Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
End-to-end ketenefficiëntie als uitgangspunt
De grootste kansen op het optimaliseren van de supply chain situeren zich niet louter binnen het eigen ecosysteem. Horizontale en verticale samenwerkingen bieden opportuniteiten om efficiënter, duurzamer en met lagere kosten te opereren. Marie-Laurence Baye rolt als senior manager customer collaboration bij Coca-Cola Europacific Partners België en Luxemburg dergelijke samenwerkingen uit.
Vinger aan de pols met geconnecteerde technologie
Het Push Pull System (PPS) is een oplossing die de logistieke keten van afgewerkte producten van Sonaca met die van de klant integreert. Het gaat om een combinatie van onder meer IoT en geolokalisatie die Sonaca toelaat de klant op het juiste moment van de juiste voorraadhoeveelheid te voorzien en tegelijk de logistieke stromen tussen de twee bedrijven te optimaliseren.
Carrefour België implementeert hoogwaardige voicepickingoplossing ZetesMedea
Click & Collect zit in de lift. Dat merken ze ook bij Carrefour, dat 40 hypermarkten, meer dan 440 supermarkten en zo’n 300 kleinere buurtwinkels telt. In 2020 is het aantal online orders zelfs verdrievoudigd. Hoewel klanten de winkels zullen blijven bezoeken, wordt verwacht dat consumenten steeds meer online hun aankopen zullen doen.
DSV orderpickt efficiënt en betrouwbaar met Autostore door Element Logic
DSV is een wereldspeler in de 3PL-markt, met aanwezigheid in meer dan negentig landen en ruim 75.000 medewerkers wereldwijd. Voor veel klanten spelen de ontwikkelingen op het vlak van e-commerce een grote rol. Zo neemt het aantal online aankopen toe en vragen consumenten naar een steeds snellere levering.
Stap voor stap naar meer visibiliteit
Een goed opgezette Control Tower zorgt voor meer transparantie en betere beslissingen in de keten. Maar hoe beginnen we daaraan? En hoe zorgen we ervoor dat er geen cruciale stappen worden overgeslagen? Bierbrouwer AB InBev vatte de koe bij de horens en zette vorig jaar het traject naar een optimale visibiliteit in.
Vraag naar recordhoogte, snelste stijging ooit
Alles wordt duurder. Daar vormen de huurprijzen voor logistiek vastgoed geen uitzondering op. Terwijl de vraag naar kwalitatieve magazijnen hoog blijft, gaan de prijzen wereldwijd de hoogte in. In de ene regio gaat dat nog een stuk sneller dan in de andere.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Ninatrans en Transmet smelten samen tot één transportgroep
Om een sterkere marktpositie in de logistieke en transportwereld te verwerven, hebben de Belgische transporteurs Ninatrans en Transmet besloten hun krachten te bundelen. Beide bedrijven zijn geen vreemden voor elkaar, want het waren twee broers die ze destijds oprichtten.
Lineas bouwt Noord-Zuid vrachtverbinding verder uit vanuit Gent in North Sea Port
Privé spoorvrachtoperator Lineas versterkt zijn aanwezigheid in Gent in North Sea Port met een nieuwe, rechtstreekse intermodale verbinding met Milano Segrate. Met die verbinding met vijf wekelijkse retourritten naar Italië wil Lineas tegemoet komen aan de groeiende vraag van regionale klanten naar een ecologisch alternatief voor wegtranstransport.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie. Daifuku’s all-in dienstverlening start reeds vanaf de initiële planning en omvat analyse, voorstel, ontwerp, fabricage, opbouw, integratie, aftersales en modernisering.
TVH neemt Battery Supplies over
TVH, aanbieder van onderdelen voor heftrucks, industriële voertuigen, bouwmachines en landbouwtractoren, heeft de aandelen verworven van Battery Supplies in Deerlijk en diens dochterondernemingen in Meyzieu, Frankrijk (Battery Supplies France) en Erftstadt, Duitsland (Battec Batterie Vertrieb).
Leadec benadert 0% fouten bij interne leveringen met ZetesChronos
Leadec is actief op meer dan 300 locaties verspreid over vier continenten. Al bijna 60 jaar ondersteunt het bedrijf klanten in de productiesector met services op het gebied van planning, installatie en automatisering, tot en met het facilitair beheer van fabrieken en gebouwen.
Jost neemt Anné-Louagie over
Transporteur en logistiek dienstverlener Jost heeft transportbedrijf Anné-Louagie uit Temse overgenomen. Het bedrijf werd in 2003 door Marc Anné en zijn vrouw Mady Louagie opgericht en legt zich toe op het internationaal vervoer van containers over de weg, voornamelijk ‘one way’.
Simac ondersteunt data-minded strategie van DPD
Voor DPD is het cruciaal altijd over de juiste data te beschikken. Alleen dan kan de pakketbezorger zijn klanten laten weten waar hun pakket zich bevindt en wanneer het wordt bezorgd. Omdat DPD data sneller wilde kunnen ontvangen, besloot het zijn infrastructuur op meerdere vlakken aan te passen, onder meer door in alle depots de wifi-infrastructuur te herbekijken en uit te breiden.
Volocopter en DB Schenker presenteren drone voor vrachtvervoer
Volocopter, een van de pioniers op het vlak van stedelijke luchtmobiliteit, en wereldwijde logistiek dienstverlener DB Schenker ontwikkelen samen oplossingen voor het snel en emissievrij vervoeren van goederen. Een van die oplossingen is de VoloDrone, een drone voor zwaar transport.
ShopWeDo automatiseert en personaliseert verpakkingen met Savoye
ShopWeDo is gespecialiseerd in b2c e-commerce logistiek en helpt Belgische bedrijven bij het opstarten en optimaliseren van hun e-business activiteiten. Het bedrijf opereert momenteel vanuit twee locaties, Mechelen en Oostende, die gezamenlijk 10.000m² beslaan.
Modebedrijf Peter Hahn vertrouwt op S&OP-tool TIA A3 van Remira
Om de planning en forecasting van nieuwe collecties in de toekomst nauwkeuriger te maken, besloot Peter Hahn de S&OP-tool TIA A3 van Remira in te zetten. De tool legt de basis voor een geïntegreerde Sales and Operations Planning-strategie en moet het multichannel modebedrijf nieuwe voordelen opleveren gaande van actie en verkoopplanning tot forecasts en scheduling.