A-SIS ondersteunt wereldwijde intralogistiek van Parfums Christian Dior
Vanuit zijn internationale distributiecentrum in Saint Jean de Braye verstuurt Parfums Christian Dior dagelijks bijna 3.500 bestellingen, voornamelijk parfums en cosmetica, naar alle uithoeken van de wereld. Om de opslag, picking en verzending van orders te optimaliseren, schakelde het luxemerk 15 jaar geleden A-SIS in, het softwaremerk van de Savoye Divisie. Destijds werd het warehouse management systeem LM7 geïnstalleerd, gevolgd door het complete LM WCS systeem.
Nu heeft Parfums Christian Dior zich opnieuw tot A-SIS gericht voor de automatisering van het orderverzamelen van complete pakketten en de implementatie van pickstations op basis van het ‘goederen-naar-man’ principe. A-SIS zorgt daarbij voor een migratie vanuit het LM7 WMS naar een bredere oplossing, genaamd LMxt, dat vooral geschikt is voor grotere bedrijven of multinationals. Alle goederenstromen in het dc, zowel inbound als outbound, evenals de opslag en het orderpicken worden voortaan door de oplossing aangestuurd.
In combinatie met LMxt bestuurt de WCS-module alle geautomatiseerde apparatuur, terwijl de LM Label-module zorgt voor het printen van de nodige documenten voor transport en een soepele overdracht richting de vervoerders. Als uitbreiding op deze configuratie zal binnenkort LM Tracking worden geïmplementeerd, een web portaal voor de traceerbaarheid van bestellingen.
Na de migratie naar LMxt en de automatiseringsslag ontstond de behoefte aan een gestandaardiseerde projectaanpak voor andere locaties. A-SIS is nu betrokken bij een wereldwijde uitrol door het Magistor WMS op verschillende locaties in Azië-Oceanië en Mexico te installeren. De uitgebreidere LMxt oplossing werd bij Parfums Christian Dior in het regionale distributieplatform in Singapore uitgerold, waar ook met ‘goederen-naar-man’-systemen wordt gewerkt.