Ad Ultima Group en Pylades vormen samen Europese business softwarepartner met focus op Microsoft Dynamics 365 en PTC
De internationale investeringsmaatschappij Waterland brengt Ad Ultima Group en Pylades samen en neemt een meerderheidsparticipatie in de gecombineerde groep. De groep – actief in België, Nederland en Frankrijk – realiseert een omzet van 50 miljoen euro en telt meer dan 350 medewerkers. Waterland zal als strategische partner de groei helpen versnellen, zowel organisch als via een internationale ‘buy & build’ strategie.
Ad Ultima Group en Pylades zijn beide gespecialiseerd in de implementatie van business software. Met Microsoft en PTC als belangrijkste partners ondersteunen ze bedrijven bij hun digitale transformatie.
Ad Ultima Group werd 20 jaar geleden in België opgericht door huidig CEO Filip Bossuyt (foto). Historisch lag de focus van het bedrijf op het implementeren van Microsoft ERP-systemen bij ondernemingen die actief zijn in de logistieke, productie of bouwsector. Die kernsectoren blijven tot op vandaag de focus van Ad Ultima Group. Gaandeweg groeide het bedrijf uit tot een lange termijn partner die ‘end-to-end’ digitale transformatietrajecten ondersteunt.
Pylades werd in 1986 in Nederland opgericht door Michiel Nijsse en is gespecialiseerd in Microsoft Dynamics 365 implementaties (ERP, CRM, BI). De onderneming was een van de eerste Microsoft Gold Certified partners in Nederland.
Beide bedrijven zijn complementair. Ad Ultima heeft een sterke positie in België, een groeiende activiteit in Frankrijk, maar een beperkte aanwezigheid in Nederland. Pylades is al meer dan 30 jaar actief in Nederland met een toonaangevende positie in enkele specifieke sectoren met zowel nationale als internationale klanten. Beide bedrijven hebben een sterke reputatie in het helpen van klanten bij hun digitale transformatietraject met een focus op cloud-toepassingen. Naast Microsoft Dynamics 365 en PTC-oplossingen bieden ze ook eigen softwareoplossingen.
Samen met Waterland wil de groep haar positie verder versterken in de thuismarkten, alsook de internationale aanwezigheid uitbreiden.