Innovation in agriculture and food processing
(Advertorial) With our global population expected to reach 10 billion by 2050, experts estimate we’ll need to increase food yields by 50% compared to 2013 levels. Additionally, agriculture and food supply chains will need to be transformed to handle climate change and reduce consumption of natural resources. Innovation and technology will be part of the solution with corporations and startups exploring new opportunities and collaborations to drive a more sustainable and productive food supply chain.
Recente artikelen
Hoe EDI de logistiek- en transportprocessen verbetert
Bedrijven met een goed gestructureerde en duurzame logistiekstrategie kunnen heel wat indrukwekkende resultaten boeken. Toch kan je zelfs de beste strategie niet succesvol implementeren zonder een efficiënte en snelle gegevens- en informatiestroom.
De waarde en het nut van digitalisatie
Uit alles blijkt dat duurzaamheid en digitalisering steeds beter hand in hand gaan. In de afgelopen jaren hebben veel mensen en bedrijven eigenlijk geen keuze gehad. Vaak is daardoor digitalisering in een stroomversnelling geraakt. En hoewel dat niet altijd vlekkeloos zal zijn gegaan, moest het vroeg of laat toch wel gebeuren.
ERIKS optimaliseert Europese supply chain
ERIKS heeft een duidelijke supply chain strategie en vroeg Groenewout de mogelijkheden te analyseren voor één, centrale Europese supply chain, inclusief investeringsvoorstellen. Een omvangrijk project, dat zeker niet zonder haken en ogen is.
De cultuur van innovatie
Innovatie is hip. Sinds de opkomst van tech-giganten als Apple, Google en Amazon heeft iedereen de mond vol van innovatie en proberen velen gretig ook aan ‘the next big thing’ te werken. Wat meestal wordt vergeten, is dat innovatie geen gewoon project is.
Hoe maakt 5G straks het verschil in je magazijn?
Het blijft nog even wachten op de veiling van de 5G-licenties, maar dit jaar zou het dan eindelijk moeten gebeuren. De verwachting is dat de eerste concrete toepassingen met 5G dan snel hun weg naar het bedrijfsleven vinden – mogelijk ook naar jouw magazijn.
How to choose the right transport management system for your business
Selecting the right delivery or transport management system is a business-critical decision. But a range of common challenges makes drafting a great tender difficult. In this article, nShift, the global leader in shipment, explores those challenges and offers six suggestions for writing a perfect tender.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
DB Schenker opent crossdock-warehouse op Prologis Fokker Logistics Park
DB Schenker heeft een nieuw warehouse geopend op Prologis Fokker Logistics Park in Oude Meer, nabij Schiphol. Met dit luchtvracht-crossdock-warehouse van 8.500m² verdubbelt de logistiek dienstverlener zijn capaciteit om bestaande klanten te blijven bedienen en ook nieuwe klanten aanvullende services aan te bieden, zoals korte termijn koelopslag bij 2-8 graden Celsius.
Lecot investeert in hoogtechnologisch distributiecentrum
Lecot belevert de bouwsector al sinds 1888 met ijzerwaren, bevestigingen, bouwbeslag, gereedschappen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Met meer dan 110.000 bestelproducten, waarvan er 40.000 onmiddellijk beschikbaar zijn, zet Lecot in op een omnichannel klantenbeleving door de combinatie van digitale kanalen, een uitgebreid netwerk van filialen en leveringen op de werf.
Gheeraert groeit verder met nieuw filiaal in Rekkem
Logistiek bedrijf Gheeraert heeft een nieuwe vestiging geopend in een vroeger deel van Deny Logistics in Rekkem. Gheeraert nam de distributieactiviteiten van partner Deny Logistics over, nadat dat bedrijf had besloten te stoppen met nationale distributie om te focussen op warehousing, customs en expedition.
IKEA zet in Zaventem 100e drone voor voorraadinventarisatie in
Na een succesvol proefproject bij IKEA Gent gaan nu ook de filialen van IKEA in Zaventem en Luik de voorraad inventariseren met behulp van geautomatiseerde drones. De invoering van de dronetechnologie in Zaventem betekent bovendien de honderdste drone voor voorraadinventarisatie die binnen de Ingka Group, ’s werelds grootste IKEA-franchisenemer, wordt geïmplementeerd.
Veelzijdig Betrouwbaar Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Adore4Customs heet voortaan Customaite
Adore4Customs, de product business unit van het Leuvense IT-consultingbedrijf AE, biedt een SaaS-platform voor de automatisering van douaneaangiftes. Om zijn globale ambities kracht bij te zetten heeft het team besloten over te gaan naar een rebranding.
Datalogic stelt Global ISV-partnerprogramma voor
Datalogic, wereldwijd aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, kondigt de lancering aan van het Global Datalogic Independent Software Vendor (ISV)-partnerprogramma voor mobiele computers. Het partnerprogramma is bedoeld om, door middel van marketing-, sales- en technische ondersteuningsprogramma’s, partnerships met de ISV-gemeenschap te stimuleren en te ontwikkelen en op die manier een groter marktaandeel te creëren.
Last Call voor Supply Chain Innovations 2023
Mocht het u om de een of andere reden toch nog ontgaan zijn: op donderdag 16 maart, overmorgen al, vindt in Antwerpen Expo de nieuwste editie van Supply Chain Innovations plaats. Alle info over dit niet te missen event vol waardevolle informatie voor u en uw business, leest u hier.
Europese havens zijn gebaat bij digitale transformatie
Volgens een bericht van Panasonic, leverancier van o.a. robuuste Toughbook-notebooks, tablets en handhelds voor field workers, is er dringend nood aan digitale transformatie in de Europese havens. Het bedrijf verwijst daarbij naar een recente oproep van de Wereldbank en de International Association of Ports and Harbors (IAPH).
Gobo-Group neemt Cargofoor over
Vanaf 1 april 2023 neemt de Gobo-Group de activiteiten, het personeel en de voertuigen van Cargofoor Maastricht over. Omdat het transportbedrijf van de broers Guy, Naud en Marc Maassen zelf geen opvolging had, werd uitgekeken naar een partner die de activiteiten van Cargofoor kon verderzetten.