Bedrijven ervaren barrières ondanks geloof in digitale transformatie

Nieuw onderzoek in opdracht van Panasonic Connect Europe toont aan dat bedrijven vertrouwen hebben in technologie om hun productiviteit te verhogen, maar tegelijkertijd met grote kennis- en vaardigheidsbarrières worden geconfronteerd om hun digitale transformatieprojecten te voltooien. Europese bedrijven verwachten dat technologische digitale transformatieprojecten de productiviteit in slechts drie jaar met gemiddeld 38% zullen verhogen, met een verwachte totale ROI in iets minder dan vijf jaar, volgens senior besluitvormers. Maar tot nu toe heeft gemiddeld slechts 15% van de organisaties hun digitale transformatieprojecten afgerond.

Voor het onderzoek bevroeg het onafhankelijke onderzoeksbureau Opinion Matters, in opdracht van Panasonic Connect Europe, 300 senior besluitvormers die verantwoordelijk zijn voor de digitale transformatie van bedrijven in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. De onderzoeksresultaten werden bekendgemaakt in het rapport ‘Breaking Down the Barriers to Digital Transformation’.
 
Bijna 40% van de respondenten gaf aan dat ze het gevoel hadden dat hun organisatie achterliep op de concurrentie als het ging om digitale transformatie. De belangrijkste obstakels voor de implementatie van digitale transformatietechnologieën zijn: gebrek aan interne kennis (35%), gebrek aan interne IT-middelen en -vaardigheden (32%), zorgen over de interoperabiliteit met bestaande IT-infrastructuur (30%) en een gebrek aan externe gespecialiseerde IT-ondersteuning of gespecialiseerde leveranciers (30%).
 
“Dit onderzoek toont aan dat Europese bedrijven begrijpen dat de nieuwste technologische oplossingen hun activiteiten kunnen transformeren en hen kunnen helpen grote stappen vooruit te zetten in productiviteit, maar er zijn nog barrières te overwinnen”, zegt Jan Kaempfer, marketing director bij Panasonic Connect Europe. “Bedrijven hebben een gebrek aan interne expertise en middelen en hebben moeite om de externe specialistische ondersteuning te vinden die ze nodig hebben om hun plannen uit te voeren. Dat was precies de reden waarom Panasonic Connect Europe iets meer dan een jaar geleden werd opgericht – het samenbrengen van technologische hardware, softwareoplossingen en service-expertise om business-to-business organisaties te helpen hun uitdagingen op het gebied van digitale transformatie aan te gaan.”
 
Een management samenvatting van het rapport ‘Breaking Down the Barriers to Digital Transformation’ kunt u downloaden op https://info.business.panasonic.eu/EU_FY22_PCOEU_PCOEU-Whitepaper-2023_EU_FY22_PCOEU_PCOEU-Whitepaper-2023.html
Foto: Panasonic Connect Europe

Recente nieuwsberichten

Hong Kong opent eerste onbemand automatisch warehouse

Hong Kong Science and Technology Parks Corporation (HKSTP) en RV Automation Technology Company Limited (RV Automation), een partnerbedrijf van HKSTP, openen in het Hong Kong Science Park het ‘RobEx Centre’, het eerste volledig geautomatiseerde en onbemande warehouse van Hong Kong.

Bleu Libellule ziet in Boa Concept de geknipte automatiseringspartner

Bleu Libellule, een Franse distributeur van professionele kappersproducten, heeft Boa Concept in de arm genomen om zijn verpakkingslijn te automatiseren. Daarbij werden het modulaire Plug-and-Carry conveyorsysteem van Boa Concept en verpakkingsmachines geïnstalleerd.

Nieuwe serie midden- tot hoog-niveau orderverzamelaars bij Mitsubishi

De VELiA EX-serie van Mitsubishi Forklift Trucks omvat een heavy-duty 48volt-model dat een capaciteit van 1250 kg biedt. Bij het ontwerp van de orderverzamelaars werd veel aandacht besteed aan gebruikersgemak. Zo werd de bestuurderscabine van deze serie ontworpen om orderverzamelaars continu te laten verzamelen, zelfs tijdens langste diensten.

Phoenix Contact breidt automatisch kleingoedmagazijn uit met Witron

Phoenix Contact, een wereldspeler op het gebied van elektrotechniek, elektronica en automatisering, gaat het automatische kleingoedmagazijn (AKL) bij zijn hoofdvestiging in het Duitse Blomberg opnieuw uitbreiden. De uitbouw van de logistieke capaciteit werd vooral noodzakelijk doordat het aantal kleine opdrachten blijft groeien en klanten steeds kortere levertijden willen.

Coca-Cola European Partners investeert 13,7 miljoen euro in Antwerpen

Coca-Cola European Partners, wereldwijd de grootste bottelaar van de producten van The Coca-Cola Company, gaat 13,7 miljoen euro investeren in zijn Antwerpse productie- en distributievestiging. Die financiële injectie wordt aangewend voor de uitbreiding van het automatische hoogbouwmagazijn, waar de dranken zijn opgeslagen en op distributie wachten.

Delaware neemt Aztalan over

IT-dienstverlener Delaware heeft een akkoord bereikt voor de overname van het Gentse Aztalan. Al vijf jaar legt Aztalan zich toe op consultancy, de implementatie en de ontwikkeling van business management oplossingen voor kmo’s, in het bijzonder voor professionele dienstverleners.

LEVV’s als efficiënt alternatief voor bestelwagens in de stad

Lichte elektrische vrachtvoertuigen, kortweg LEVV’s, kunnen een duurzame oplossing betekenen voor stadsdistributie, zo blijkt uit recent Nederlands onderzoek. Een LEVV is een fiets, bromvoertuig of compact voertuig met elektrische ondersteuning of aandrijving, ontworpen voor de distributie van goederen in de openbare ruimte met beperkte snelheid.

Nieuwe regional director Benelux bij Infor

Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, heeft Kees van den Houten aangesteld als regional director Benelux. Kees Van den Houten (56) trad in augustus 2017 in dienst bij Infor als senior account executive. Voor zijn komst naar Infor was hij sales director digital finance & supply chain solutions bij Oracle, waar hij ruim 20 jaar werkzaam was in diverse consulting-, sales- en sales management-rollen.

Microlistics brengt zijn WMS naar de Europese markt

Met zijn komst naar een belangrijke handelsregio als Europa wil de Australische WMS-leverancier Microlistics, die zich in januari 2018 bij de WiseTech Global group aansloot, het wereldwijde bereik van WiseTech uitbreiden. Microlistics is al actief in thuisland Australië, de regio Azië/Pacific, Noord-Amerika en het Midden-Oosten en zal nu ook in Europa ondersteuning bieden vanuit regionale kantoren in het Nederlandse Ede en Milton Keynes in het Verenigd Koninkrijk.

C.E. Pattberg slaat compact op met AutoStore van Dematic

Het Duitse C.E. Pattberg, fabrikant van linten voor pakjes of als versiering, heeft een AutoStore-systeem van Dematic in gebruik genomen. Dankzij dat compacte pickingsysteem kan het bedrijf zijn opslagruimte optimaal gebruiken en tegelijk automatiseren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.