Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar

(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.

Recente artikelen

De 3PL-speler DSV investeert in AutoStore

DSV verhuist het hoofdkantoor en magazijn naar een nieuw gebouw in Vestby, Noorwegen, waar automatisering centraal staat. Een AutoStore-oplossing dekt de afhandeling van kleine goederen en de groeiende vraag naar e-commerce. DSV is een wereldspeler in transport en logistiek, met aanwezigheid in meer dan 90 landen en ongeveer 60.000 medewerkers wereldwijd.

E-grocery orderverwerking

Als e-grocery verkoop groeit, heeft de groothandel een strategische aanpak nodig die same-day thuisleveringen en ophaalpunten ondersteunt. De juiste automatiseringstechnologie kan dit bieden en levert de nodige productiviteit en snelheid. Dankzij Swisslog hebben groothandelaars een waaier aan automatiseringsoplossingen om de juiste keuze te maken voor hun e-fulfillment strategie.

Spar, Nederland

Het bestaande distributiecentrum dreigde door de groei van de internationale foodretailer Spar te klein te worden. Het pand van de buren (Xenos) bleek beschikbaar te zijn. Met een paar kleine aanpassingen werd dit de perfecte oplossing voor Spar.

Backshop streamlines its delivery process with nShift

For 25 years, Backshop has been selling products to businesses and consumers that enable people to work with computers comfortably and ergonomically. Since implementing nShift, they have streamlined their entire delivery process, saving time and money and preventing errors.

Een nieuw distributiecentrum voor Allimex

“Door deze specifieke expertise binnen te halen kunnen we efficiënter aan de slag met ons stockbeheer”.

nShift helps Hemimex cut time spent on deliveries from 4 hours a day to 1

Sawing bronze and copper products to precise specifications, and sending them out in extremely diverse packages to customers across Europe, is a highly complex business. So Hemimex seek to make the delivery process as simple as they possibly can.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Exact en Tradecloud lanceren module voor digitale ketenintegratie

Exact Software en het supply chain platform Tradecloud lanceren samen de ‘Supply Chain Connector’, een module die het Exact-gebruikers eenvoudiger moet maken digitaal gegevens uit te wisselen en samen te werken met hun leveranciers en klanten.

Dominique De Moor branch director van DB Schenker Willebroek

Sinds 1 februari 2021 is Dominique De Moor actief als branch director van DB Schenker Willebroek, onderdeel van de business unit Contractlogistiek. Het Willebroek Logistics Center biedt warehousing en value added services voor klanten uit diverse sectoren en focust met name op voedingsmiddelen in de FMCG-sector.

Urban Outfitters voorziet nieuw DC van digitale retail-fulfilmentoplossing van TGW

Als lifestylebedrijf exploiteert Urban Outfitters Inc. (URBN) een portfolio van wereldwijde consumentenmerken, bestaande uit Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters, Nuuly en ook een food en beverage-divisie. De onderneming heeft TGW, leverancier van oplossingen voor material handling, aangesteld om een automatiseringsoplossing te ontwerpen en te implementeren voor het nieuwe fulfilmentcenter in Kansas City (VS).

Combilift lanceert nieuwe Aisle Master Order Picker

De nieuwe Aisle Master-OP, kortweg AME-OP, van Combilift is een elektrisch aangedreven model met staplatform dat de voordelen combineert van een smallegangen heftruck en een orderpicktruck. Daardoor kan het toestel voor uiteenlopende toepassingen in het warehouse worden ingezet, zoals voor operaties in smalle gangen, truck-naar-rek handling, bulk picking en item order picking.

Savoye lanceert nieuw WMS/TMS om supply chain aan te sturen

Savoye, leverancier van intralogistieke systemen en software voor de supply chain, introduceert met Odatio een nieuwe schaalbare softwareoplossing voor de supply chain. De software moet o.a. zorgen voor meer flexibiliteit op het vlak van configuratie, meer autonomie met de processen en grotere uitwisseling van data.

Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel

(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.

DPD Portugal verbetert servicekwaliteit met voice-technologie van Zetes

DPD Portugal, onderdeel van koerierdienst DPD Group, zocht naar een oplossing om de foutgevoelige en tijdrovende sorteerprocessen in zijn magazijn in Porto verder te optimaliseren. De oplossing moest niet alleen voor meer efficiëntie zorgen, maar vooral ook de kwaliteitsrisico’s door menselijke fouten beperken.

Groep rond Ad Ultima wordt 9altitudes en neemt Optimate over

De groep rond het Belgische IT-bedrijf Ad Ultima Group en de Nederlandse bedrijven Pylades en Cayentis, die klanten begeleidt in hun digitale transformatietraject, luistert voortaan naar de nieuwe naam ‘9altitudes’. Tegelijkertijd kondigt de groep de acquisitie aan van de Deense Microsoft Dynamics 365 partner Optimate.

Identification Products richt vestiging in Nederland op

Identification Products International uit Kapellen is aanbieder van een totaaloplossing voor de integratie van auto ID-toepassingen voor warehouse management (scanning & mobility, track & trace, barcode printing & labeling) met daarbij een eigen afdeling die zich toelegt op de productie van alle soorten etiketten.

Axfood implementeert omnichannelplatform voor retail van Witron

Om de picking voor zijn traditionele winkels en voor zijn e-business in één omnichannelmagazijn te combineren, doet de Zweedse voedselretailer Axfood een beroep op de nieuwe OCM-strategie van systeemintegrator Witron. Axfood bouwt niet alleen een geautomatiseerd omnichannelmagazijn van meer dan 100.000m² dat klanten in de winkel én online vanuit een centrale locatie bevoorraadt; het bedrijf ontwikkelt samen met Witron ook een retailplatform.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.