AgriEuro automatiseert beheer van reserveonderdelen met Dematic

Foto: Dematic / AgriEuro

AgriEuro, een leverancier van apparatuur en producten voor de landbouw en tuinonderhoud in Italië, heeft Dematic geselecteerd om een AutoStore-systeem te installeren in zijn nieuwe logistieke centrum in Spoleto (Umbrië). Die faciliteit wordt in de komende maanden gebouwd en breidt de locatie uit waar ook het hoofdkantoor is gevestigd. Het is de bedoeling dat het logistieke centrum zich uitsluitend richt op aftersales-activiteiten, zoals het dagelijkse beheer van reserveonderdelen en andere kleine componenten

Het AutoStore-systeem dat door Dematic wordt geïmplementeerd, gebruikt zo’n 32.000 bakken voor een totale opslagcapaciteit van ruim 2.000m³ aan producten. Op het oppervlak van het raster zijn 12 robots geplaatst om een verwerkingscapaciteit van 240 bewegingen per uur te bereiken met vijf in- en uitgangen voor de producten, die door AgriEuro-personeel worden bediend. Deze AutoStore-oplossing is gebaseerd op een ‘goederen-naar-persoon’-proces dat de noodzaak van orderpicking elimineert en een ergonomisch verbeterde werkomgeving biedt voor het magazijnpersoneel.

Dankzij een ontwerp van Dematic stelt het AutoStore-systeem AgriEuro in staat de beschikbare magazijnruimte optimaal te benutten, door dozen op elkaar te stapelen en door meerdere items in één doos op te slaan. Het systeem ‘leert’ automatisch welke producten een hoge omloopsnelheid hebben, waarvan de relevante kratten bovenaan het raster worden geplaatst om de verwerking te versnellen.

De keuze van AgriEuro om de processen voor reserveonderdelen met een AutoStore-oplossing te beheren, gaat volgens logistiek manager Roberto Arduini verder dan de simpele noodzaak om het ruimtegebruik te optimaliseren. “Het gaat om een strategische investering die de nadruk legt op aftersales-service als een onderscheidende factor in de markt”, zegt hij. “Het vernieuwt een gecentraliseerde aanpak om onze aftersales-service te beheren door de opslagcapaciteit te verhogen tot meer dan 1.000.000 reserveonderdelen voor 40.000 machinemodellen. Wij verwachten daardoor aanzienlijke verbeteringen in de niveaus van klantenservice, met betrekking tot nauwkeurigheid en timing bij de verzending van reserveonderdelen en de snelheid van serviceverlening.”

Recente nieuwsberichten

Dematic helpt omnichannel retailers met Merchandise Returns systeem

Dematic introduceert met het Merchandise Returns System een omgekeerd logistiek verwerkingssysteem voor omnichannel retailers. Het Merchandise Returns System is een subsysteem voor materiaalverwerking in het distributiecentrum. Het versnelt en stroomlijnt er alle verwerkingsstappen om klantenkrediet aan te bieden, geruilde orders in te voeren en geretourneerde artikelen opnieuw beschikbaar te maken voor verkoop.

Volgende week donderdag: Supply Chain Innovations 2019

Wellicht las u al verbaasd het schitterende seminarprogramma van SC Innovations 2019. U tekende misschien al gratis is en ontvangt deze week nog de code van uw toegangsbadge. Of u dacht in te schrijven, maar nam er de tijd nog niet voor. Of u twijfelde of deze dag weg van uw dagelijkse beslommeringen wel verantwoord is.

Reflex WMS for Factory optimaliseert logistieke stromen in productie

Adviesbureau, digitale dienstverlener en softwareontwikkelaar Hardis Group presenteert met Reflex WMS for Factory een managementsysteem voor logistieke stromen in industriële productievestigingen. De oplossing werd ontwikkeld op basis van het warehouse management systeem Reflex WMS en voldoet aan de specifieke behoeften van fabrieken.

Dematic maakt automatische ontlading mogelijk bij subsysteem voor hangtassen

Om te beantwoorden aan de hoge eisen voor order- en retourverwerking in e-commercebedrijven, optimaliseert Dematic zijn Pouch Subsysteem nu ook met het automatisch ontladen van hangtassen. Daarvoor heeft Dematic een innovatief open- en sluitmechanisme ontwikkeld dat een combinatie is van clip-on- en bajonetsluitingen.

Reesink Logistic Solutions en AM bieden samen magazijnoplossingen

Begin 2019 maakte Royal Reesink de aankoop van AM Gruppe bekend. De warehouseleverancier uit het Nederlandse Duiven breidt daarmee zijn activiteiten naar Duitsland uit. Binnen de samenwerking gaat AM, aanbieder van het AutoStore systeem, zich ook op de Duitse markt begeven met de producten van Reesink, zoals magazijnkranen en conveyors.

Wehkamp kiest WMS van Manhattan voor uitbreiding distributiecentrum

Voor het beheer van zijn nieuwe distributiecentrum in Zwolle heeft online retailer Wehkamp het warehouse management systeem van Manhattan Associates gekozen. Dit project, dat deel uitmaakt van Wehkamps investering van 40 miljoen euro in de uitbreiding en modernisering van zijn distributiecentra, zal uiteindelijk naar de andere dc’s worden uitgebreid.

Denisort Compact Sorter

(Advertorial)De Zwitserse material handling specialist Ferag AG lanceerde tijdens Logimat de nieuwe Denisort Compact : een mobiele verticale sorter met een compacte basisuitvoering, ideaal voor het sorteren van goederen tot 7 kg. Denisort is perfect voor CEP diensten en e-commerce en zorgt voor een verhoogde doorvoer op piekmomenten.

Haesaerts Intermodal richt logistiek bedrijf in Afrika op

Haesaerts Intermodal uit Zwijndrecht heeft in de haven van San Pedro in Ivoorkust een dochteronderneming opgericht. Met Haesaerts Intermodal Africa wil de logistieke operator de volledige logistieke keten van cacaoboter controleren, van de productieregio naar de eindbestemming in Europa.

Descartes breidt compliance aanbod uit

Descartes Systems Group, leverancier van softwareoplossingen voor de supply chain, heeft een overname-overeenkomst gesloten met Visual Compliance. Visual Compliance bestaat uit drie ondernemingen (Visual Compliance, eCustoms en MSR) en maakt deel uit van de Canadese groep Management Systems Resources Inc, gespecialiseerd in de screening van derden onder sancties en exportcontrole.

Logistyx Technologies lanceert TMS voor pakjesvervoer

Met TME 3.0 lanceert Logistyx Technologies een transport management systeem (TMS) dat specifiek werd ontworpen voor het vervoer van pakketjes. Tijdens piekmomenten versturen de grootste klanten van Logistyx meer dan 80.000 pakjes per uur. TME 3.0 kiest de meest doeltreffende en efficiënte combinatie van multi-carrier diensten, documenteert die diensten om compliance te garanderen, trackt de services doorheen de hele afhandeling en zorgt voor accurate facturering en tijdige betaling.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.