ACL Airshop op Schiphol live met Star Flow van Yellowstar
Reparateur van luchtvaartcontainers ACL Airshop maakt deel uit van het wereldwijd opererende ACL Airshop, een leasebedrijf van luchtvaartpallets en -containers. Wanneer ACL Airshop een luchtvaartcontainer repareert, dan moet zowel die reparatie als de onderdelen aan bepaalde luchtwaardigheid certificeringseisen voldoen. Ook moet de klant direct kunnen zien wanneer de reparatie klaar is. Bij werkzaamheden is het dan ook nodig dat ACL Airshop alle handelingen die het uitvoert en onderdelen die het gebruikt, registreert. Dat geldt voor zaken als de orderaanvraag en de orderintake, de opvolging, de aflevering, de facturering en tussendoor de communicatie met klanten.
Tot de livegang van het cloudgebaseerde Star Flow werkte ACL Airshop deels handmatig op papier en deels met diverse IT-systemen. Die systemen waren onvoldoende in staat om data onderling soepel te synchroniseren. Door alle activiteiten en processtappen in de Yellowstar-applicatie onder te brengen, krijgt ACL Airshop nu meer inzicht. De livegang is nog vers, ACL Airshop is Star Flow nog aan het aanvullen met data. Als dat klaar is, moet het de onderneming ruimte voor toekomstige verbeteringen geven.
Met service logistieke applicatie Star Flow kan ACL Airshop diep in de data duiken en proactief handelen. Zo ontstaat er meer inzicht in de onderhoudsfrequentie van het type container per producent. Blijkt uit de statistieken dat een container na tien keer te zijn gebruikt een defect geeft, dan kan ACL Airshop preventief onderhoud aanbieden.
Verder kan ACL Airshop dankzij de implementatie sneller reageren op aanvragen voor reparatie. Het bedrijf heeft alle data digitaal beschikbaar, zodat het direct kan antwoorden op een klantvraag. Het volstaat om de klant een e-mail met een link te sturen die naar de beschikbare mogelijkheden leidt. De klant hoeft slechts zijn akkoord te geven en ACL Airshop kan aan de reparatie beginnen. Bij een gemiddeld aantal van vijftig werkorders per dag bespaart dat heel wat tijd.
Klanten kunnen nu in het systeem zelf offertes bekijken en goedkeuren. Ook hebben ze zicht op certificaten, lopende reparaties, de duur van een reparatie en orderhistorie.