste instantie de financiële en life sciences sector bijstaan in hun analytics en AI-projecten.

Dematic automatiseert warehouse van zorgspecialist IVF Hartmann

Voor de automatisering van zijn nieuwe magazijn in Neuhausen am Rhein-fall doet het Zwitserse bedrijf IVF Hartmann een beroep op de aanbieder van intralogistieke oplossingen Dematic. Het nieuwe gebouw van de leverancier van medische verbruiksgoederen wordt uitgerust met een volautomatisch magazijn op 400m², in combinatie met een multishuttle-systeem.

Scott Group lanceert nieuwe palletiser Pal 4.0

De palletiser Pal 4.0 werd door Scott - het voormalige Alvey – ontwikkeld in samenwerking met een aantal partners en de Technische Universiteit van Brno in Tsjechië. De capaciteitspalletiser met high level infeed heeft een meer compacte footprint dan zijn voorganger.

IPP zegt naam ‘Pooling Partners’ vaarwel

Alle bedrijven die behoren tot de Faber Halbertsma Group (aanbieder van geïntegreerde, full-service poolingdiensten en productie van houten pallets & kisten) hebben een naamsverandering ondergaan waarbij de overkoepelende naam ‘Pooling Partners’ wegvalt.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.