Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
End-to-end ketenefficiëntie als uitgangspunt
De grootste kansen op het optimaliseren van de supply chain situeren zich niet louter binnen het eigen ecosysteem. Horizontale en verticale samenwerkingen bieden opportuniteiten om efficiënter, duurzamer en met lagere kosten te opereren. Marie-Laurence Baye rolt als senior manager customer collaboration bij Coca-Cola Europacific Partners België en Luxemburg dergelijke samenwerkingen uit.
Vinger aan de pols met geconnecteerde technologie
Het Push Pull System (PPS) is een oplossing die de logistieke keten van afgewerkte producten van Sonaca met die van de klant integreert. Het gaat om een combinatie van onder meer IoT en geolokalisatie die Sonaca toelaat de klant op het juiste moment van de juiste voorraadhoeveelheid te voorzien en tegelijk de logistieke stromen tussen de twee bedrijven te optimaliseren.
Carrefour België implementeert hoogwaardige voicepickingoplossing ZetesMedea
Click & Collect zit in de lift. Dat merken ze ook bij Carrefour, dat 40 hypermarkten, meer dan 440 supermarkten en zo’n 300 kleinere buurtwinkels telt. In 2020 is het aantal online orders zelfs verdrievoudigd. Hoewel klanten de winkels zullen blijven bezoeken, wordt verwacht dat consumenten steeds meer online hun aankopen zullen doen.
DSV orderpickt efficiënt en betrouwbaar met Autostore door Element Logic
DSV is een wereldspeler in de 3PL-markt, met aanwezigheid in meer dan negentig landen en ruim 75.000 medewerkers wereldwijd. Voor veel klanten spelen de ontwikkelingen op het vlak van e-commerce een grote rol. Zo neemt het aantal online aankopen toe en vragen consumenten naar een steeds snellere levering.
Stap voor stap naar meer visibiliteit
Een goed opgezette Control Tower zorgt voor meer transparantie en betere beslissingen in de keten. Maar hoe beginnen we daaraan? En hoe zorgen we ervoor dat er geen cruciale stappen worden overgeslagen? Bierbrouwer AB InBev vatte de koe bij de horens en zette vorig jaar het traject naar een optimale visibiliteit in.
Vraag naar recordhoogte, snelste stijging ooit
Alles wordt duurder. Daar vormen de huurprijzen voor logistiek vastgoed geen uitzondering op. Terwijl de vraag naar kwalitatieve magazijnen hoog blijft, gaan de prijzen wereldwijd de hoogte in. In de ene regio gaat dat nog een stuk sneller dan in de andere.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
CITRUS-proefproject schetst slimme mobiliteit van de toekomst
Big data, digitalisering en technologie kunnen helpen om het vrachtvervoer te optimaliseren en de veiligheid, doorstroming en emissies te verbeteren. Dat is de conclusie van CITRUS (Cooperative Intelligent Transport Systems for Trucks), het eerste Vlaamse proefproject waarbij werd getest hoe voertuigen en verkeerslichten in twee richtingen met elkaar kunnen communiceren.
Collect&Go City levert boodschappen per cargofiets tot in stadscentrum
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, test onder de naam ‘Collect&Go City’ een nieuw concept in het centrum van Brussel, waarbij gebruik wordt gemaakt van een cargofiets. Met een aanbod van 500 verse producten en bereide gerechten voor het avondeten mikt de nieuwe dienst op milieubewuste stedelingen voor wie tijdswinst, nabijheid en duurzaamheid primeren.
Shippeo neemt oPhone over
Shippeo, Europees aanbieder van real-time transportation visibility oplossingen met hoofdkantoor in Parijs, heeft oPhone uit Lyon overgenomen, eveneens gespecialiseerd in real-time transportation visibility. Als onderdeel van de acquisitie zal het team van oPhone zich bij Shippeo voegen.
Food Blending betrekt nieuw magazijn en productiegebouw
Food Blending is een loonmengbedrijf voor humane voedingsstoffen in de voedingsindustrie. De kmo uit Evergem mengt en verpakt droge voedingsstoffen in de juiste verhouding waarna ze als afgewerkt product terug naar de klant gaan. Om verder te kunnen uitbreiden, vond het bedrijf even verderop van zijn huidige locatie een nieuwe, ruimere site.
Wallonië past tarieven voor kilometerheffing aan vanaf 1 januari 2021
Vanaf 1 januari 2021 worden de tarieven voor de kilometerheffing in Wallonië aangepast. Het gaat om een indexaanpassing. De tarieven gelden voor alle Belgische en buitenlandse vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa (MTM) van meer dan 3,5 ton en opleggertrekkende voertuigen van categorie N1 met carrosseriecode BC.
Inland Container Yard concept moet modal shift containers versnellen
Multimodaal.Vlaanderen – onderdeel van VIL – lanceert een nieuwe community die expediteurs, verladers en rederijen samenbrengt rond het Inland Container Yard (ICY) concept om de modal shift van containers te versnellen. De ambitie bestaat erin in het eerste jaar 50.000 vrachtwagenritten naar spoor en binnenvaart over te hevelen.
L’Oréal gaat distributiecentra beheren met Manhattan Associates
Manhattan Associates heeft aangekondigd dat cosmeticabedrijf L’Oréal beslist heeft Manhattan Active Warehouse Management te implementeren in zijn distributiecentra wereldwijd. De rollout van de schaalbare SaaS-oplossing begint medio 2021 in Europa.
Visma Connect regelt toegang tot logistieke ketendata met nieuwe dienst
Visma Connect lanceert een nieuwe dienst die het voor logistieke partijen makkelijker en veiliger moet maken om data te delen. Zij kunnen voortaan in het iShare autorisatieregister van de ICT-dienstverlener vastleggen welke dataknooppunten hun data met welke partijen mogen delen.
DPD lanceert DPD fresh voor levering van voeding
Pakketleverancier DPD heeft een nieuwe entiteit opgericht: DPD fresh. Het gaat om een express transportdienst (levering binnen 24u) voor het ophalen en afleveren van droge voeding, verse voeding en diepvriesproducten bij professionals en particulieren.
Sensolus haalt 3,5 miljoen euro op om zichtbaarheid in supply chains te vergroten
Sensolus, aanbieder van asset tracking oplossingen op basis van het Internet of Things uit Gent, heeft een financieringsronde van 3,5 miljoen euro afgesloten. De Belgische start-up helpt bedrijven om niet-aangedreven activa in supply chains en industriële productie te traceren.