Bergerat Monnoyeur implementeert TMS uit Odatio-software van Savoye

Als exclusieve importeur van Caterpillar in Frankrijk is Bergerat Monnoyeur sterk gericht op service en onderhoud. Daarbij beschouwt het bedrijf het transport als essentieel om de klanttevredenheid te verbeteren. Om de eigen transporten te optimaliseren, heeft Bergerat Monnoyeur gekozen voor het TMS (transport management systeem) uit de softwareoplossing Odatio van Savoye.

Met Odatio kan Bergerat Monnoyeur uit zijn tien vervoerders een keuze maken op basis van het type vraag, de urgentie, de bestemming, het gewicht van het pakket, enz. “Het TMS zal de best mogelijke toewijzing voorstellen en tegelijkertijd rekening houden met alle restricties op het gebied van kosten en naleving van deadlines”, aldus Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur (foto). De dealer wil verder de kosten optimaliseren door de facturen en de voorfacturering beter te controleren. De derde reden voor de keuze is de wens om zendingen te kunnen volgen. Ten slotte verwacht Bergerat Monnoyeur ook de prestaties en de servicegraad beter te kunnen meten. “Momenteel kunnen we dit per segment meten, maar niet op een geïntegreerde manier. Met Odatio kunnen we geïntegreerde indicatoren in de hele supply chain hanteren, zodat we de werkelijke klanttevredenheid in kaart kunnen brengen”, klinkt het.
 
Odatio is volledig ‘web responsive’ en dus vanaf elk apparaat toegankelijk. De oplossing draait in de Cloud op Microsoft Azure en biedt intuïtieve interfaces en navigatie, zodat iedereen snel met de tool vertrouwd kan raken. Savoye staat in voor de volledige scope: controle, infrastructuur, installatie en versiebeheer, zodat Bergerat Monnoyeur zich niet meer met de technische aspecten hoeft bezig te houden.
 
Het uitrollen van het TMS-project bij Bergerat Monnoyeur zal in drie stappen verlopen. Het begon dit voorjaar met het toewijzen en inschatten van de transportkosten voor de verschillende expres-, standaard- en poststromen op basis van precieze regels (gewicht, plaats van levering, tijdstip, soort stroom). Het tweede gedeelte is gepland voor het einde van het jaar en heeft tot doel de facturen van de vervoerders te integreren en te controleren. Ten slotte zal de derde stap zich richten op tracking en prestatiemeting. 

Foto: Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur

Recente nieuwsberichten

Logitrans stelt dubbele kwartpalletheffer voor

De Deense producent van ergonomisch hefmateriaal, Logitrans, komt op de markt met de DLQ200, een nieuwe kwartpalletheffer met een capaciteit van 200kg. Dankzij één lange vork kan het toestel twee kwartpalletjes tegelijkertijd van de europallet halen.

Swissterminal lanceert nieuwe binnenvaartdienst naar Antwerpen en Rotterdam

De Zwitserse logistiek dienstverlener Swissterminal AG en zijn partner DP World starten vanaf 1 januari 2021 met een regelmatige binnenvaartdienst van Basel-Kleinhüningen en Basel-Birsfelden naar verschillende deepsea-terminals in de havens van Rotterdam en Antwerpen.

Logista leeft Tabaksrichtlijn na dankzij traceerbaarheidsoplossing van Zetes

Logista is de grootste distributeur van tabaks- en andere producten in Zuid-Europa. Het bedrijf distribueert producten naar 300.000 winkels en verkooppunten in Spanje, Frankrijk, Italië, Portugal en Polen. Om aan de eisen van de Tabaksrichtlijn (TPD) te kunnen voldoen en de logistiek- en leveringsprocessen te optimaliseren heeft Logista de TPD-oplossingen van Zetes geïmplementeerd.

Jungheinrich krijgt goud voor duurzaam ondernemen

Voor de tweede keer op rij heeft heftruckproducent Jungheinrich goud gekregen voor zijn inzet op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Die status werd toegekend door het platform voor duurzaamheidsbeoordelingen EcoVadis. Met de erkenning behoort Jungheinrich tot de meest verantwoordelijke en duurzame bedrijven van de meer dan 55.000 gecertificeerde ondernemingen.

Witron bouwt dc voor grootste coöperatieve levensmiddelendistributeur in de VS

Het Amerikaanse Associated Wholesale Grocers (AWG), met hoofdvestiging in Kansas City, is de grootste coöperatieve levensmiddelengroothandel in de Verenigde Staten. AWG staat er bekend om zijn eigen winkelmerken als Best Choice, Always Save, Clearly by Best Choice, en Best Choice Superior Selections.

Udea neemt omnichannel oplossing van Vanderlande in gebruik

Udea, een Nederlandse retailer in biologische voedingsmiddelen, heeft in zijn nieuwe distributiecentrum in Veghel een automatisch storage and retrieval systeem (AS/RS) van Vanderlande in gebruik genomen. De oplossing bestaat uit een goods-to-person Adapto-systeem, omnichannel picking stations en smart item robot (SIR) technology.

Virtual Supply Chain Innovations 2020 opent vandaag de deuren

Na alle commotie rond de organisatie van fysieke evenementen hebben we dit jaar gekozen voor een virtuele editie van Supply Chain Innovations. Vandaag is het eindelijk zover en werden  om 09.00u de deuren van Virtual Supply Chain Innovations 2020 geopend.

IT- en endpoint security webinar

(Advertorial) SDE beschermt al jaren de online activiteiten van haar klanten. Nu het steeds belangrijker wordt dat bedrijfsnetwerken altijd en van overal veilig toegankelijk zijn, wordt endpoint security een zorg voor elk bedrijf. Daarom organiseerde SDE in samenwerking met ClearMedia een webinar waarin IT-experten van beide bedrijven aan de hand van een klantencase uitleggen hoe zij hun klanten online beschermen.

Descartes investeert 25 miljoen dollar in overname ShipTrack

Descartes, aanbieder van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, neemt ShipTrack over, leverancier van final mile-oplossingen voor de e-commercesector. Het Canadese ShipTrack biedt cloudgebaseerd mobiel resource management aan, evenals oplossingen voor het tracken van verzendingen.

Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.